Ελπίζω να (μην) σας έλειψα!
Έχω καιρό να εμφανίσω την κακομουτσούνα μου στο φόρουμ, αλλά δεν νομίζω να γλυτώσετε εύκολα από μένα.
Και εκεί που έλεγα ότι έχασα το GB με ένα από τα αγαπημένα μου θέματα, να που τελικά θα το προλάβω με την δική μου
πινελιά μουντζούρα!
Και επειδή δεν προλαβαίνω με 72άρι, να και πάλι τα 144, ΚΑΙ διπλά!
Μίνι ιστορία:Το
Σουδάν, απέκτησε 16 ή 18 -Μ το 1971 με σοβιετική υποστήριξη σε εκπαίδευση και υλικό. Αλλά λόγω της κατάστασης της χώρας με το συνεχόμενο εμφύλιο, με το ατυχές πραξικόπημα ενάντια στον τότε πρόεδρο Νουμεϊρί, όλοι οι σοβιετική εκδιώχθηκαν από την χώρα. Αυτό οδήγησε στη μείωση της υποστήριξης κατακόρυφα και στην συνέχεια στην διαθεσιμότητα των α/φών.
Προς το τέλος της δεκαετίας του '70, με την βοήθεια Αμερικανών, Βρετανών και Αιγυπτίων, αρκετά MiG-21M, έγινα και πάλι επιχειρησιακά.
Το αεροσκάφος που θα αποδοθεί σε κλίμακα θα είναι το MiG-21M Fishbed-J με αριθμό "344", στα τέλη του '70, στην αεροπορική βάση Wadi Sayyidna, μετά την επιστροφή του σε υπηρεσία.
*στην φωτογραφία με το "345", φαίνεται ένας από τους ελεγκτές του Αμερικανικού κλιμακίου.Η
Μοζαμβίκη, παρέλαβε από την Κούβα ή την ΕΣΣΔ, περί τα 48 -bis μαζί με πιλότους το 1982, για να τα χρησιμοποιήσει ενάντια στους αντάρτες της RENAMO. Μέχρι το '90 μόνο 15-18 απέμειναν σε πτητική κατάσταση.
Το αεροσκάφος που θα αποδοθεί σε κλίμακα θα είναι το MiG-21bis Fishbed-L με αριθμό "Blue 225", στα μέσα του '80, στην αεροπορική βάση Beira.
Λίγα είναι γνωστά για τις χρώματα της Μοζαμβίκης, αλλά πηγές αναφέρουν για 3 διαφορετικές παραλλαγές της ίδιας παραλλαγής.
Τα κίτ κτλ:Τα κίτ που θα χρησιμοποιηθούν είναι τα διαμάντια της Eduard.
Οι διαφορές τους είναι φυσικά είναι η ράχη, η οποία δίνεται σε διαφορετικό πλαίσιο, στις μάσκες, όπου στο MF λείπουν αυτές για τους τροχούς, και στις χαλκομανίες, πάλι στο MF, λείπουν αυτές για το πιλοτήριο.
Ενώ τα κίτ προσφέρουν πληθώρα επιλογών για διάφορα αεροσκάφη, και έχοντας αποδώσει ήδη 2 bis, (Φινλανδία και Βουλγαρία) αποφάσισα να χρησιμοποιήσω την καρτέλα της JBR Decals "Fishbeds of the Wolrd vol. 1 - AFRICAN FISHBEDS" η οποία δίνει 15 επιλογές από 11 χώρες.
Ξεκινώντας το κατασκευαστικό, μάσκαρα για αρχή αλεξίνεμα και καλύπτρες, και ψέκασα ένα μείγμα 10x H46, 4x X14, 1x XF8, 3x H1 για τα εσωτερικά, το οποίο φέρνει αρκετά στο χρώμα των χαλκομανιών που δίνει η Eduard για τα πλαϊνά του πιλοτηρίου.
Με πινελάκι, περάστηκαν η ανάγλυφες λετομέριες στους πίνακες και κονσόλες, ενώ επιχειρήθηκε και η κατασκευή hud. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με ελαφρύ φίλτρο για δέσουν οι χαλκομανίες με το χρώμα και τέλος wash και ελάχιστο weathering σε σημεία με μολυβάκι.
Στα καθίσματα ΚΜ-1, χάραξα ελαφρά τις πλάτες, και με χαρτοταινία έφτιαξα ζώνες, σε διαφορετική διάταξη, έτσι για γεύση
Τέλος με χαλκόσυρμα, φτιάχτηκαν λαβές εκτίναξης.
Αυτά έγιναν σε 2 απογεύματα, και πάμε απόψε σε κλείσιμο ατράκτων.