Ιστορικό σημείωμα .
Το ( le requin) είναι ένα είδος μικρού ιστιοφόρου που έγινε για το Γαλλικό ναυτικό την περίοδο 1748-1754 στην (Tolone), για την αντιμετώπιση
των πειρατών της Μπαρμπαριάς οι οποίοι, με παρόμοια ιστιοφόρα , μαινόταν τη Μεσόγειο.
Είναι ένα πλοίο με σχετικά μικρές διαστάσεις , λεπτοκαμωμένο, με έντονη προεξέχοντα πλώρη και πρύμνη , σταθερό , γρήγορο , ειδικά με τα
πανιά, αλλά κινείται και με κουπιά.
Σε σύγκριση με τα πλοία της εποχής, είναι πολύ ελαφρύτερο, αλλά αρκετά συμπαγές στην κατασκευή.
Μπορούσε να πλέει ακόμα και σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ήταν ταχύτατο, και αποτελούσε το φόβο κάθε σκάφους της εποχής.
Η ειδική κατασκευή των πανιών , του έδινε την δυνατότητα να ταξιδεύει υπό γωνία (38-40) μοιρών προς την κατεύθυνση του ανέμου ενώ
τα ιστιοφόρα της εποχής δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν τις (60-70 ) μοίρες.
Αυτό ώθησε πολλές θαλάσσιες δυνάμεις της εποχής να εντάξουν στο θαλάσσιο στόλο τους το συγκεκριμένο είδος ιστιοφόρου
προκειμένου να πατάξουν τους πειρατές που λυμαίνονταν την μεσόγειο.
Το συγκεκριμένο ιστιοφόρο αντιστοιχούσε με το ελληνικό Μυστικο που αναδείχτηκε στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία.
Συνολικό μήκος: 36 μέτρα. Πλάτος: 8,80 μέτρα. Ύψος: 29 μέτρα. Κυβισμός: 260 τόνοι.
Η πρώτη φωτογραφία απ την μονογραφία και η δεύτερη το θαυμάσιο μοντέλο του Bernard Frolich
Για το Μοντέλο.
Μετά από χρόνια που ασχολούμαι με τον μοντελισμό αποφάσισα να δοκιμάσω τις δυνατότητες στον μοντελισμό ( d’ arsenale ).
Έχω περάσει αρκετά στάδια στον μοντελισμό ,αρχικά με κιτς αργότερα με τις ιδιοκατασκευες και πιστεύω πως έφτασε η στιγμή
να ασχοληθώ με κάτι πιο εξειδικευμένο.
Το εγχείρημα δεν είναι τόσο εύκολο ,και τα προβλήματα με έναν τέτοιο τρόπο κατασκευής είναι πολλά .
Δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω. Ίσως η όλη κατασκευή να καταλήξει στο τζάκι .
Για ένα όμως είμαι σίγουρος . Κάποια στιγμή ο καθένας μας θέλει να προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω , να δοκιμάσει κάτι
διαφορετικό ,να εμπλουτίσει τις γνώσεις , και να βελτιώσει τι ς ικανότητες του.
Δεν θα χρησιμοποιήσω τίποτε του εμπορίου ,όχι ότι είμαι προκατειλημμένος με τα έτοιμα , απλά θέλω να δοκιμάσω τις δυνατότητες .
Σκόπιμα θα μείνουν ακάλυπτα ορισμένα μέρη του, προκειμένου να είναι εμφανής ο τρόπος κατασκευής , για την όποια εκτίμηση της εργασίας .
Το μοντέλο είναι σε κλίμακα 1/48, από την μονογραφία .
'' chebek de 24 canons Le Requin di Jean Boudriot - Hubert Berti ''
Για την κατασκευή θα χρησιμοποιήσω ( scalo) ναυβαθρο για να μπορέσω να ευθυγραμμίσω τους νομείς του σκάφους .
Ζητώ συγγνώμη απ όλους τους φίλους για την μη ακριβή γνώση της τεχνικής ναυτικής ορολογίας στα ελληνικά , αλλά πιστεύω ότι όπως
και στις άλλες αναρτήσεις ο φίλος Θανάσης ,η όποιος φίλος γνωρίζει , θα με βοηθήσει για την σωστή απόδοση του κάθε ναυπηγικού όρου .
Η κατασκευή.
Ολόκληρη η κατασκευή αποτελείται από 88 νομείς και μια τελευταία τραβέρσα (dragante ) που δημιουργεί και την πρύμνη του σκάφους .
Κάθε νομέας , ανάλογα , αποτελείται από 3 έως 5 τμήματα ( staminali – scalmi ) τα οποία είναι κολλημένα και συνδεδεμένα με ξύλινες καβιλιες 1mm .
Οι νομείς είναι από ξύλο οξιάς κατάλληλα διαμορφωμένοι όσον αφορά το πάχος .
Φωτογραφίες από την διαμόρφωση των αρχικών νομέων .