Αποστολέας Θέμα: Ζάντες και χρώμια  (Αναγνώστηκε 1761 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Stingray

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 95
  • Age: 41
  • Τόπος: Pal Fal
  • Βασίλης
Ζάντες και χρώμια
« στις: Ιούνιος 17, 2011, 09:33:08 μμ »
Καλησπέρα φίλοι συμμοντελιστές,

Είμαι νέος στις αυτοκινητιστικές κατασκευές και ήθελα τις γνώμες σας για ένα θεματάκι που έχω. Σήμερα πήρα δύο μοντέλα αυτοκινήτων, μια 1957 Bel Air και την Ghostbusters εκδοχή μιας Cadillac Miller-Meteor. Μέχρι τώρα έχω φτιάξει μόνο ένα μοντέλο αυτοκινήτου, και αυτό κάπως βιαστικά. Στα καινούρια μου θέλω να δώσω λίγο παραπάνω προσοχή. Και ερωτώ λοιπόν: γενικά αφήνετε τις ζάντες και τα χρωμιομένα μέρη ως έχουν; Ή τους βγάζετε το χρώμιο και τα βάφετε κάποιο μεταλλικό; Το σκέφτομαι γιατί, ειδικά στα δύο αυτά μοντέλα, έχουν και ασημί λεπτομέρειες στο σώμα, και αν αφήσω χρωμιομένους προφυλακτήρες, ζάντες κλπ θα έχουν διαφορετικές αποχρώσεις και υφές. Εσείς πως το αντιμετωπίζετε αυτό;
We'll roll on with our heads held high
Our conscience in the gutter
Our dreams up in the sky

Αποσυνδεδεμένος nasos79

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1585
  • Age: 44
  • Mind the wrench...
Απ: Ζάντες και χρώμια
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 17, 2011, 09:45:19 μμ »
Η καλύτερη (και η μόνη μάλλον) λύση για να αντικαταστήσεις το χρώμιο είναι τα alclad.
Γενικά το χρώμιο είναι πονεμένη ιστορία. Οι εταιρίες έχουν την κακή συνήθεια ορισμένες φορές να συνδέουν τα κομμάτια στα πλαίσια ακόμα και σε σημεία που είναι εμφανή μετά το πέρας της κατασκευής. Εκεί που θα το κόψεις, αναγκαστικά θα φαίνεται το σημάδι. Αν μάλιστα βάλεις και θέματα εφαρμογής που ίσως απαιτήσουν στοκάρισμα, τρίψιμο κτλ, είσαι σε μονόδρομο.

Φορνέτ λοιπόν για να φύγει το plating και μετά alclad.
Ανάλογα ποιο τμήμα του μοντέλου θες να βάψεις μετά, χρησιμοποιείς ή Chrome (για τα νίκελ ας πούμε) ή aluminum (έχει ένα σωρό αποχρώσεις, θεωρώ το white aluminum ή το semi-mat aluminum κατάλληλο για ζάντες ελαφρού κράματος ας πούμε). Εξατμίσεις κτλ μετά, έχουν άλλα χρώματα.
Προσοχή με τα alclad, θέλουν συγκεκριμένο υπόβαθρο, όχι όλα το ίδιο.

Αποσυνδεδεμένος Stingray

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 95
  • Age: 41
  • Τόπος: Pal Fal
  • Βασίλης
Απ: Ζάντες και χρώμια
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 17, 2011, 09:50:58 μμ »
Ευχαριστώ για την απάντηση Νάσο! Σε ζάντες του '57 ξέρεις τι χρησιμοποιούσανε; Αν και μάλλον για το polished aluminium της alclad με βλέπω. Γενικά, αν δεν είναι κόπος, συνήθως τι χρώμα χρησιμοποιείτε για το κάθε μέρος; Burnt Iron για εξάτμιση πχ; Το κακό είναι οτι δεν ξέρω πολλά από αυτοκίνητα, και δεν μπορώ να διαχωρίσω τι μέταλλα χρησιμοποιούνται που  :? Επιπλέον, τι υπόβαθρο θέλουν; Νόμιζα πως θέλουν απλά γυαλιστερό μαύρο. Κάνει όντως ουσιαστική διαφορά το τι υπόβαθρο θα πέσει;
We'll roll on with our heads held high
Our conscience in the gutter
Our dreams up in the sky

Αποσυνδεδεμένος nasos79

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1585
  • Age: 44
  • Mind the wrench...
Απ: Ζάντες και χρώμια
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 17, 2011, 10:07:20 μμ »
Οι εξατμίσεις είναι περίεργη ιστορία. Και όχι απλή.

Εγώ τις βάφω (στις μηχανές) με ένα ενιαίο χρώμα μεταλλικό γυαλιστερό, polished aluminum ή κάτι τέτοιο. Μετά σε συγκεκριμένα σημεία, συνήθως στο τελείωμα της εξαγωγής ή σε ραφές ή σε σπασίματα - γωνίες, περνάς ένα burnt blue ή burnt metal που λες και μετά με σκόνες tamiya. Πρέπει να δεις το πραγματικό για να ξέρεις τι περίπου θες να φτιάξεις.

Δυστυχώς οι ζάντες που λες δεν ξέρω από τι ήταν. Ψάξε στο google και δες φωτογραφίες, πώς μοιάζουν.

Για την τεχνική με τις σκόνες της tamiya και κάτι άλλα εφέ, δες εδώ, τα video περίπου στη μέση: http://www.tamiya.com/english/products/87080weathering/index.htm

Αποσυνδεδεμένος ramfighter

  • Xrepi Model Collector
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 6023
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: Ζάντες και χρώμια
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 17, 2011, 10:16:48 μμ »
Xρώμιο και μόνο χρώμιο.
http://www.seriouswheels.com/1950-1959/1957-Chevrolet-Bel-Air-Convertible-Yellow-le.htm
http://www.seriouswheels.com/1950-1959/1957-Chevrolet-Bel-Air-Red-FA.htm
http://www.seriouswheels.com/1950-1959/1957-Chevrolet-Bel-Air-Hardtop-Black-FA.htm
Οτι χρωμα οι προφυλακτήρες, το ίδιο και οι ζάντες. Διόρθωσε, ξύσε ,τρίψε όσο θές και μετά βάψτα είτε με σπρευ είτε με aclad chrome.

Αποσυνδεδεμένος ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 712
  • Age: 56
  • Τόπος: Ελλαδιστάν
Απ: Ζάντες και χρώμια
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 17, 2011, 10:17:31 μμ »
Καλησπέρα Stingray,

Έχεις PM.

Αποσυνδεδεμένος Soul Slayer

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 273
  • Age: 38
  • Τόπος: Θεσσαλονίκη
  • Πολίτης Αθανάσιος
Απ: Ζάντες και χρώμια
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 20, 2011, 02:57:25 μμ »
Η πιο απλή και εύκολη λύση είναι ένα κουτάκι-λεκανάκι με κλασσική χλωρίνη.Τα βουτάς μέσα και τα αφήνεις 10 με 20 λεπτά,ούτε κούνημα ούτε τίποτα.Όταν τα βγάλεις ξέπλυνε τα και θα έχεις καθαρό και γυμνό πλαστικό έτοιμο για οποιαδήποτε εργασία!Από τότε που το έμαθα βρήκα τη σωτηρία μου!Το Fornet είναι η άλλη λύση όπως σωστά είπαν οι συνάδελφοι πιό πάνω. Τώρα για το χρώμα όντως τα Alclad είναι μονόδρομος τα οποία συνήθως χρειάζονται ένα χέρι gloss black της Humbrol (enamel). 'Επειτα ψεκάζεις το Alclad σε "στεγνά" χέρια με πολλαπλές στρώσεις (όχι ένα χέρι και βαρύ).Επίσης διάφοροι μοντελιστές στο εξωτερικό και σε άρθρα ξένου τύπου,αφού στεγνώσει,το τρίβουν απαλά με ένα flat πινελάκι για να ομογενοποιηθούν τυχόν κόκκοι στο χρώμα,(δεν το έχω δοκιμάσει και δεν ξέρω απλά έτσι ισχυρίζονται)!Επέμεινα κυρίως στο chrome μιας και τα αυτοκίνητα που ανέφερες χρειάζονται κυρίως αυτό.Κατά τα άλλα η ίδια εταιρεία κυκλοφορεί πολλές αποχρώσεις για διαφορετικά εφέ. Αυτά τα ολίγα και ελπίζω να μη σε κούρασα! ::salut::

Αποσυνδεδεμένος Raw_Shooter

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 5139
  • Τόπος: akamatistan
  • Παναγιώτης
Απ: Ζάντες και χρώμια
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 20, 2011, 06:26:51 μμ »
Ακριβώς όπως προαναφέρθηκε, σε λεκανάκι με χλωρίνη για "ξέβγαλμα" του εργοστασιακού "νίκελ", καλό πλύσιμο με νερό - πίστεψε με αμα μείνουν λίγο καιρό μετά την χλωρίνη άβαφα, πιάνουν κάτι σαν "ζάχαρη" επάνω τους - στέγνωμα και αμέσως ενα "χέρι" μαύρο gloss (enamel πάντα).
Τώρα εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ μόνο το airframes alluminium απο την Αlclad (πιστεύω η σωστότερη απόχρωση). Στις ζάντες ειδικά, για να μην μοιάζουν "καγκούρικες" (έντονο chrome silver) τις περνώ ενα βερνίκι ματ (κατα προτίμηση ακρυλικό).
Η 2η λύση, για να αποφύγεις black gloss + alclad, είναι μετά την χλωρίνη απευθείας chrome silver ή silver της μεταλλικής σειράς της Gunze (τρελά λεπτόκοκκο και άψογη κάλυψη)....
 Οι εξατμίσεις είναι αλλη υπόθεση....εγώ προσωπικά (το "παλεύω" ακόμα) ψεκάζω Alclad (silver π.χ.) και έπειτα προσπαθώ να "δώσω" την αίσθηση του "ζεσταμένου" μέταλλου με διάφορες αποχρώσεις των Alclad trasparent όπως π.χ. yellow, blue, sepia κτλ.....Εδώ η τεχνική θέλει πολλέεεεες
πραγματικές φώτο (μακάρι κοντινές απο μηχανές) και πολλύυυυυυ πειραματισμό  ::salut:: ::salut:: ::salut::

 Παναγιώτης

Αποσυνδεδεμένος Stingray

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 95
  • Age: 41
  • Τόπος: Pal Fal
  • Βασίλης
Απ: Ζάντες και χρώμια
« Απάντηση #8 στις: Ιούνιος 21, 2011, 10:20:49 πμ »
Ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές παιδιά! Ανυπομονώ να τις εφαρμόσω! Προς το παρόν μάλλον θα τις δοκιμάσω σε ένα VW βανάκι που έχει ήδη γίνει μισορετάλι (είχα ξεχάσει τι πόνος είναι να βάψεις ένα αξιόλογο άσπρο) και με υπομονή, επιμονή και καλή διάθεση είμαι βέβαιος πως θα βγεί ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα!
Με την ευκαιρία, είχα πάρει (και δεν έχω χρησιμοποιήσει) ένα σετάκι μεταλλικών χρωμάτων της Andrea νομίζω και έχει μέσα 3 μεταλλικά και 3 μελάνια για 'νερά'.. Ίσως να έχουν καλό αποτέλεσμα κι αυτά, θα δοκιμάσω και αν βγει ωραίο θα πω  :)
We'll roll on with our heads held high
Our conscience in the gutter
Our dreams up in the sky

Tags: