ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ > GB: Dogfights: Mig21 vs MirageIII & Abrams vs T-72
Hello Africa! MiG-21M Sudan & MiG-21bis Mozambique (Eduard 1/144)
dkakos:
Ελπίζω να (μην) σας έλειψα! :mrgreen:
Έχω καιρό να εμφανίσω την κακομουτσούνα μου στο φόρουμ, αλλά δεν νομίζω να γλυτώσετε εύκολα από μένα.
Και εκεί που έλεγα ότι έχασα το GB με ένα από τα αγαπημένα μου θέματα, να που τελικά θα το προλάβω με την δική μου πινελιά μουντζούρα!
Και επειδή δεν προλαβαίνω με 72άρι, να και πάλι τα 144, ΚΑΙ διπλά!
Μίνι ιστορία:
Το Σουδάν, απέκτησε 16 ή 18 -Μ το 1971 με σοβιετική υποστήριξη σε εκπαίδευση και υλικό. Αλλά λόγω της κατάστασης της χώρας με το συνεχόμενο εμφύλιο, με το ατυχές πραξικόπημα ενάντια στον τότε πρόεδρο Νουμεϊρί, όλοι οι σοβιετική εκδιώχθηκαν από την χώρα. Αυτό οδήγησε στη μείωση της υποστήριξης κατακόρυφα και στην συνέχεια στην διαθεσιμότητα των α/φών.
Προς το τέλος της δεκαετίας του '70, με την βοήθεια Αμερικανών, Βρετανών και Αιγυπτίων, αρκετά MiG-21M, έγινα και πάλι επιχειρησιακά.
Το αεροσκάφος που θα αποδοθεί σε κλίμακα θα είναι το MiG-21M Fishbed-J με αριθμό "344", στα τέλη του '70, στην αεροπορική βάση Wadi Sayyidna, μετά την επιστροφή του σε υπηρεσία.
*στην φωτογραφία με το "345", φαίνεται ένας από τους ελεγκτές του Αμερικανικού κλιμακίου.
Η Μοζαμβίκη, παρέλαβε από την Κούβα ή την ΕΣΣΔ, περί τα 48 -bis μαζί με πιλότους το 1982, για να τα χρησιμοποιήσει ενάντια στους αντάρτες της RENAMO. Μέχρι το '90 μόνο 15-18 απέμειναν σε πτητική κατάσταση.
Το αεροσκάφος που θα αποδοθεί σε κλίμακα θα είναι το MiG-21bis Fishbed-L με αριθμό "Blue 225", στα μέσα του '80, στην αεροπορική βάση Beira.
Λίγα είναι γνωστά για τις χρώματα της Μοζαμβίκης, αλλά πηγές αναφέρουν για 3 διαφορετικές παραλλαγές της ίδιας παραλλαγής. ::dontknow::
Τα κίτ κτλ:
Τα κίτ που θα χρησιμοποιηθούν είναι τα διαμάντια της Eduard.
Οι διαφορές τους είναι φυσικά είναι η ράχη, η οποία δίνεται σε διαφορετικό πλαίσιο, στις μάσκες, όπου στο MF λείπουν αυτές για τους τροχούς, και στις χαλκομανίες, πάλι στο MF, λείπουν αυτές για το πιλοτήριο.
Ενώ τα κίτ προσφέρουν πληθώρα επιλογών για διάφορα αεροσκάφη, και έχοντας αποδώσει ήδη 2 bis, (Φινλανδία και Βουλγαρία) αποφάσισα να χρησιμοποιήσω την καρτέλα της JBR Decals "Fishbeds of the Wolrd vol. 1 - AFRICAN FISHBEDS" η οποία δίνει 15 επιλογές από 11 χώρες.
Ξεκινώντας το κατασκευαστικό, μάσκαρα για αρχή αλεξίνεμα και καλύπτρες, και ψέκασα ένα μείγμα 10x H46, 4x X14, 1x XF8, 3x H1 για τα εσωτερικά, το οποίο φέρνει αρκετά στο χρώμα των χαλκομανιών που δίνει η Eduard για τα πλαϊνά του πιλοτηρίου.
Με πινελάκι, περάστηκαν η ανάγλυφες λετομέριες στους πίνακες και κονσόλες, ενώ επιχειρήθηκε και η κατασκευή hud. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με ελαφρύ φίλτρο για δέσουν οι χαλκομανίες με το χρώμα και τέλος wash και ελάχιστο weathering σε σημεία με μολυβάκι.
Στα καθίσματα ΚΜ-1, χάραξα ελαφρά τις πλάτες, και με χαρτοταινία έφτιαξα ζώνες, σε διαφορετική διάταξη, έτσι για γεύση :wink:
Τέλος με χαλκόσυρμα, φτιάχτηκαν λαβές εκτίναξης.
Αυτά έγιναν σε 2 απογεύματα, και πάμε απόψε σε κλείσιμο ατράκτων.
labros87:
Άντε πάλι με τα 144άρια! Στο έχω ξαναπει, χαρά στο κουράγιο σου!
Ωραία θέματα και τα δυο φίλε και ωραία δουλειά στα "γραφεία" μέχρι τώρα. :wink:
::salut::
montelakias:
Δημήτρη ωραίο ξεκίνημα άλλα δεν καταλαβαίνω τι παραπάνω θα έκανες αν έπιανες 72αρι, άσε που αν μας έλεγες ότι είναι
1/72 θα το τρώγαμε χαλαρά. :wink: ::salut::
dkakos:
Λάμπρο, ξέρεις τον έρωτά μου με τα 144 :roll:
Χάρη ευχαριστώ. Στα 72αρια, απλά σηκώνει περισσότερη δουλειά και μπιχλιμπίδια :mrgreen:
Είπα να συμπληρώσω και κατιτίς εξτρά πριν κλείσω τις ατράκτους.
Έτσι, έφτιαξα εξαγωγές. Στην αρχή είπα να χρησιμοποιήσω evergreen, αλλά δεν μου έκατσε καλά, και τελικά με καφεδοαλουμινόχρτο πήραν σχήμα και θέση.
Με ένα πινέλο έγιναν κύλινδροι, και στην άκρη πήρα βοήθεια για να κλείσω τα πέταλα.
Έτσι έκλεισαν οι άτρακτοι, αλλά και τα 2 μισά των καθέτων, όπου χρειάστηκαν τρίψιμο 2 λεπτών και μόνο. (στις ατράκτους, η εφαρμογή είναι άψογη, και ίσως χρειαστώ 3 λεπτά για το καθένα ::glossa:: )
Τέλος, κατασκευάστηκαν και τοποθετήθηκαν και οι φωλέες του κεντρικού Σ/Π στις πτέρυγες, και είναι όλα έτοιμα σήμερα για το τέλος του κατασκευαστικού για να περάσουμε στα αστάρια.
Αυτά για την ώρα ::salut::
gkontog:
--- Παράθεση από: dkakos στις Νοεμβρίου 05, 2015, 11:49:00 πμ ---Αυτά για την ώρα ::salut::
--- Τέλος παράθεσης ---
Ναι, ώρα για τα χάπια μου με αυτά που βλέπω... ή μάλλον προσπαθώ να δω...
Καλή συνέχεια!
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση