Αποστολέας Θέμα: Virginia 1819  (Αναγνώστηκε 3049 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος argyris_

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 71
  • Age: 41
  • Τόπος: Αθήνα
Virginia 1819
« στις: Ιανουάριος 09, 2014, 09:58:59 μμ »
Ιστορία του πλοίου
Στις αρχές του 19ου αιώνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες άρχισαν να ναυπηγούν μικρά ιστιοφόρα, τα αποκαλούμενα "schooners", που χαρακτηρίζοταν από μεγάλη ευελιξία και κομψότητα. Το Virginia σχεδιάστηκε το 1819 και ναυπηγήθηκε την ίδια χρονιά. Ήταν εξοπλισμένο με ελαφρύ οπλισμό, ένα περιστρεφόμενο κανόνι στο μέσο του. Λόγω της μεγάλης ταχύτητας που μπορούσε να αποκτήσει, το Virginia είχε χρησιμοποιηθεί για καταδιώξεις και άλλα καθήκοντα της ακτοφυλακής.

Το μοντέλο του πλοίου
Πρόκειται για ένα κιτ από την εταιρία Artesania Latina.
To μοντέλο σε κλίμακα 1:41
Οι τελικές του διαστάσεις είναι 54εκ. (μήκος) - 50εκ. (ύψος) - 12εκ. (πλάτος)

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι το τελικό αποτέλεσμα της προσπάθειάς μου, πρώτης ενασχόλησης με κατασκευή ξύλινου καραβιού.
Τα σχέδια και οι οδηγίες που υπήρχαν στο κουτί δεν θεωρώ ότι ήταν αρκετά, ειδικά για τα σχοινιά και τα δεσίματα τους.
Οπότε σε κάποια σημεία έγινε και λίγος αυτοσχεδιασμός. Προσωπικά, έμεινα ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα εργασιών, διάρκειας 2 μηνών.

Τα όποια σχόλια δεκτά και ευπρόσδεκτα, δεδομένου ότι έχει ήδη εντοπίσει λάθη για να αποφευχθούν στην επόμενη κατασκευή.
Ευχαριστώ, Αργύρης.

Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.

Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.

Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.

Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.

Αποσυνδεδεμένος GeZo

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 186
  • Age: 49
  • Τόπος: Athens
  • Γιώργος Ζώης
Απ: Virginia 1819
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 13, 2014, 08:03:00 μμ »
Για πρώτη κατασκευή ξύλινου ιστιοφόρου, νομίζω ότι τα έχεις πάει πολύ καλά.
Αν και δεν έχω μεγάλη εμπειρία με τα ξύλινα καράβια επίτρεψέ μου να σου αναφέρω κάποια λάθη-συμβουλές.
Το πρώτο πρόβλημα που μπορώ να διακρίνω είναι στα σανιδάκια που εφάπτονται με το ποδόσταμα της πλώρης.Να σου πω την αλήθεια, δεν έχω καταλάβει γιατί σου βγήκαν κοντά. Επειδή, όπως λες, έχεις εντοπίσει κάποια λάθη, που μάλλον ένα από αυτά είναι και το πρόβλημα στην πλώρη, καλύτερα να μας πεις εσύ πως έγινε αυτό για να μην την πατήσει και κανένας άλλος.
Προσπάθησε, να σκουπίζεις την κόλλα που ξεχειλίζει με ένα βρεγμένο πανάκι, γιατί σε μερικά σημεία, όπως μπορώ να διακρίνω(κάγκελα κουπαστής) είναι ορατή.
Σε μερικά σχοινάκια(κυρίως τα ανοιχτόχρωμα) διακρίνονται τα ξέφτια. Μπορείς να τα αντικαθιστάς με άλλα καλύτερης ποιότητας ή να τα περνάς με ξυλόκολλα διαλυμένη με νερό(ειδικά αυτά τα κακής ποιότητας σχοινάκια της Artesania Latina). Τέλος, στα πανιά προσπάθησε να κόβεις-ξυρίζεις τις κλωστούλες που περισσεύουν.

Σε γενικές γραμμές έχεις κάνει πολύ καλή δουλειά και όλα αυτά, βέβαια, στα λέω για να τα εφαρμόσεις στην επόμενη κατασκευή σου που καλό θα ήταν να ανοίξεις ένα θέμα για να βοηθηθείς όσο γίνεται περισσότερο από τους γνώστες του είδους.

Οι δύο τελευταίες φώτο ήταν πολύ καλή έμπνευση. Καλή αρχή στην επόμενη κατασκευή σου  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος argyris_

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 71
  • Age: 41
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: Virginia 1819
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 14, 2014, 10:02:35 πμ »
Καλημέρα Γιώργο,
σε ευχαριστώ για την απάντηση και τα σχόλια

Πράγματι η πλώρη είναι ένα από τα προβλήματα που εντοπίστηκαν! και εσωτερικά και εξωτερικά...
εξωτερικά το λάθος μου έγινε γιατί δεν είχα εικόνα πόση καμπύλη έπρεπε να δώσω στα βοηθητικά πατήματα στην πλώρη, κάτω από το πρώτο πέτσωμα, σε συνδυασμό με την λάθος εικόνα που είχα στο μυαλό μου για το πώς και τι θα κάλυπτε το ποδόσταμα της πλώρης. Το αποτέλεσμα ήταν μια παχιά πλώρη και τα ξύλα να είναι έτσι ανοιχτά όπως διακρίνονται. Στο πέτσωμα η κατάσταση διορθώθηκε λίγο με την προσθήκη έξτρα λωρίδας πετσώματος κατά τη φορά της καμπύλης (+τρίψιμο και λίγο ξυλοστοκο)
Το δεύτερο λάθος στην πλώρη ήταν εσωτερικά και δεν ξέρω γιατί έγινε... το ξύλο που πατάνε πάνω τα κάγκελα της κουπαστής και το ξύλο που ακουμπάνε πλευρικά τα κάγκελα, παρόλο που στο υπόλοιπο μέρος του καραβιού δούλεψε κανονικά, στην πλώρη, τα δύο ξύλα είχαν το ίδιο ύψος και τα κάγκελα δεν είχαν στήριγμα!
Κάτι ανάλογο φοβόμουν ότι θα γίνει και στην πρύμνη αλλά ευτυχώς το αποτέλεσμα της είναι καλό

Σχετικά με την κόλλα, το πρόσεξα αρκετά νομίζω, με εξαίρεση τα κάγκελα. Ο λόγος είναι ότι έκανα το λάθος και πέρασα βερνίκι στο καράβι, πριν κολλήσω τα κάγκελα, με αποτέλεσμα τα κάγκελα να μην κολλάνε σταθερά ή να αποκολλούνται μαζί με την στερεά κόλλα πάνω από το βερνίκι. και γι' αυτόν λόγο αυτό βρέθηκαν τα κάγκελα με παραπανίσια κόλλα.

τα σχοινάκια έχουν περαστεί με ξυλόκολλα για καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά όντως σε κάποια σημεία θέλει περισσότερη λεπτομέρεια (ξέφτια)

άλλες λεπτομέρειες που θα ήθελα να είχα διορθώσει είναι ότι:
- δεν έτριψα κάποια κομμάτια που ήταν έτοιμα κομμένα και έχουν το μαύρο χρώμα από την κοπή του λέιζερ, κάτι που διορθώνεται ήδη στο επόμενο μοντέλο μου
- ο ξυλόστοκος τονίζεται και διαφοροποιείται όταν περαστεί με βερνίνι :roll:

Tags: