Αποστολέας Θέμα: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E  (Αναγνώστηκε 37044 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #25 στις: Νοέμβριος 15, 2013, 09:21:23 πμ »
Καλημέρα,

Προς dsamba: ευχαριστώ εκ των προτέρων. Μια φωτό θα ήταν χρήσιμη και για το βάψιμο.

Προς mmaker: ευχαριστώ για την συμβουλή. Η επιφάνεια είναι gelcoat (εποξική ή ακόρεστη πολυεστερική ρητίνη) ενισχυμένη με υψηλής ποιότητας υαλονήματα και η διαδικασία βαφής είναι: τρίψιμο (320>400>800>1000 βαθμοί), αστάρι, βαφή. Το τρίψιμο και το αστάρωμα είναι εκ των ων ουκ άνευ για τέτοια επιφάνεια. Μετά το τρίψιμο η επιφάνεια δέχεται χωρίς πρόβλημα αστάρι και βαφή. Θα δοκιμάσω πρώτα σε μεγάλα κομμάτια που έχω από τ'ανοίγματα των θυρών/παραθύρων για σιγουριά αλλά από συζητήσεις που είχα με άλλους αερομντελιστές η συνταγή είναι σίγουρη.

 ::salut::

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9890
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #26 στις: Νοέμβριος 15, 2013, 10:27:24 πμ »
Α οκ,αν είναι πολυεστερικό δεν έχεις κανένα πρόβλημα!
Σαν να βάφεις αυτοκίνητο!Ασταρώματα,τριψίματα,κλπ
Δοκίμασε στόκο πιστολιού για αυτοκίνητα για τελική επιφάνεια πριν το αστάρωμα!
Είναι ότι καλύτερο!
Γιώργος   
Ναι,φτιάχνουμε και κοσμήματα!Κάντε ένα Like!
www.facebook.com/artnclay.gr

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #27 στις: Νοέμβριος 18, 2013, 09:00:25 πμ »
Καλημέρα,

Για τον στόκο πιστολιού θα το κοιτάξω αλλά μάλλον όχι, μην ξεχνάμε ότι το ελικόπτερο δεν είναι στατικό  :wink: και τα γραμμάρια μετράνε. Βέβαια το συγκεκριμένο δεν έχει τόσο ανάγκη, ο λόγος κάθετης ώσης προς βάρος είναι - παρά την άτρακτο - κοντά στο 2.3 (χωρίς την άτρακτο είναι "πούπουλο", γύρω στο 3).

Το ΣΚ πέρασε χωρίς ιδιαίτερη πρόοδο. Κατασκεύασα το κάλυμμα στην ουρά γύρω από το στροφείο. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποίησα ανθρακονήματα  και καλούπι (βλ. φωτό), το αποτέλεσμα δεν είναι κακό και όταν πάρει την τελική μορφή (ακόμα μένει να κοπεί στα σωστά μέτρα) νομίζω ότι θα είναι ΟΚ. Ο λόγος που το κατασκεύασα είναι κυρίως για να καλύψω την ατέλεια από την προσαρμογή του ουραίου στροφείου (φωτό πιο κάτω, συγγνώμη για τ'αγγλικά, η φωτογραφία είνα από το αντίστοιχο μπλογκ). Αυτό δεν αφαιρεί από την αληθοφάνεια, το αντίθετο αφού και στο πραγματικό χρησιμοποείται επίσης κάλυμμα με βίδες (βλ. φωτό).



Click to see the original size.

 

Click to see the original size.

Ξεκίνησα να κατασκευάζω και τα πέδιλα με τους πλωτήρες. Δύσκολο εγχείρημα. Χρησιμοποιώ φύλλο αλουμινίου 0,8χλστ που είναι εύκολο να κοπεί με ειδικό ψαλίδι και να καμφθεί. Έμαθα μετά από δυο-τρεις  δοκιμές κοπής ότι για να πετύχουμε ευθεία κοπή χωρίς άσχημες ασυνέχειες δεν κλείνουμε ποτέ τελείως το ψαλίδι μέχρι την τελική ψαλιδιά (όσοι έχουν εμπειρία με μεταλλικά φύλλα και photo-etched θα το γνωρίζουν σίγουρα και θα γελάνε, εγώ το έμαθα παθαίνοντας  :mrgreen: ). Η άλλη λύση θα είναι να γίνουν καλούπια για τους πλωτήρες και να κατασκευαστούν από ανθρακονήματα (τώρα που βρήκαμε παπά...  :D). Τα πραγματικά δεν γνωρίζω από τί είναι φτιαγμένα, αν είναι μέταλλικά τότε δείχνουν να είναι φτιαγμένα με σφυρηλάτηση (δείχνουν μονοκόμματα- πρεσσαριστά). Το πρόβλημα με τ'ανθρακονήματα είναι το δέσιμο με τα σκέλη που είναι από αλουμίνιο. Προσεχώς περισσότερα επ'αυτού...



Αυτά για την ώρα, προσεχώς περισσότερα, καλή εβδομάδα σε όλους!

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #28 στις: Φεβρουάριος 03, 2014, 10:38:35 μμ »
Γεια και χαρά σε όλους, Καλή και Παραγωγική Χρονιά (έστω και καθυστερημένα) με Υγεία παν'απ'όλα!

Μετά από τουλάχιστον δύο μήνες σιγής επανέρχομαι με το παρόν θέμα.
Ο λόγος της σιγής δεν ήταν άλλος από τις παράλληλες υποχρεώσεις που όλοι έχουμε.
Επιπλέον, το βασικό πρόβλημα που έπρεπε να λυθεί πήρε ΠΟΛΥ χρόνο και δεν είναι άλλο από τα σκέλη προσγείωσης.
Φαινεται απλό; Μπορεί, αλλά δεν είναι.

Η γεωμετρία των σκελών του κιτ μέτρια έως... άσχετη!
Τα σκέλη έχουν κλίση προς τα εμπρός γύρω στις 10 μοίρες ως προς την κατακόρυφο (αν επιτρέπει ο dsamba θα δημοσιεύσω την φωτογραφία για του λόγου το αληθές) και σχηματίζουν 60 μοίρες γωνία ως προς το οριζόντιο επίπεδο όταν κοιτάζουμε κατά πρόσωπο το ελικόπτερο.
Επίσης, τα πέδιλα είναι λίγο "μανίκι" διότι ως εν δυνάμει πλωτήρες έχουν ιδιαίτερο σχήμα.




Τέρμα η πολυλογία. Τα σκέλη έγιναν από σωλήνες ανοδιωμένου αλουμινίου με διάμετρο 1.2εκ (δεν είναι σε κλίμακα, εξήγηση αργότερα) και οι πλωτήρες από φύλλο αλουμινίου πάχους 0.8χιλ.
Το λύγισμα, το τρύπημα και η τελική εφαρμογή των σωλήνων ήταν... ψυχοβγάλτης διότι είναι πολύ δύσκολο να λυγίσει κανείς τους σωλήνες χωρίς να τους διπλώσει και με την σωστή γωνία.
Το εργαλείο λυγίσματος έγινε από το μηδέν με μεταλλικές τροχαλίες και ελατήριο (λεπτομέρειες σε επόμενο μήνυμα).
Το τρύπημα (για τις βίδες) έγινε με επιτραπέζιο τρυπάνι έχοντας ως βοήθημα αλφάδι λέιζερ και ένα τροχό διαμέτρου 10εκ από ρητίνη (φτιαγμένο από το μηδεν με καλούπι από καπάκι τάπερ).
Οι φωτογραφίες από το τρύπημα δίνουν μια ιδέα.



Ο τροχός εφαρμόζει γύρω από τον σωλήνα έτσι ώστε να έχει κανείς μεγαλύτερη ακρίβεια στην μέτρηση της γωνίας των 10 μοιρών.
10 μοίρες επάνω στην περιφέρεια του σωλήνα αντιστοιχούν σε μόλις 1 χιλιοστό με 0.5 χιλιοστά ακρίβεια μέτρησης... δηλ. φέξε μου και γλύστρησα!
Ο τροχός φέρνει την μέτρηση στο 1εκ περίπου με αρκετή ανοχή στο σφάλμα.

Το επόμενο πρόβλημα ήταν οι πλωτήρες. Οι γνώσεις στερεομετρίας ήταν αναγκαίες (και εδώ) έτσι, ώστε να κόψω και να διπλώσω το φύλλο αλουμινίου σωστά.
Για την ιστορία, τουλάχιστον 3 φύλλα 1μ επί 12εκ θυσιάστηκαν στν βωμό της μάθησης+ακρίβειας (λίγο στου Κασίδη το κεφάλι, αλλά τέσπα).
Το φύλλο αλουμινίου κόπηκε τελικά με... κοπίδι! Ναι, καλά διαβάσατε. Γύρω στις 5-6 βαθιές χαρακιές και μετά η κόπωση του υλικού κάνει την δουλειά της (βλ. φωτό).



Τα σημεία κοπής του φύλλου αλουμινίου (ένα εμπρός και ένα πίσω) κολλήθηκαν με ειδικό υλικό συγκόλλησης αλουμινίου χωρίς ειδικό εξοπλισμό (TIG). Το υλικό αυτό απαντά στο όνομα Durafix. Το μυστικό της συγκόλλησης έγκειται στην καλή θερμομόνωση του αλουμινίου από το περιβάλλον (πρόσδεση με σφυκτήρες επάνω σε τούβλο) και το προσεκτικό τρίψιμό του με ατσάλινη βούρτσα έτσι, ώστε ν'αφαιρεθεί το οξείδιο.



Οι φωτογραφίες δείχνουν το σχεδόν τελικό αποτέλεσμα (ακόμη η σύνδεση των σκελών με τους πλωτήρες δεν ολοκληρώθηκε). Τα σκέλη αναπαριστούν αρκετά πειστικά τ'αληθινά αλλά ακόμα η ακτίνα της καμπύλης των λυγισμένων σκελών είναι λίγο μικρή (5εκ ακτίνα, μάλλον χρειάζονται 7-8 εκ).






Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες έχουν τοποθετηθεί και οι θύρες. Έχω προσαρμόσει τον μηχανισμό (μάνδαλο) που δίνει εξτρά η Vario έτσι, ώστε να μπορεί ν'ανοίξει όπως και στο πραγματικό με το χερούλι που βρίσκεται σχεδόν στο μέσο της θύρας (και πάλι ζητώ άδεια από dsamba για δημοσίευση μίας φωτογραφίας). Μία φωτό από τον μηχανισμό:



Επίσης βρίσκεται στο τελικό στάδιο η εφαρμογή των φώτων αεροπλοΐας (δίοδοι λυχνίες υψηλής φωτεινότητας). Το φως των διόδων είναι επικίνδυνα δυνατό αλλά αναγκαίο για να φαίνονται την ημέρα (ειδικά οι δύο προβολείς στο εμπρός μέρος). Ίσως στο τέλος αυτής της εβδομάδας να έχω περισσότερα πάνω σ'αυτό.

Σε αρχικό στάδιο βρίσκεται η δημιουργία των εξατμίσεων του κινητήρα (από το μηδέν) μάλλον από ανθρακονήματα όπως το κάλυμμα του πίσω μέρους της ουράς (βλ. φωτό).



Το φως θέσης στον κώνο της ουράς:



Αυτά για την ώρα. Στο μπλογκ θα ανεβάσω στοιχεία για την γεωμετρία των σκελών προσγείωσης καθώς και των πλωτήρων με διαστάσεις και διαγράμματα (μόλις βρω χρόνο).

Πολλούς χαιρετισμούς και από τώρα θα ενημερώνω πιο συχνά.

Δ.

Αποσυνδεδεμένος dsamba

  • d-ημήτρης samba-νης
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1555
  • Age: 68
  • Τόπος: Πεύκη
  • NH-90 TGRA
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ (ανεπίσημη ιστοδελίδα)
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #29 στις: Φεβρουάριος 05, 2014, 08:20:32 πμ »
Μια χαρά σε βλέπω ....  :) :)


      ΤΟ ΙΠΤΑΣΘΑΙ ΤΟΛΜΗΡΟΝ
 http://armyaviation.wordpress.com

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #30 στις: Φεβρουάριος 24, 2014, 01:56:28 μμ »
Γεια χαρά σε όλους!

Επιτέλους τελείωσε η φάση της κατασκευής του συστήματος προσγείωσης.
Πήρε πολύ χρόνο για να λάβει την τελική μορφή.

Στο τελευταίο μήνυμά μου ανέφερα ότι η καμπύλη των σκελών δεν ήταν πολύ σωστή διότι η ακτίνα καμπυλότητας ήταν μικρή.
Αυτό διορθώθηκε. Στο μπλογκ μπορείτε να βρείτε λεπτομέρειες για το πως και τι. Ένας ταπεινός τροχός διαμέτρου 18 εκ έκανε την δουλειά του.

Το αποτέλεσμα είναι αρκετά ικανοποιητικό τώρα και η γεωμετρία των σκελών και των πεδίλων να είναι πιο αληθοφανής.

Τα πέδιλα-πλωτήρες καθαυτά ενισχύθηκαν με σωλήνες αλουμινίου ίδιους με αυτούς των σκελών. Η σωλήνες δεν θα φαίνονται στο τέλος διότι τα οι πλωτήρες
θα καλυφθούν με ύφασμα όπως και στο πραγματικό.

Τα σημεία σύνδεσης των σκελών με τα πέδιλα ήταν το δύσκολο σημείο. Τελικά η (μάλλον) πιο απλή λύση βρέθηκε με το λιγότερο κόστος και βάρος.
Στα σημεία σύνδεσης τα σκέλη ενισχύθηκαν εσωτερικά με συμπαγείς κυλίνδρους αλουμινινίου 4εκ μήκους και διαμέτρου 1εκ (ακριβώς η εσωτερική διάμετρος των σωλήνων).
Τα πέδιλα φτιαγμένα από φύλλο αλουμινίου 0.8χιλ πάχους ενιχύθηκαν επίσης στα σημεία ανάρτησης με παχύτερο φύλλο 1.5εκ εκατέρωθεν.
Τελικά η συναρμολόγηση έγινε με βίδες Μ3 και παξιμάδια ασφαλείας. Τα πίσω σκέλη έπρεπε να συναρμολογηθούν στο εσωτερικό της ατράκτου εν αντιθέσει με αυτά του κιτ που συναρμολογούνταν εκτός και ήταν λάθος.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικές φωτογραφίες από το τελικό αποτέλεσμα.












Τώρα η κατασκευή πιστεύω ότι θα πάει πιο γρήγορα, σειρά έχουν τα φώτα, τα διαφανή κομμάτια, εξατμίσεις, κεραίες κτλ.
Το επόμενο ΣΚ αν έχει καλό καιρό θα κάνω μια δοκιμαστική πτήση (ίσως και με τον φωτισμό) και θα δημοσιεύσω το βίντεο αν όλα πάνε καλά.
Ελπίζω ότι μέχρι τέλη Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί (Θεού θέλοντος - πάντοτε).

Πολλούς φιλικούς χαιρετισμούς,
Δ.

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #31 στις: Μάρτιος 31, 2014, 08:20:13 μμ »
Γεια σε όλους!

Μικρή ενημέρωση. Το ελικόπτερο στον αέρα με τα νέα πέδιλα και τα φώτα αεροπλοΐας.
Υπήρξαν μερικά προβλήματα με έναν ελαττωματικό άξονα του στροφείου που έκανε το ελικόπτερο να δονείται σαν τρελό αλλά ξεπεράστηκαν.

Λόγω έλλειψης χρόνου πολλά scale μέρη καθυστέρησαν σημαντικά για να φτιαχτούν, ελπίζω να πάω πιο γρήγορα τις επόμενες εβδομάδες.

Νέα βίντεο:





Πολλούς χαιρετισμούς σε όλους,
Δ.

Αποσυνδεδεμένος dsamba

  • d-ημήτρης samba-νης
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1555
  • Age: 68
  • Τόπος: Πεύκη
  • NH-90 TGRA
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ (ανεπίσημη ιστοδελίδα)
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #32 στις: Απρίλιος 01, 2014, 07:37:17 πμ »
 :D  ::salut::


      ΤΟ ΙΠΤΑΣΘΑΙ ΤΟΛΜΗΡΟΝ
 http://armyaviation.wordpress.com

Αποσυνδεδεμένος Sernak

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1704
  • Τόπος: Που είπες;;
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #33 στις: Απρίλιος 02, 2014, 12:26:38 μμ »
 ::good_job_smilie::
There are only two types of aircraft, fighters and targets.

Αποσυνδεδεμένος dsamba

  • d-ημήτρης samba-νης
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1555
  • Age: 68
  • Τόπος: Πεύκη
  • NH-90 TGRA
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ (ανεπίσημη ιστοδελίδα)
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #34 στις: Ιούλιος 05, 2014, 11:08:10 πμ »
Καλημέρα

Τι έγινε, προχωράμε?

Καλό ΣΚ


      ΤΟ ΙΠΤΑΣΘΑΙ ΤΟΛΜΗΡΟΝ
 http://armyaviation.wordpress.com

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #35 στις: Ιούλιος 05, 2014, 07:31:42 μμ »
Καλησπέρα,

'Εχεις απόλυτο δίκιο Δ., δεν έδωσα σημεία ζωής εδώ και βδομάδες. Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον!
Λίγα πράγματα προς το παρόν. Εκτός από την εγκατάσταση των δύο προβολέων εμπρός και των φώτων ναυσιπλοΐας (LED) που φαίνονται και στο τελευταίο βίντεο δεν προχώρησα άλλο:





Η αιτία είναι η έλλειψη χρόνου και κυρίως το δεύτερο τέκνο...  :wink:

Πολλά κομμάτια είναι από το μηδέν και η λύση τελικά είναι η 3-διάστατη εκτύπωση (Cube 3: www.cubify.com.
Έχω φτιάξει τα 3-διάστατα μοντέλα στον υπολογιστή (CAD - εύκολο λόγω της δουλειάς μου) και περιμένω τον εκτυπωτή που πρέπει να έρθει την επόμενη εβδομάδα. Αυτό θα επιταχύνει την δουλειά και φυσικά την ακρίβεια. Οι φωτό που μου έστειλες είναι υπερ-πολύτιμες για τις αναλογίες και τις διατάσεις.

Οι πλωτήρες μάλλον θα ξαναγίνουν από ανθρακο-αραμιδο-νήματα για να κερδίσουμε κάμποσες δεκάδες γραμμάρια (ίσως μέχρι και 150-200γρ).

Ελπίζω να έχω νεότερα. Η μηχανή πετάει πολύ καλά και ευχάριστα. Όλοι οι συνάδελφοι στην λέσχη με πειράζουν κάθε φορά: Ααα, τί ωραία λευκή παραλλαγή!  :oops:

Υποτίμησα την δουλειά που είχε να γίνει σε σχέση με τον διαθέσιμο χρόνο.
Ελπίζω να έχει τελειώσει μέχρι να ξαναπάρουμε την... Πόλη!  ::glossa::

Πολλούς φιλικούς χαιρετισμούς,
Δ.

Υ.Γ.: Για περισσότερα βίντεο από την λέσχη όπου ανήκω δείτε κι εδώ: www.youtube.com/user/Hellenicopter

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #36 στις: Ιούλιος 05, 2014, 08:31:03 μμ »
εκπληκτική δουλειά
καλή συνέχεια και καλά τελειώματα
 ::salut::
Σ.Σ.

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #37 στις: Ιούλιος 07, 2014, 09:13:26 πμ »
Ευχαριστώ, Σταύρο!

Είσαι επιεικής. Η δουλειά είναι καλή προς το παρόν όσον αφορά το μηχανικό μέρος και την πτήση (αν κι στην πτήση χρειάζονται ακόμα ψιλορυθμίσεις).
Στο μοντελιστικό μέρος όμως έχει ακόμα "ψωμί".

Ο εκτυπωτής σίγουρα θα επιταχύνει την δουλειά αλλά σε αρκετές περιπτώσεις μόνο κατά το ήμισυ.
Ο λόγος είναι ότι το πλαστικό είναι βαρύ για ορισμένα μεγαλύτερα κομμάτια. Ο εκτυπωτής σ'αυτές τις περιπτώσεις είναι καλή λύση για καλούπια.

Για παράδειγμα τα καλύμματα των σκελών προσγείωσης θα γίνουν με αυτή την τεχνική αλλιώς θα είναι υπρβολικά βαρειά.

Είπαμε, δεν επέλεξα και το πιο εύκολο μοντέλο. Το κιτ δεν δίνει ούτε καν τα πτερύγια των εισαγωγών αέρος που πρέπει κι αυτά να γίνουν από το μηδέν.
Προσπάθησα με φύλλο πλαστικού. Τα πτερύγια έγιναν όμως τα καλύμματα προσαρμογής στην άτρακτο έχουν δύσκολο σχήμα και χρειάζεται είτε καλούπι από CAM είτε πολύς... στόκος.
Σε στατικό μοντέλο ουδέν πρόβλημα με τον στόκο. Σε τηλεκατευθυνόμενο το βάρος είναι πρόβλημα. Επίσης μην ξεχνάμε ότι ένα ελικόπτερο δονείται αρκετά και ο στόκος δεν μένει πάντοτε στην θέση του...

Τα ξαναλέμε σύντομα. Οι διακοπές του καλοκαιριού ίσως βοηθήσουν να πάω πιο γρήγορα.

Ανυπομονώ να το δω να πετάει με τα χρώματα της Αεροπορίας Στρατού!

Φιλικούς χαιρετισμούς,
Δ.







Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #38 στις: Οκτώβριος 06, 2014, 08:13:59 πμ »
Γεια σε όλους,

Μετά από μήνες σχετικής απραξίας το πρότζεκτ άρχισε να κινείται και πάλι. Ο λόγος της απραξίας ήταν τα προβλήματα παραγωγής ενός εκτυπωτή 3D που είχα παραγγείλει και τελικά ακύρωσα για να επιλέξω τελικά ένα open-source εκτυπωτή στερεολιθογραφίας (www.muve3d.net).

Μετά από λίγους πειραματισμούς ξεκίνησε η κατασκευή των πρώτων κομματιών. Για αρχή επέλεξα τα ποδωστήρια του ελικοπτέρου. Μια πρώτη φωτό από την βάση των ποδωστηρίων μπορείτε να δείτε πιο κάτω (Το κομμάτι είναι ακόμα κολλημένο στο υπόστρωμα). Το μήκος του κομματιού είναι 3.5εκ (δεν είμαι και πολύ σίγουρος ακόμα για την ακριβή κλίμακα) και οι οπές στο επάνω μέρος έχουν διάμετρο γύρω στα 1.4χιλ. Φαίνονται λίγο οι γραμμές από τα αλλεπάλληλα στώματα (100 μικρόμετρα το καθένα) αλλά αυτό θα βελτιωθεί στην πορεία. Τα ποδωστήρια δεν τα δείχνω ακόμα γιατί από λάθος σε μία ρύθμιση του εκτυπωτή η επιγραφή "AGUSTA BELL" επάνω τους βγήκε... ανάποδα (κατοπτρικά   :oops: ).


Ελπίζω από εδώ και στο εξής να προχωρήσω επιτέλους γρηγορότερα και να τελείωσω το ελικόπτερο μέχρι τα Χριστούγεννα. Όλα τα μοντέλα CAD είναι ιδιοκατασκευή χρησιμοποιώντας φωτογραφίες.

Πολλούς χαιρετισμούς σε όλους,
Δ.



Αποσυνδεδεμένος dsamba

  • d-ημήτρης samba-νης
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1555
  • Age: 68
  • Τόπος: Πεύκη
  • NH-90 TGRA
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ (ανεπίσημη ιστοδελίδα)
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #39 στις: Οκτώβριος 06, 2014, 11:53:39 πμ »
 Λέω και εγω που χάθηκε ο κατασκευαστής...

Γιατι και άλλοι αρχισαν σε αλλη κλίμακα το ίδιο Ε/Π αλλά ακόμη περιμένουμε...

Καλή συνέχεια

ΔΣ


      ΤΟ ΙΠΤΑΣΘΑΙ ΤΟΛΜΗΡΟΝ
 http://armyaviation.wordpress.com

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #40 στις: Οκτώβριος 06, 2014, 03:32:11 μμ »
Όντως χάθηκα, ήταν βασικά το πρόβλημα που ανέφερα συν οι οικογενειακές υποχρεώσεις και 14 ώρες την μέρα αφιερωμένα στην εργασία, πού χρόνος...

Θα τα καταφέρω όμως πού θα πάει  :D

Χαιρετισμούς!

Αποσυνδεδεμένος pink_panzer

  • "Αυτοί που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα, εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε"
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1640
  • Age: 43
  • Τόπος: Κολόμβε, .... την περιέργειά σου
  • "Αν τα λάθη διδάσκουν, τότε έχω φοβερή μόρφωση"
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #41 στις: Οκτώβριος 06, 2014, 06:31:17 μμ »
Λέω και εγω που χάθηκε ο κατασκευαστής...

Γιατι και άλλοι αρχισαν σε αλλη κλίμακα το ίδιο Ε/Π αλλά ακόμη περιμένουμε...

Καλή συνέχεια

ΔΣ

Spoiler (hover to show)

Όντως εκπληκτική δουλειά...και 3d στο παιχνίδι!
καλή συνέχεια κι απο μένα.
 ::salut::

Αποσυνδεδεμένος dsamba

  • d-ημήτρης samba-νης
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1555
  • Age: 68
  • Τόπος: Πεύκη
  • NH-90 TGRA
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ (ανεπίσημη ιστοδελίδα)
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #42 στις: Οκτώβριος 06, 2014, 06:52:21 μμ »
Spoiler (hover to show)

Όντως εκπληκτική δουλειά...και 3d στο παιχνίδι!
καλή συνέχεια κι απο μένα.
 ::salut::

Σε βλέπω συντονισμένο ...  ::glossa::


      ΤΟ ΙΠΤΑΣΘΑΙ ΤΟΛΜΗΡΟΝ
 http://armyaviation.wordpress.com

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #43 στις: Οκτώβριος 13, 2014, 02:47:32 μμ »
Γεια σε όλους,

Συνεχίζω με μερικές εικόνες από τον πίνακα οργάνων του ελικοπτέρου (δεν έχω ακόμα τελειώσει το μοντέλο CAD).



Η στερεολιθογραφία έγινε με κατακόρυφη ανάλυση (πάχος στρωμάτων) 50 μικρομέτρων και οι διακόπτες φαίνονται αρκετά καλά.
Η κλίμακα φαίνεται ΟΚ. Το κόκκινο χρώμα είναι λόγω της ρητίνης (αυτό ήταν για δοκιμή, θα χρησιμοποιήσω λευκό στο τελικό μοντέλο).






Όπως ανέφερα και στο προηγούμενο μήνυμα, όλα τα αρχεία CAD είναι ιδιοκατασκευή με βάση φωτογροφίες (dsamba - ευχαριστώ και πάλι!).

Πολλούς χαιρετισμούς και θα τα λέμε συχνότερα από 'δώ και πέρα (Θεού θέλοντος πάντα).

Δ.

Αποσυνδεδεμένος pink_panzer

  • "Αυτοί που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα, εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε"
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1640
  • Age: 43
  • Τόπος: Κολόμβε, .... την περιέργειά σου
  • "Αν τα λάθη διδάσκουν, τότε έχω φοβερή μόρφωση"
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #44 στις: Οκτώβριος 13, 2014, 04:17:02 μμ »
Δ, έχεις ρίξει τρελή δουλειά :!: Ο πίνακας φανταστικός,βέβαια βοηθάει όσο να πείς και η κλίμακα...όχι σα κι εμάς που παλεύουμε στην 1/48  :mrgreen:
(Άσε που πρέπει να ξαναφτιαχτεί γιατί είδα από τις φωτό του πολύτιμου φίλου,ότι έχω δυο bezzels παραπάνω  :evil:,ο δικός σου είναι σωστός :wink: )
Καλή συνέχεια εύχομαι. ::salut::
Click to see the original size.

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #45 στις: Οκτώβριος 13, 2014, 09:44:35 μμ »
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Έχει μερικά σημεία που οι αναλογίες δεν είναι πολύ σωστές λόγω έλλειψης κλίμακας αναφοράς στις φωτό (πλέον μαζί με την φωτογραφική μου μηχανή έχω μαζί τυλιγμένο ένα μέτρο για ράφτες  :wink: )

Το αποτέλεσμα είναι προς το παρόν απλά ΟΚ. Ούτε τολμώ να συγκρίνω με την φανταστική δουλειά φίλων εδώ μέσα σε πολύ μικρότερες κλίμακες!

Τις επόμενες μέρες προτεραιότητα έχουν εξωτερικά κομμάτια (κόπτες καλωδίων, ποδιές σκελών προσγείωσης, πτερύγια στις εισαγωγές των κινητήρων).
Είπαμε έχει πολλή δουλειά αλλά σιγά-σιγά προχωράει. Το κόκπιτ μπορεί να μπει και αργότερα, το σημαντικό τώρα είναι οι εξωτερικές λεπτομέρειες.

Τα λέμε! ::salut::

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #46 στις: Οκτώβριος 20, 2014, 07:41:57 πμ »
Γεια σε όλους,

Μερικές φωτό από την πρόοδο με τον πίνακα οργάνων. Το πλάτος αυξήθηκε και προστέθηκαν κουμπιά, διακόπτες, ασφάλειες κτλ. Μένουν ακόμα μερικές λεπτομέρειες (κυρίως βίδες και κουμπιά από το IFF).

Προς pink_panzer: η κλίμακα απο το δικό σου είναι 1/32 ή 1/48; Θα δοκιμάσω εκτύπωση μόνο από το πλαίσιο χωρίς κουμπιά κτλ με φακό 1/10. Αν βγει ΟΚ σου το στέλνω με ταχυδρομείο και αν χρειάζεσαι κάτι άλλο μου λες.



Πολλούς χαιρετισμούς,
Δ.

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #47 στις: Οκτώβριος 22, 2014, 12:33:16 πμ »
-> pink_panzer: Πρώτη δοκιμή στην 1/48. Δεν είναι και άσχημα για πρώτη προσπάθεια σ'αυτήν την κλίμακα. Μου βγήκε λίγο μεγαλύτερο και πιο παχύ αλλά μπορώ και να το έχω με το μισό πάχος. Πρέπει να ρυθμίσω το μέγεθος. Οι βίδες των οργάνων δεν τα κατάφεραν σ'αυτό το μέγεθος αλλά θα ξαναπροσπαθήσω. Αν σου κάνει τότε στο στέλνω. Περιμένω και την λευκή ρητίνη που ίσως έχει ακόμη καλύτερη ανάλυση.




Πολλούς χαιρετισμούς,
Δ.

Αποσυνδεδεμένος pink_panzer

  • "Αυτοί που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα, εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε"
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1640
  • Age: 43
  • Τόπος: Κολόμβε, .... την περιέργειά σου
  • "Αν τα λάθη διδάσκουν, τότε έχω φοβερή μόρφωση"
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #48 στις: Οκτώβριος 28, 2014, 01:07:56 μμ »
Δημήτρη καλημέρα και χρόνια πολλά για την ονομαστική σου εορτή και για σήμερα.Πάρα πολύ καλή δουλειά έχεις κάνει για αυτήν την κλίμακα.Για τις βίδες των οργάνων μην ανησυχείς φτιάχνονται εύκολα με το punch & die! :wink:
Πολλούς χαιρετισμούς
p.p
 ::salut::

Αποσυνδεδεμένος hellenicopter

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 468
  • Τόπος: Τί Λωζάννη, τί Κοζάνη...
  • A.S.A.P.: As Scale As Possible
    • Hellenicopter
Απ: ΑΒ-206Β ΕΣ κλίμακα 1:5.7, κιτ Vario, Trex700/800E
« Απάντηση #49 στις: Δεκέμβριος 09, 2014, 08:09:01 πμ »
Γεια χαρά σε όλους,

Μια μικρή ανανέωση και ενημέρωση για το ΑΒ-206Β που έχει κλείσει ήδη πάνω από ένα χρόνο προετοιμασίας και δουλειάς.
Η κατασκευή των εξαρτημάτων προχωράει με τελευταίο κομμάτι να είναι ο κόπτης καλωδίων στο κάτω μέρος της ατράκτου.

 

Εκτύπωση 3Δ. Το χρώμα είναι λίγο παράταιρο αλλά αυτό το χρώμα ρητίνης δίνει τα καλύτερα αποτελέσματα προς το παρόν όσον αφορά την ανάλυση.

Επόμενα κομμάτια θα είναι ο επάνω κόπτης καλωδίων και η πληθωρική κεραία δίπλα του (κρίνοντας από το μέγεθος μάλλον για VHF την "κόβω" - ξέρει κανείς τη χρήση της και τις συχνότητες;)

Αυτά για την ώρα.

Πολλούς χαιρετισμούς,
Δ.


Tags: