Μετά από πολυυυυ καιρό μια ενημέρωση για το συγκεκριμένο Project το οποίο βαίνει προς στο τέλος του μετά από πολλά προβλήματα. Λόγω πολύ φορτωμένου προγράμματος κατά το καλοκαίρι, αποφάσισα να αφιερώσω την προσοχή μου σε μια από τις συμμετοχές μου, και διάλεξα τη συγκεκριμένη, ευελπιστώντας και σε λίγο πιο απλή κατασκευή (ΧΑ κούνια που με κούναγε). Ουσιαστικά η κατασκευή φόρτσαρε μέσα στον Οκτώβριο με προοπτική να είναι οριακά έτοιμη στις 31 αν δεν τύχαινε κάποια αναποδιά, αλλά την τελευταία εβδομάδα και μετά την παράταση λασκάρισα λιγάκι (ουφ)
Η κατασκευή ξεκίνησε από το κόκπιτ και τον κινητήρα που ολοκληρώθηκαν χωρίς προβλήματα ή προσθήκες πέρα από αυτά που δίνει το κιτ. Τα προβλήματα φάνηκαν όταν επιχείρησα να προχωρήσω στην κατασκευή της ατράκτου. Από κάτι που είναι μάλλον ελάττωμα της συγκεκριμένης παρτίδας ίσως, καθώς δεν βρήκα άλλη αναφορά σε κάτι παρόμοιο, το σύνολο σχεδόν των κομματιών εμφάνιζαν κάποιο offset (ανάλογα με τη θέση τους στο sprue - misalligned moulds). Το αποτέλεσμα είναι αφενώς να δημιουργούνται θέματα στην εφαρμογή, όπως τα δύο μισά της ατράκτου, στα οποία ευθυγραμίζοντας την ένωση στην κάτω πλευρά για να εφαρμόσουν σωστά οι πτέρυγες, προέκυπτε ένα σκαλοπάτι στην ευγραμμία των γραμμώσεων περίπου 1mm, και αφετέρου τα περισσότερα κομμάτια που είναι χυτευμένα και από τις 2 πλευρές του sprue (πχ πυλώνες οπλισμού, κάθετο σταθερό κτλ) να εμφανίζουν offset μεταξύ των δύο μισών κατά το τραγικό 0,5-1mm. Έτσι κάθε κομμάτι απαίτησε πολύ τρίψιμο για να συμμορφωθεί, ενώ λόγω και αυτού του "καθαρίσματος" υπήρξαν αρκετά θέματα εφαρμογής που απαίτησαν το δικό τους τρίψιμο. Συνολικά μετά από 6 συνεδρίες -ψυχοθεραπίας- τριψίματος και στοκαρίσματος έφτασα σε ένα ανεκτό σημείο οπότε και το προχώρησα για να μην το σπάσω. Το "καλό" είναι ότι λούφαρα και την επαναχάραξη στην ράχη (μια διαδικασία που δεν την "έχω" ακόμα) καθώς η τοπική εξαφάνιση της γράμμωσης αποκρύπτει λίγο την ασυνέχεια των γραμμώσεων.
Επίσης ένα κατασκευαστικό θέμα, το οποίο όμως μάλλον δεν οφείλεται στα παραπάνω και είναι εγγενές του κιτ είναι ότι η άτρακτος θέλει αρκετο τέντωμα ώστε να εφαρμόσει αποδεκτά με τις πτέρυγες. Για το λόγω αυτό κόπηκαν κομμάτια από sprue διαφόρων μηκών και με διαδοχικές δοκιμές και κοντύματα μπήκαν εσωτερικά στα κατάλληλα σημεία ως αντιστήριξη έως ότου η εφαρμογή να γίνει αποδεκτή. Έτσι στο τέλος στο μεγαλύτερο μήκος της ένωσης της πτέρυγας με την άτρακτο δεν χρειάστηκε καθόλου στόκος και μόνο στο μπροστά σημείο χρειάστηκε επέμβαση.
Έτσι το μοντέλο μασκαρίστηκε και ασταρώθηκε με το γκρι αστάρι της Hycote. Εδώ να αναφέρω ότι σκόπευα να το οπλίσω με 2 SideWinder και 2 rocket pods σύμφωνα με τις προτεινόμενες διαμορφώσεις οπλισμού της Eduard, όμως όσο έψαξα δεν βρήκα πουθενα φωτό από Mirage III να φέρει rocket pod. Έτσι το συγκεκριμένο έμεινε στην άκρη και τη θέση του πήραν 2 δεξαμενές καυσίμου 625lt οι οποίες ήταν συμβατές με τον πυλώνα.
Για το βάψιμο χρησιμοποιήθηκαν χρώματα της Gunze για το χρώμα των κάτω επιφανειών και το sand, και της Lifecolor για το πράσινο και το καφέ. Έγιναν φωτίσματα με τα βασικά χρώματα της παραλλαγής ανοιγμένα με λευκόΤο σύστημα προσγείωσης βάφηκε με το mithril Silver της citadel. Το μασκάρισμα της παραλαγής έγινε με white tac, ενώ μια δυσάρεστη έκπληξη με περίμενε όταν ξεμάσκαρα μετά το τελευταίο χρώμα (καφέ) καθώς το white tac είχε αφήσει σημάδια πάνω στο πράσινο της lifecolor, αλλά ευτιχώς όχι πάνω στα χρώματα της Gunze. Το συγκεκριμένο μου έχει ξανασυμβεί αλλά δεν είμαι σίγουρος για την αιτία. Τέλος πάντων χωρίς πολλά πολλά έκανα διορθώσεις με το πράσινο, ελεύθερο χέρι και πολύ χαμηλή πίεση στον αερογράφο.
Τέλος περάστηκαν 2 χέρια gloss βερνίκι της Italeri, και τοποθετήθηκαν οι χαλκομανίες για το αεροσκάφος με κωδικό 764. Μια πατάτα που έκανα είναι ότι είχα πάνω στο πάγκο μπουκαλάκια με κόλλα και βελτιωτικό χαλκομανιών της Tamiya, και χωρίς να προσέξω έβαλα κόλλα (ευτιχώς μικρή ποσότητα) πάνω στο εθνόσημο στη δεξιά πλευρά με αποτέλεσμα να αλλοιωθεί ελαφρώς. Αυτό επιδιορθώθηκε κόβοντας ένα μικρό μέρος από ένα εφεδρικό εθνόσημο (αυτά που είναι για τις άλλες εκδόσεις) και το έβαλα πάνω στην εν λόγω περιοχή.
Θα ακολουθήσει ένα ελαφρύ φίλτρο (δεν είμαι ακόμα 100% βέβαιος ότι θα οφελήσει), και έπειτα wash, και τα τελειώματα (ΣΠ, pitot) για να ολοκληρωθεί μια άκρως περιπετειώδης κατασκευή.
Συγνώμη για την απουσία ενημερώσεων αλλά ήταν δύσκολη περίοδος και δεν είμαι πλήρως εξοικειωμένος με την step by step παρουσίαση (πρέπει να βρώ πιο εύκολο τρόπο να περναώ φωτογραφίες)