Αποστολέας Θέμα: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I  (Αναγνώστηκε 4059 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Guderian

  • Δημήτρης Τσιτσόπουλος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1530
  • Age: 58
  • Τόπος: Ηλιούπολη (αλλά δεν ξεχνώ τους Αμπελόκηπους)
  • SCHΝELLER ALS HEINZ
THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« στις: Αυγούστου 30, 2011, 11:35:04 μμ »
H συμμετοχή μου στο G.B. με δύο 72αρια.

Hawker Hurricane Mk I Airfix 1/72

H κατασκευή του ξεκίνησε εδώ και καιρό, δυστυχώς δεν είχα τον χρόνο για να παρουσιάζω την προοδο εργασιών.
Απλά τρεις φωτό έτσι για το ονόρε.

Στο στάδιο της συναρμολόγησης. Αν και τελικά είναι το παλιό καλούπι με την ανάγλυφη γράμμωση ( καιτοί σε ...κόκκινο κουτί) δεν παρουσίασε σημαντικά προβλήματα στις ενώσεις. Βέβαια έπαιξε ρόλο και το τσίτα δέσιμο που έκανα με tamiya tape...

Click to see the original size.

To βάψιμο. Κλασικά πράγματα με το ντουέτο επιτυχίας της Gunze  για τα αεροπλάνα της Raf. Eδω πρώτα μπήκε το καφέ

Click to see the original size.

Kαι στην συνέχεια  το πράσινο αφού το pattern έγινε με την βοήθεια blue tack EDIT ζωγραφίζοντας με μολύβι και "γεμίζοντας" με τον αερογράφο το σημείο.

Click to see the original size.

H συνέχεια του μοντέλου δεν βγηκε σε φωτό δυστυχώς και έτσι έφτασα στο προτελευταίο βήμα όπου έγιναν τα wash, μπήκαν οι χαλκομανίες και δεν περάστηκε με παρκετίνη,αλλά με gloss βερνίκι. Το πρόβλημα στις χαλκομανίες είναι μισό δικό μου και μισό της εταιρίας. Δεν απέφυγα το φιλμ σε κάποιες εστω κι αν χρησιμοποιηθηκαν setter και softer.

Click to see the original size. Click to see the original size.  Click to see the original size. Click to see the original size.

Εδω που φτάσαμε όμως δεν υπήρχε επιστροφή έτσι παρουσιάζεται εστω και αν δεν ικανοποιεί σαν αποτέλεσμα. Το τελευταίο στάδιο ήταν οι καπνιές τόσο στον κινητήρα όσο και στα πολυβόλα. Χωρίς να θέλω να θίξω την εταιρία θεωρώ ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο έχει κάνει τραγικά λάθη που θυμίζουν δεκετία του 70. Πέραν της ανάγλυφης επιφάνειας και των κακών χαλκομανιών, δεν υπήρχαν οι φωλέες των πολυβόλων, άρα πρέπει να φτιαχθούν και στην κοιλιά δεν υπάρχουν οι απολήξεις των πολυβόλων. Δεν δίνεται οδηγός για τα δύο φώτα πορείας άρα χρειάστηκε να τα βάψω κατά προσέγγιση. Για τον άπειρο σε αεροπλανα μοντελιστή αυτά είναι εγκλήματα. Ετσω και αν αγοράζεται ένα μοντέλο κάτω από τα δέκα ευρώ. Εγραψα τον πόνο μου και συνεχίζω.




Click to see the original size.  Click to see the original size. Click to see the original size.

Οτι καπνιά υπάρχει στις εξατμίσεις και στα πολυβόλα έχει γίνει με σκόνη. Εκ των υστέρων έμαθα ότι αυτό πετυχαίνεται με σβήσιμο στον αερογράφο. Αρα στο επόμενο...

Θα συνεχίσω με το Spitfire της Tamiya (αλλη κλάση) Πάντα στην 1/72


Αποδεκτές κριτικές, βρισιές, υποδείξεις, μαστιγώματα οτι αγαπάτε. Με το μαλακό παρακαλώ...

type less model more

Αποσυνδεδεμένος sotiris

  • Aρχικατής Πρωτοσύγγελος και Πάπας
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3014
  • Age: 41
  • Τόπος: ΑΘΗΝΑ
  • Μέσ'το άρμα θα καούμε!
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #1 στις: Αυγούστου 31, 2011, 01:07:26 πμ »
Λοιπον η αντεννα εχει μια αφυσικη κουρμπα ,η καλυπτρα ειναι στραβα τοποθετημενη ,και το L απο την δεξια πλευρα μου φαινεται οτι  ειναι πιο ψηλα τοποθετημενο απο οτι επρεπε

Αποσυνδεδεμένος ALEX_SSGTi

  • Αλέξανδρος Βούρβαχης IPMS 1134/MC 341
  • MC crew
  • Scale 1/32
  • *****
  • Μηνύματα: 9126
  • Age: 48
  • Τόπος: Πειραιάς
  • Μοdelling is just fun!
    • ModelClub.GR
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #2 στις: Αυγούστου 31, 2011, 02:20:17 πμ »
Το L στη θέση του είναι, στα υπόλοιπα συμφωνώ με Σωτάιρη. Επίσης την καλύπτρα να την μασκάρεις με ταινία και να την βάφεις με τον αερογράφο. Θα βγαίνει καλύτερο αποτέλεσμα έτσι. ;)

Αποσυνδεδεμένος Guderian

  • Δημήτρης Τσιτσόπουλος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1530
  • Age: 58
  • Τόπος: Ηλιούπολη (αλλά δεν ξεχνώ τους Αμπελόκηπους)
  • SCHΝELLER ALS HEINZ
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #3 στις: Αυγούστου 31, 2011, 11:03:52 πμ »
Thnks Παίδες.

Τώρα που βλέπω τις φωτό όντως η αντένα πήρε την...κατιούσα. Θα διορθωθεί. Για την καλύπτρα ξέχασα να γράψω ότι δεν είναι κολημμένη! :oops: Μάλλον ήταν (όταν και βάφθηκε με το σύνολο του αεροσκάφους) αλλά έκανε σκαλοπάτι και την έβγαλα για να την σουλουπώσω (κάπως...)

Για τις χαλκομανίες τα έγραψα. Με την όλη υφή του αεροσκάφους και την ποιότητα τους και που ήρθαν έτσι, θαύμα είναι...

Τέλος πάντων, πιστεύω το Spitifire  να δείξει καλύτερο αποτέλεσμα.

type less model more

Αποσυνδεδεμένος gkontog

  • Scale 1/24
  • ******
  • Μηνύματα: 12382
  • Age: 59
  • Τόπος: Αθήνα
  • Τόσα πολλά μοντέλα, τόσος λίγος χώρος...
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #4 στις: Αυγούστου 31, 2011, 11:39:12 πμ »
Πολύ καλή προσπάθεια!

Στα παραπάνω θα προσθέσω πως η παραλλαγή στα βρετανικά ήταν βαμένη με μασκάρισμα και η διαχωριστική γραμμή ήταν εντελώς κοφτή. Ετσι στα μοντέλα, και ειδικά στην 1/72, η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι το μασκάρισμα για το βάψιμο της παραλλαγής. Τέλος πρόσεξε όταν κολλάς τις αντιολισθητικές επιφάνειες να είναι συμμετρικά τοποθετημένες.
Τα πιο διάσημα τελευταία λόγια στο σύμπαν: Σβήστα, έχω πάρει backup!

Αποσυνδεδεμένος Guderian

  • Δημήτρης Τσιτσόπουλος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1530
  • Age: 58
  • Τόπος: Ηλιούπολη (αλλά δεν ξεχνώ τους Αμπελόκηπους)
  • SCHΝELLER ALS HEINZ
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #5 στις: Αυγούστου 31, 2011, 01:01:02 μμ »
Πολύ καλή προσπάθεια!

Στα παραπάνω θα προσθέσω πως η παραλλαγή στα βρετανικά ήταν βαμένη με μασκάρισμα και η διαχωριστική γραμμή ήταν εντελώς κοφτή. Ετσι στα μοντέλα, και ειδικά στην 1/72, η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι το μασκάρισμα για το βάψιμο της παραλλαγής. Τέλος πρόσεξε όταν κολλάς τις αντιολισθητικές επιφάνειες να είναι συμμετρικά τοποθετημένες.

Ευχαριστώ Γιώργο.Δηλαδή να βάλω Blue tack στο spitfire?

Πως φαίνεται ο άσχετος. :oops: Οι αντιολισθητικές επιφάνειες είναι αυτά τα μαύρα στα φτερά? Γιατί εάν είναι, τέλος τα decals εκεί. Από εδώ και στο εξής βάψιμο με αερογράφο... Οπως και  οι λωρίδες αναγνώρισης κλπ. Νισάφι πιά με τις χαλκομανίες...

 ::salut::


type less model more

Αποσυνδεδεμένος gkontog

  • Scale 1/24
  • ******
  • Μηνύματα: 12382
  • Age: 59
  • Τόπος: Αθήνα
  • Τόσα πολλά μοντέλα, τόσος λίγος χώρος...
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #6 στις: Αυγούστου 31, 2011, 01:37:21 μμ »
Ευχαριστώ Γιώργο.Δηλαδή να βάλω Blue tack στο spitfire?
Masking tape!

Οι αντιολισθητικές επιφάνειες είναι αυτά τα μαύρα στα φτερά?
Ναι.
Τα πιο διάσημα τελευταία λόγια στο σύμπαν: Σβήστα, έχω πάρει backup!

Αποσυνδεδεμένος Guderian

  • Δημήτρης Τσιτσόπουλος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1530
  • Age: 58
  • Τόπος: Ηλιούπολη (αλλά δεν ξεχνώ τους Αμπελόκηπους)
  • SCHΝELLER ALS HEINZ
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #7 στις: Σεπτεμβρίου 01, 2011, 10:39:51 μμ »
SPITFIRE MK I Tamiya 1/72

Αφού τελείωσα με τον τυφώνα ας πάω στον φτυσοφωτιά...Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες η ποιότητα του συγκεκριμένου κιτ είναι κορυφαία και  αξίζει τα λεφτά του ( αν σκεφτεί κανείς ότι με λίγο παραπάνω μπορεί να αγοράσει ένα 48αρι!)

Click to see the original size.   Click to see the original size.  Click to see the original size.

Για αλλαγή  το συγκεκριμένο θα βαφτεί τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά με σμάλτα. Διαλυμένα σε πολυουρεθάνη. Βεβαίως μολονότι έχει γίνει ήδη προεπιλογή δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθούν και άλλα τα οποία θα το διαπιστώσω κατά την πορεία των εργασιών



Η λεπτομέρεια που δίνεται στο εσωτερικό της ατράκτου είναι τρομερή. Κοιτώντας σε διάφορα βιβλία που έχω για την έκδοση Ι παρατήρησα ότι ως επι το πλείστον η εταιρία καλύπτει τις ανάγκες του κατασκευαστή και ελάχιστα εως καθόλου πράγματα χρειάζονται να προστεθούν με scratch. Όπως πχ αυτά τα καλώδια που είναι από 0,25 mm χαλκόσυρμα
Θα με συγχωρήσετε για την ποιότητα των φωτό που βγάζει μία μηχανή που τώρα το πολύ να κάνει 50€. Μιλώντας με φίλους στο φορουμ και ψάχνοντας γενικά το manual ανακάλυψα ότι υπάρχει μία λειτουργία που λέγεται crop… Ομοίως ανακάλυψα ότι το διάφραγμα μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί (…) και ότι με την επιλογή στο Μ παίζεις με κάτι κλάσματα 1/200 κλπ που αυξάνουν η μειώνουν την φωτεινότητα. Ουάου…

Click to see the original size.  Click to see the original size.

Το κόκπιτ τώρα. Και αυτό δίνεται με αρκετή λεπτομέρεια από την εταιρία. Εκεί που τα χρειάστηκα ήταν τι θα κάνω με τις ζωνες ασφαλείας. Στις περισσότερες φωτό που βρήκα των διατηρημένω spitfire είχαν απλά αφαιρεθεί!!! Έτσι με οδηγό  την φαντασία και κάποιες κατασκευές μεταγενέστερων μοντέλων αποφάσισα ότι θα τις κάνω να ξεκινούν σταυρωτά από το πάνω τμήμα του καθίσματος. Δημιουργήθηκαν με πολύ ψιλή ταμίγια , οι πορπές από χαλκόσυρμα, όπως και τα ασφάλιστρα στα ποδοστήρια ( 0,25 mm).Αυτά βεβαίως δεν είναι 100% ακριβή αλλά κάπως στο περίπου.





Τα γνωστά . Υποδείξεις, ενστάσεις, βρισιές, επιθυμίες, όλα με μέτρο παιδιά, πριν να προχωρήσω στα ασταρωβαψίματα...

 ::salut::
type less model more

Αποσυνδεδεμένος labros87

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 5525
  • Age: 37
  • Τόπος: Αγρίνιο
  • 72scale for ever!
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #8 στις: Σεπτεμβρίου 02, 2011, 01:11:11 μμ »
Καλος ο τυφωνας σου!
Το spit φαινεται πραγματικα υπεροχο κιτ.
Καλη συνεχεια! ::salut:: ::salut::

Αποσυνδεδεμένος ALEX_SSGTi

  • Αλέξανδρος Βούρβαχης IPMS 1134/MC 341
  • MC crew
  • Scale 1/32
  • *****
  • Μηνύματα: 9126
  • Age: 48
  • Τόπος: Πειραιάς
  • Μοdelling is just fun!
    • ModelClub.GR
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #9 στις: Σεπτεμβρίου 02, 2011, 01:41:06 μμ »
Το καλώδιο που έχεις βάλει στο αριστερό μέρος της ατράκτου μου φαίνεται λίγο ξεκάρφωτο και αρκετά χοντρό. Οι ζώνες είναι αρκετά καλές πάντως!

jkbsprint

  • Επισκέπτης
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #10 στις: Σεπτεμβρίου 17, 2011, 08:34:59 μμ »
Μια χαρα ειδικα για την κλιμακα, ποσο μαλλον και για αρματα..... Καλη συνεχεια στραταρχα μου.  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος Guderian

  • Δημήτρης Τσιτσόπουλος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1530
  • Age: 58
  • Τόπος: Ηλιούπολη (αλλά δεν ξεχνώ τους Αμπελόκηπους)
  • SCHΝELLER ALS HEINZ
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #11 στις: Σεπτεμβρίου 21, 2011, 09:27:59 μμ »
Συνέχεια εργασιών στο Spit με μια μικρή παρατήρηση. Αυτά τα ιπτάμενα θέλουν 100 χρόνια για να γίνουν!!! Το εσωτερικό λοιπόν περάστηκε με παρκετίνη  στην συνέχεια βάφτηκαν με πινέλο τα μικρά μέρη και τέλος έγινε στεγνό πινέλο στον πίνακα οργάνων
Nα τονίσω ότι προτίμησα να κρατήσω το κάθισμα του πιλότου στο ίδιο χρώμα με το υπόλοιπο κόκπιτ. Κοιτώντας φωτό  είδα ότι έπαιζε από κόκκινο όπου το κάθισμα ήταν…. σανίδες ξύλου(!), μαύρο και βεβαίως το πράσινο.




Click to see the original size.  Click to see the original size.

Η λεπτομέρεια που έχει το εσωτερικό του κιτ είναι τόσο καλή που τελικά δεν έβαλα τίποτε scratch. To μόνο κακό που βρήκα είναι ότι θα έπρεπε να δίνει εναλλακτικά την πόρτα του πιλότου κατεβασμένη. Δεν το έκανε κι αναγκάστηκα να ….χειρουργήσω με την σέγα μου. Κάποια σφαξίματα καλύφθηκαν όσο το δυνατόν καλύτερα ( δεν είμαι σκρατσάς!!!) με μικρό φύλλο πλαστικου της evergreen.
Σε ότι αφορά την έλικα αυτή τρίφθηκε για να λεπτύνει στην συνέχεια πέρασα το trainer yellow στις άκρες και αφού μάσκαρα εκεί ψέκασα με μαύρο.
Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.  Click to see the original size.

Συνγώμη για την ποιότητα των φωτό, είπαμε η φωτογραφική έχει περιορισμένες δυνατότητες κι αυτό είναι ένα τόσο δα πραγματάκι...

Τα γνωστά. Ενστάσεις, υποδείξεις, έπαινοι, απαξιώση, βρισιές, μπράβο, όλα τα δεχόμεθα.Με μέτρον...
 ::salut::
type less model more

Αποσυνδεδεμένος Corto

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1725
  • Τόπος: San Mateo, CA
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #12 στις: Σεπτεμβρίου 21, 2011, 09:51:33 μμ »
Δημήτρη, nice work! ::salut::

Eάν το αεροσκάφος που κατασκευάζεις είχε παρασκευαστεί πριν το Μάιο του '40 τότε το κάθισμα θα ήταν μεταλλικό και σωστά βαμμένο με το εσωτερικό χρώμα του πιλοτηρίου. Μετά το Μάιο του '40 τα καθίσματα ήταν κατασκευασμένα από άλλο υλικό που είχε καφεκόκκινη απόχρωση (τα άφηναν άβαφτα). Πιστεύω ότι στη περίπτωση σου πρέπει να είσαι σωστός.
Να'στε πάντα καλά,
Γιάννης (IPMS Hellas 594 - IPMS USA 44615)

Αποσυνδεδεμένος Ελιξ-ιριος

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2163
  • Age: 46
  • Τόπος: 3ο σύννεφο δυτικά...
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #13 στις: Σεπτεμβρίου 21, 2011, 10:32:23 μμ »
Ωραίο αποτέλεσμα το Χαρικαίην! Ας μήν ξεχνάμε πόσων χρονών είναι το καλούπι! :wink: Καλή συνέχεια με το Σπίτ! ::salut::

Αποσυνδεδεμένος Guderian

  • Δημήτρης Τσιτσόπουλος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1530
  • Age: 58
  • Τόπος: Ηλιούπολη (αλλά δεν ξεχνώ τους Αμπελόκηπους)
  • SCHΝELLER ALS HEINZ
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #14 στις: Σεπτεμβρίου 21, 2011, 11:33:42 μμ »
Ευχαριστώ παιδιά απλά να αναφέρω ότι οι  τεχνικές μου γνώσεις για τα αεροπλάνα είναι...minimal :oops:

ούτε κάν ήξερα αυτό που έγραψε ο Corto. Aκολουθώ το προφιλ που δίνει η ταμίγια όπου -τσουπ- εντοπίστηκε και άλλο λάθος!!! τα νουμερα DW O αναφέρονταν σε αεροπλάνα της 610 μοίρας που στάθμευε  στο Biggin Hill. Η εταιρία το δίνει σαν 601 μοίρα αλλά μπορεί να έπαιξε και αναριθμητισμός...

Για το Χάρικειν, το μόνο που εχω να πω είναι ότι λυπαμαι για την Αιρφιξ. Μας έχει κάνει ανω κάτω με τα παλιά και τα νέα καλούπια. Αποφασίστε βρε παιδιά , μην κουράζετε τον κόσμο... :evil:

type less model more

Αποσυνδεδεμένος Corto

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1725
  • Τόπος: San Mateo, CA
Απ: THEY SHALL NOT PASS - Hurricane Mk I- Spitfire Mk I
« Απάντηση #15 στις: Σεπτεμβρίου 22, 2011, 12:16:21 πμ »
Κάτι που δε πρόσθεσα Δημήτρη (αν και θα πρέπει να το έχεις δει στις φωτογραφίες) τα καθίσματα των Spitfire ήταν επενδεδυμένα με μαύρο δέρμα από τη μέση και πάνω. Η Tamiya δίνει την ανάγλυφη/χαραγμένη λεπτομέρεια του δέρματος στο κάθισμα άρα απλά το βαφείς μαύρο.
Να'στε πάντα καλά,
Γιάννης (IPMS Hellas 594 - IPMS USA 44615)

Tags: hurricane spitfire