Αποστολέας Θέμα: eFlite Blade Mcpx μετατροπές  (Αναγνώστηκε 1336 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος manos68

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 201
  • Τόπος: Αθήνα
  • modelclub.gr
eFlite Blade Mcpx μετατροπές
« στις: Νοέμβριος 13, 2015, 10:01:51 μμ »
Ξεκίνησε πριν από δύο περίπου χρόνια για πλάκα και σαν παιχνίδι για να περάσει ευχάριστα η ώρα με τα παιδιά και εξελίχθηκε στην πορεία σε πραγματικό εθισμό. Για να εξηγούμε πρόκειται για το ηλεκτρικό ελικόπτερο της eFlite το Blade Mcpx το μέγεθος του οποίου δεν ξεπερνά τα 24 εκ. το δε βάρος του φτάνει τα 45 γραμμάρια. Είναι ένα ελικόπτερο μεταβλητού βήματος μονού στροφείου (collective pitch) διαμέτρου 24,5 εκ. χωρίς flybar (flybarless) με ενσωματωμένη ψηφιακή μονάδα flybarless AS3X (Artificial Stabilization – 3-aXis) 3 γραμμικά servo για έλεγχο του βήματος (pitch), της κλίσης (aileron) και του ύψους (elevator), ένα οπίσθιο 6mm brushed μοτέρ με έλικα  σταθερού βήματος διαμέτρου 3,6 εκ. για τον έλεγχο της κατεύθυνσης (Ruder) αντί για στροφείο μεταβλητού βήματος για απλότητα αλλά και αντοχή στις πτώσεις!! Ενσωματωμένη στην πλακέτα βρίσκεται ο 2.4GHz DSM2 δέκτης το ESCs που τροφοδοτεί τα 2 μοτέρ αλλά και τα servo με το απαραίτητο ρεύμα καθώς και τα γυροσκόπια  Για την πτήση η eFlite δίνει μια πεντακάναλη DX5e Spectrum αλλά μια προγραμματιζόμενη DX6 και πάνω δίνει άλλο "αέρα" στην πτήση  Το κυρίως μοτέρ πρόκειται για ένα brushed δυστυχώς μοτέρ, σχετικά αδύναμο, που παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία Lipo  1S 200mAh, δίνοντας του μια αυτονομία περίπου στα 4 λεπτά. Στα χέρια  κάποιου πεπειραμένου είναι ικανό να εκτελέσει και 3D ελιγμούς που παλαιότερα  μόνο πολύ μεγαλύτερα ελικόπτερα ήταν ικανά να κάνουν!
Πέρα απ΄αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά το μεγάλο πλεονέκτημα του μοντέλου που το έκανε διάσημο είναι τα πολύ καλά πτητικά χαρακτηριστικά που το κάνουν ιδανικό για εκμάθηση πτήσης  σε collective pitch ελικόπτερο, αλλά και η αντοχή του από πτώσεις ή συγκρούσεις με τοίχους, δέντρα, κολώνες και άλλα αντικείμενα που εμφανίζονται συνήθως μπροστά στους αρχάριους- άσχετους σαν και εμένα στο πιλοτάρισμα- κατά την πτήση! ::bristow::   
Τι γίνεται όταν ένας στατικός μοντελιστής συναντά τον χώρο των τηλεκατευθυνόμενων;   Αναβαθμίσεις !!
Συνήθως ξεκινάς με ένα canopy και κανένα πτερύγιο ουράς όπως και έκανα, αλλά στην συνέχεια μπαίνοντας σε όλα τα ξένα forum και διαβάζοντας - βλέποντας τι έχουν καταφέρει αντίστοιχα με εσένα άρρωστοι σε πιάνει το μικρόβιο ...
Αρχή
Click to see the original size.
Αλλαγή του πλαστικού frame με carbon της Rakon Heli του swash plate με αλουμινένιο της Lynx και του ρότορα με αλουμινένιο DFC της Lynx
Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.
Click to see the original size.
Απομίμηση carbon TDR Landing gear
Click to see the original size.  Click to see the original size. 
Και μόλις πας να το σηκώσεις ανακαλύπτεις ότι το αδύναμο brushed μοτεράκι του δεν μπορεί να σηκώσει όλο αυτό το φανταχτερό αλουμίνιο που έχεις βάλει και το ελικοπτεράκι σέρνεται στην κυριολεξία λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος! Τι κάνεις τώρα γοητευμένος από μηχανολογικά άψογη και εμφανισιακά τέλεια λαξευμένη από αλουμίνιο και carbon αναβάθμιση που έχεις αγοράσει για το αξίας μόλις 75 euro αγορασμένο από το ebay ελικόπτερό σου ( δεν τολμώ να αναφέρω πόσο παραπάνω κοστίζουν οι παραπάνω αναβαθμίσεις!). Το πετάς; Δεν νομίζω, το μικρόβιο έχει φωλιάσει για τα καλά! Το σκέφτεσαι για μερικά δευτερόλεπτα και στην συνέχεια παίρνεις την ίδια απόφαση που πήραν αρκετοί πριν από εσένα που ασχολούνται με το ίδιο "άθλημα" .   Brushless!!
Αγόρασα λοιπόν από Astroid Desings, ιδιοκτήτης της είναι ένας cool τύπος ονόματι Dylan, ένα Oversky 10A V3 PnP Brushless MCPx ESC φλασαρισμένο από τον ίδιο με το BLheli κώδικα ένα δωρεάν διαθέσιμο λογισμικό από έναν Νορβηγό ονόματι Steffen που επιτρέπει την επικοινωνία του νέου ESC με την ενσωματωμένη ψηφιακή μονάδα flybarless AS3X καθώς και την παραμετροποίηση μέσω υπολογιστή με την χρήση USB στικ, περισσότερες πληροφορίες εδώ http://www.helifreak.com/showthread.php?t=390517. Ένα σχετικά ήπιο brushless μοτέρ   AEO MH05M 13000KV, ένα νέο 7mm μοτέρ ουράς με νέα πλαστική βάση και carbon tail fin και άλλα καλούδια που αυτή την στιγμή δεν θυμάμαι. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν ένα mTDR canopy αγορασμένο από Γερμανία το οποίο αποτελείται από δύο ξεχωριστά κομμάτια που κολλήθηκαν μεταξύ τους με κυανοακρυλική Στην συνέχεια τοποθετήθηκαν τα αυτοκόλλητα .
Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.
Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.
Η συνολική μετατροπή αποδείχθηκε επιτυχημένη και μεταμόρφωσε το μικρό ελικόπτερο σε ένα μίνι πύραυλο!! εξαιρετικά σταθερό και ικανό για όλα τα ακροβατικά η δε εμφάνισή του είχε σαν αποτέλεσμα να εξαλείψει οποιαδήποτε ενδοιασμό για το υψηλό κόστος που είχε. Αποτέλεσμα αυτών ήταν και η απόφαση να συνεχίσω με την αναβάθμιση της ουράς με τη προσθήκη του Oversky HP03T 8600KV  brushless μοτέρ και δεύτερου Brushless ESC, XP-3A 1S, νέας βάσης μοτέρ, νέας έλικας 65mm και tail fin πάλι από τον Dylan
Παράλληλα αντικατέστησα την carbon μπούμα με μακρύτερη κατά 5 εκ και παχύτερη στα 3mm από 2mm.
Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.
Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size. 
Click to see the original size.  Click to see the original size.   Click to see the original size.  Click to see the original size.
Click to see the original size.

Με την νέα ουρά το ελικόπτερο έγινε απόλυτα ακριβές στις κινήσεις του με αποτέλεσμα ο χειρισμός του να είναι ευκολότερος. Το μόνο που χρειάζεται τώρα είναι να βάλω ώρες πτήσης τόσο στο μοντέλο όσο και στο simulator ώστε να βελτιωθώ στις καινούργιες δυνατότητες που έχει αυτό το μικρό τερατάκι
αν σας αρέσει το ιστορικό έχει και συνέχεια  :twisted:

Tags: