Αποστολέας Θέμα: Tamiya Supermarine Spitfire Mk I 1/48  (Αναγνώστηκε 1255 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος giwrgosd

  • Δορκοφίκης Γιώργος IPMS 1271
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 5966
  • Age: 56
  • Τόπος: Γλυφάδα, Αθήνα
  • Κατά φαντασίαν πιλότος...
    • IPMS Hellas Facebook Official page
Tamiya Supermarine Spitfire Mk I 1/48
« στις: Οκτώβριος 09, 2013, 11:03:16 μμ »
Στην αρχή σκέφτηκα ότι έχουν γραφτεί τόσα και τόσα reviews για αυτό το κιτ.
Μετά όμως διαπίστωσα ότι είναι όλα στα Αγγλικά από ξένους μοντελιστές.
Έτσι σκέφτηκα να γράψω εγώ δυο λόγια για το μοντέλο αυτό.
Click to see the original size.

Τι να πει κανείς βέβαια για αυτό το κιτ.  Μόνο τα καλύτερα.  Ναι, είναι παλιό σχετικά κιτ, το καλούπι είναι του 1993, αλλά πρακτικά είναι η μοναδική επιλογή για την πρώτη έκδοση του θρυλικού Βρεταννικού μαχητικού.  Υπάρχει και της Airfix, το οποίο απ' ότι διαβάζω δεν είναι κακό, αλλά αυτό το ξεπερνάει 3 στάδια...

Ανοίγοντας λοιπόν το κουτί βλέπουμε... λίγα πράγματα... δύο πλαίσια σε γκρι πλαστικό, ένα πλαίσιο με τα διαφανή κομμάτια, τις οδηγίες συναρμολόγησης και βαψίματος και 2 μεσαία φύλα με χαλκομανίες.
Click to see the original size. Click to see the original size. Click to see the original size. Click to see the original size.

Οι Tamiya σε μια από τις έξυπνες κινήσεις της δίνει σε χαλκομανίες επιπλέον άσπρους κύκλους τους οποίους βάζουμε κάτω από τα στρογγυλά σήματα ώστε να μην φαίνεται η διαφορά των χρωμάτων από το καμουφλάζ! Η εκτύπωση των χαλκομανιών είναι καλή με ωραία ζωντανά χρώματα, αν και γενικά με τις χαλκομανίες της Tamiya καμιά φορά υπάρχει ένα θέμα με το πάχος τους.  Υπάρχει λίγο περισσευούμενο φιλμ γύρω από τα σήματα αλλά δεν θα προβληματίζει.
Click to see the original size.

Αρχίζοντας από τα διαφανή κομμάτια, είναι λεπτά και διαυγή ενώ φαίνεται να υπάρχουν 2 τύποι αλεξινέμιου και 3 τύποι καλυπτρών, πιθανότατα για άλλους τύπους (τους οποίους προσωπικά δεν γνωρίζω, οι γνώστες ας δώσουν τα φώτα τους).
Click to see the original size. Click to see the original size. Click to see the original size. Click to see the original size. Click to see the original size.

Περνώντας στο cockpit αυτό είναι πλήρες με καταπληκτική λεπτομέρεια.  Κατά τη γνώμη μου το να πληρώσετε επιπλέον για κάποιο σετ φωτοχαραγμένων είναι άσκοπο και θα ανεβάσει τη δυσκολία του κιτ πάρα πολύ χωρίς να προσθέσει κάτι ιδιαίτερο.  Με ένα προσεκτικό βάψιμο το coψkpit μπορεί να γίνει υπέροχο κατευθείαν από το κουτί.  Το μόνο που θα χρειαστεί είναι ζώνες ασφαλείας που μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας ή να χρησιμοποιήσετε κάποιες έτοιμες όπως από το σετ ζωνών της Eduard για τα αεροσκάφη της RAF.
Click to see the original size. Click to see the original size. Click to see the original size.

Στο κιτ συμπεριλαμβάνεται πιλότος τον οποίο βρίσκω αρκετά λεπτομερή, αν και είμαι παντελώς άσχετος με φιγούρες γενικά.
Click to see the original size. Click to see the original size.

Το σύστημα προσγείωσης είναι απλό αλλά επαρκές.
Click to see the original size.

Οι εξατμίσεις είναι από τα λίγα σημεία που θα χρειαστεί να βάλετε χέρι καθώς θέλουν λίγο τρίψιμο για την αφαίρεση της γραμμής του καλουπιού και τρύπημα να να φανούν πιο ρεαλιστικές.
Click to see the original size.

Η λεπτομέρεια στην επιφάνεια είναι χαραγμένη και, τουλάχιστον στο δικό μου μάτι, σωστή για την κλίμακα ενώ δεν είναι υπερβολική.
Click to see the original size. Click to see the original size. Click to see the original size. Click to see the original size.

Click to see the original size. Click to see the original size. Click to see the original size.

Η Tamiya δίνει χαλκομανίες για ένα από δύο αεροπλάνα, το πρώτο μάλιστα πήρε μέρος και στην μάχη της Αγγλίας (έστω και για λίγο).

Αν κρίνω από τα reviews που έχω διαβάσει και από τα δύο προηγούμενα κιτ της Tamiya που έφτιαξα πρόσφατα, η εφαρμογή αναμένετε άψογη.  Θα το ανακαλύψω σύντομα.
Το κιτ δεν έχει υπερβολικά πολλά κομμάτια, κρατιέται σε απλά επίπεδα επιτρέποντας ένα νέο μοντελιστή να ασχοληθεί μαζί του και να έχει ένα καλό αποτέλεσμα, ενώ οι πιο έμπειροι μπορούν να βγάλουν το άχτι τους σε μικρές βελτιώσεις.
Προς θεού μόνο, μην βάλετε αυτά τα σετ φωτοχαραγμένων που κυκλοφορούν με τα flaps κατεβασμένα εκτός αν βάλετε το αεροπλάνο στον διάδρομο με μοτέρ στον κινητήρα. Τα flaps κατέβαιναν μόνο για την απογείωση και προσγείωση και ποτέ δεν έμεναν κατεβασμένα.

Το κιτ αυτό συνιστάται ανεπιφύλακτα!
Οποιοδήποτε σχόλιο, τοποθέτηση, δήλωση στο παραπάνω μήνυμα αποτελεί προσωπική άποψη και μόνο και ως τέτοια πρέπει να εκλαμβάνεται.