Στις αρχές της δεκαετίας του 80 η εταιρεία Northrop αποφάσισε να εφαρμόσει στην αεροπορική αγορά , μια παλιά δοκιμασμένη και επιτυχημένη συνταγή του marketing. Έβαλε λοιπόν σε μια πολύ επιτυχημένη συσκευασία (αυτή του F5) ένα πολύ νέο προϊόν και το έβγαλε στην αγορά. Το ονόμασε F20.
Εμφανισιακά το F20 ήταν ολόιδιο με το εκπληκτικό μεγαλύτερο αδελφάκι του το F5, ήταν όμως πολύ πιο σύγχρονο, με πλήρες ψηφιακό κόκπιτ, radar, ενισχυμένη εσωτερική δομή και κυρίως έναν υπερσύγχρονο κινητήρα (τον F404 της General Electric) που έκανε πλέον το νέο….F5 υπερηχητικό, δίνοντας του ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, από το ήδη υπερευέλικτο, αλλά υπερήλικο αδελφάκι του.
Όμως παρ’ όλο που το νέο αεροπλάνο ήταν εξαίσιο, στην πραγματικότητα ήταν η κορύφωση ενός παλιού σχεδιασμού που δύσκολα θα μπορούσε να επικρατήσει στο σύγχρονο πεδίο της μάχης τα επόμενα 30 χρόνια. Το χειρότερο όμως για το F20 ήταν ο κυριότερος ανταγωνιστής του που δεν ήταν άλλος από το νέα σχεδίασης και φιλοσοφίας F16.
Η Northrop πίεζε μεν την Αμερικανική κυβέρνηση να αγοράσει το F20, ταυτόχρονα όμως αποφάσισε να στείλει δυο από τα πρωτότυπα αεροπλάνα σε μια παγκόσμια περιοδεία με στόχο να προσελκύσει πελάτες απ’ όλον τον κόσμο.
Αυτή η περιοδεία ξεκίνησε ανατολικά προς τον Ατλαντικό ωκεανό και αφού πέρασε από περισσότερες από 20 χώρες τελείωσε στην δυτική ακτή των Η.Π.Α.
Στις χώρες που η Northrop πίστευε πως είχε μεγαλύτερες ελπίδες να πουλήσει το F20, έβαφε στο ένα αεροπλάνο της τα εθνόσημα της χώρας, που ταυτόχρονα με το πολιτικό νηολόγιο που έφερε το αεροπλάνο σε όλη την περιοδεία το έκαναν μια μοναδική…….μοντελιστική πρόταση. Τα αεροπλάνα έμεναν βαμμένα με τα εθνόσημα για μια ή δυο ημέρες το πολύ, έκαναν τις πτητικές επιδείξεις χωρίς να φέρουν οπλικά φορτία, ενώ γυρνώντας στο έδαφος, οι τεχνικοί που τα υποστήριζαν, τα φόρτωναν, για λόγους εντυπωσιασμού με διάφορα (ανενεργά) βλήματα που είχαν μαζί τους (μαζί φυσικά με στοκ ανταλλακτικών και αναλωσίμων).
Τα εθνόσημα έφευγαν πριν από την αναχώρηση για τον επόμενο προορισμό και τα αεροπλάνα πετούσαν με το πολιτικό τους νηολόγιο.
Το F20 πέρασε και έκανε επίδειξη και από την Ελλάδα. Μάλλον δεν έφερε ποτέ Ελληνικά εθνόσημα, σίγουρα πάντως φόρεσε αυτά των αεροποριών της Γερμανίας, της Αιγύπτου και της Νοτίου Κορέας.
Το κιτ της Hasegawa είναι τυπικό της εταιρείας, με καλή εφαρμογή, χαραγμένη γράμμωση και μια μικρή καρτέλα (χοντρούτσικων) χαλκομανιών που προορίζεται για τα γκρι αεροπλάνα, όπως αυτά βάφτηκαν μετά την εγκατάλειψη του αρχικού κόκκινου-λευκού συνδιασμού.
Πλέον η εταιρεία κυκλοφορεί και ένα διπλό κιτ combo που δίνει χαλκομανίες για όλους τους χρωματικούς συνδυασμούς που φόρεσε κατά καιρούς το F20.
Αυτά που λείπουν από το κιτ είναι τα πολιτικά νηολόγια και μια περίεργα μεγάλη κεραία που εμφανίζεται σε αρκετές φωτογραφίες στην ράχη κάποιων από τα πρωτότυπα.
Κι αυτό το κιτ είναι από αυτά που για άγνωστο λόγο είχα παραχώσει στο.........χρονοντούλαπο της ιστορίας.......(και τι δεν μας είχαν πει για να τους ψηφίσουμε...
).
Επίσης για άγνωστο λόγο το ξαναεμφάνισα. Κάτι λεπτομέρειες μπήκαν, σήματα (τα Γερμανικά βρέθηκαν από ένα Alpha jet) και απομένει ένα wash, το ακροφύσιο του κινητήρα και τα φορτία.
Η κακή φωτογράφιση έγινε με χρήση λάμπας φθορισμού και ελπίζουμε σε καλύτερες φωτογραφίες με φυσικό φωτισμό.