Modelclub.gr Φόρουμ

Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher (Αναγνώστηκε 191 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

KonstantinF

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 784
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
Σεπτέμβριος 08, 2020, 02:00:05 μμ
Καλησπέρα φίλοι μου!



Στην φετινή χειμερινή περίοδο 2020-2021 θα ασχοληθώ με ένα απαιτητικό πρότζεκτ που τριβελίζει το μυαλό μου από τότε που η Italeri κυκλοφόρησε την Alfa Romeo 8C 2300 στην 1:12. Συγκεκριμένα, να κατασκευάσω παράλληλα το ίδιο μοντέλο σε όσες περισσότερες κλίμακες είναι δυνατόν. Έχοντας ήδη στο στοκ από παλιότερα το μοντέλο της Pocher στην 1:8, άρχισα να ψάχνω τι άλλο υπάρχει ή υπήρξε διαθέσιμο. Βρήκα το μοντέλο της Bburago στην 1:18, και συνεχίζω να αναζητώ… Καθώς τα τρία πρώτα μοντέλα απέχουν το καθένα 1,5 φορά από το αμέσως μεγαλύτερο (8 --> 12 --> 18) σειρά θα είχαν τα 1/27 και 1/40,5, τουτέστιν (στις συνήθεις κλίμακες) 1/24 ή 1/25 και 1/43, αντίστοιχα. Αν κάποιος ξέρει κάτι, θα ήμουν ευγνώμων! Φυσικά υπάρχει και η 1/5 εδώ: https://www.autoblog.gr/2015/06/13/alfa-romeo-8c-2300-monza-1931-scale-model/ , αλλά υπερβαίνει τις δυνατότητες μου…



Η Alfa Romeo 8C καλύπτει μια ολόκληρη σειρά πολιτικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων Alfa Romeo της δεκαετίας του 1930. Το «8C» υποδηλώνει τους 8 κυλίνδρους του κινητήρα εν σειρά. Ο κινητήρας 8C, σχεδιασμένος από τον Vittorio Jano ήταν το κύριο αγωνιστικό εργαλείο της Alfa Romeo από την παρουσίαση του το 1931 μέχρι την απόσυρσή του το 1939. Εκτός από την χρήση του στην διθέσια σπορ εκδοχή του αυτοκινήτου, χρησιμοποιήθηκε στο παγκοσμίως πρώτο πραγματικό μονοθέσιο αγωνιστικό Grand Prix, το Monoposto 'Tipo B' - P3 από το 1932 και μετά. Μεταγενέστερες εξελίξεις του κινητήρα χρησιμοποιήθηκαν σε οχήματα όπως το δικινητήριο (!) Bimotore με κυβισμό 6,3 λίτρων του 1935, το μονοθέσιο Monoposto 8C 35 Type C  (3,8 λίτρα) του 1935, και την Alfa Romeo 8C 2900B Mille Miglia. Χρησιμοποιήθηκε επίσης σε πανάκριβα πολιτικά αυτοκίνητα όπως το  Touring Spider και το Touring Berlinetta.

Ο 8-κύλινδρος κινητήρας είχε ένα κοινό κιβώτιο στροφαλοφόρου για τα δύο 4-κύλινδρα μπλοκ αλουμινίου, που συμπεριλάμβαναν και τις κεφαλές των κυλίνδρων. Η διάμετρος και η διαδρομή (και επομένως και οι διωστήρες, έμβολα κλπ.), ήταν ίδια με του 6-κύλινδρου κινητήρα των 1750 cc (διάμετρος: 65 mm, διαδρομή: 88 mm 2336 cc). Οι ενσωματωμένες κεφαλές δεν είχαν τσιμούχες που φθείρονταν, αυτό όμως έκανε πιο δύσκολη τη συντήρηση των βαλβίδων. Ένα κεντρικό κιβώτιο χρονισμού με γρανάζια κινούσε τους δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής, τον υπερσυμπιεστή και διάφορα περιφερειακά.



Το πρώτο μοντέλο ήταν το 8C 2300 του 1931, μια αναφορά στον κινητήρα των 2,3 λίτρων (2336 cc), σχεδιασμένο αρχικά ως αγωνιστικό. Παράχθηκαν ωστόσο συνολικά 188 κομμάτια, για χρήση στον δρόμο. Παρόλο που η αγωνιστική εκδοχή του 8C 2300 Spider με οδηγό τον Tazio Nuvolari κέρδισε τους αγώνες Targa Florio στη Σικελία το 1931 και 1932, ήταν η νίκη στο ιταλικό Grand Prix του 1931 στη Monza που έδωσε το προσωνύμιο «Monza» στο διθέσιο αυτοκίνητο GP, μια κοντύτερη εκδοχή του Spider.

Το 8C 2300 tipo Le Mans ήταν η σπορ εκδοχή του 8C 2300 και είχε ένα επιτυχημένο ντεμπούτο στο Κύπελλο Ιρλανδίας το  1931 με οδηγό τον Henry Birkin. Κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans το 1931 (Howe-Birkin), το 1932 (Chinetti-Sommer), το 1933 (Nuvolari-Sommer) και το 1934 (Chinetti-Etancelin). Το μοντέλο 8C 2300 Le Mans που εκτίθεται στο Μουσείο της Alfa Romeo αγοράστηκε το 1931 από τον Sir Henry Birkin για χρήση σε αγώνες, αλλά δεν είναι αυτό με το οποίο οι Birkin και Howe νίκησαν στο Le Mans του 1931.

   

Η ιδέα είναι να φτιάξω τα μοντέλα πανομοιότυπα – ωστόσο τα κιτ δεν βοηθάνε: Η Italeri δίνει το μοντέλο της ως Grand Prix, η Pocher και η Bburago ως σπορ. Οι διαφορές αφορούν στην ύπαρξη ή μη φτερών στους τροχούς, φαναριών, στον αριθμό (1 ή 2) των παρμπρίζ και του φινιρίσματος τους, στον διάκοσμο και σε άλλες μικρολεπτομέρειες. Αν ακολουθήσω πιστά την αρχική ιδέα και καθώς δεν υπάρχουν φανάρια και φτερά ως βελτιωτικά στην 1/12, θα πρέπει να καταλήξω στην πιο λιτή εκδοχή (Grand Prix) χάνοντας έτσι κάποια όμορφα στοιχεία. Θα ήθελα επ’ αυτού την γνώμη σας.

Για τις κατασκευές αυτές θα ανοίξω συνολικά 3 threads, ένα για κάθε μοντέλο, που θα ενημερώνονται εναλλάξ. Η παράλληλη αυτή κατασκευή θα επιτρέψει την μεταφορά - στο μέτρο του δυνατού - περισσότερων λεπτομερειών από τις μεγαλύτερες κλίμακες στις μικρότερες. Αυτή εδώ η εισαγωγή ωστόσο γίνεται άπαξ, εδώ στο μοντέλο της Pocher, για να μην επαναλαμβανόμαστε. Σε επόμενα updates θα γίνει εν συντομία η περιγραφή του κάθε κιτ ξεχωριστά στο αντίστοιχο thread, για σήμερα ιδού μόνο οι φωτογραφίες των τριών κουτιών:

      

KonstantinF

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 784
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
#1 Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
Σεπτέμβριος 12, 2020, 06:29:09 μμ
Καλησπέρα φίλοι μου!

Ξεκινάμε λοιπόν σιγά-σιγά την τριπλή κατασκευή αρχίζοντας με την πιο μεγάλη... Το κιτ της Pocher αγοράστηκε πριν κάμποσο καιρό σε πολύ λογική τιμή στην Αγγλία. Πρόκειται για ένα ανοιγμένο κουτί που το προτίμησα έναντι ενός σφραγισμένου που ήταν διαθέσιμο από τον ίδιο πωλητή για δυο λόγους: α) ήταν σημαντικά φτηνότερο και β) ο πωλητής είχε ελέγξει την πληρότητα του κιτ και τυχόν σπασμένα κομμάτια και εγγυόταν για την ποιότητα του περιεχομένου συμπληρώνοντας τυχόν ελλείψεις και αντικαθιστώντας ελαττωματικά κομμάτια. Το κιτ ωστόσο, αν και φτιαγμένο στην Ιταλία, ανήκει εμφανώς στο τέλος της παραγωγής καθώς εμφανίζει πολύ φλας και pin marks (σε σχέση με το αντίστοιχο Spider που είχα φτιάξει το 2014). Τα κομμάτια είναι γενικά ψαθυρά (εύθραυστα), κάτι σύνηθες σε κιτ της σειράς Classic, και χρειάζονται προσοχή στην αφαίρεση από τα sprues και στο βίδωμα (περί αυτού περισσότερα αργότερα).

Καθώς υπάρχουν μερικοί φίλοι μοντελιστές που παίζουν με την ιδέα να ξεκινήσουν το πρώτο τους Pocher προσεχώς, θα δώσω στην πορεία αυτής της κατασκευής και μερικές συμβουλές που πηγάζουν από τις μέχρι τώρα (εν μέρει πικρές) εμπειρίες μου. Η πρώτη απ' αυτές: Πριν ξεκινήσουμε οτιδήποτε, τακτοποιούμε απαραίτητα τα σακουλάκια με μεταλλικά κομμάτια που βρίσκονται στα χαρτόνια των καλυμμάτων του κουτιού σε αριθμημένες θήκες για να μην ψάχνουμε ματαίως αργότερα...

   

Μετά απ' αυτό περνάμε στην καθαυτό κατασκευή, ξεκινώντας, ως συνήθως από τον κινητήρα. Δεν άντεξα να μην συγκρίνω (σε dry fit) τις δύο κλίμακες, και η διαφορά είναι σημαντική:



Στη συνέχεια διαμορφώθηκαν τα κομμάτια των "εντοσθίων" (στροφαλοφόρος, μπιέλες και έμβολα) και παρόλο που τίποτα απ' αυτά δεν θα φαίνεται, οι στρόφαλοι και οι διωστήρες βάφτηκαν με το αγαπημένο μου Metalcote Polished Steel Humbrol και τα έμβολα με TS-29, ενώ σε μια κρίση μοντελιστικού μαζοχισμού τονίστηκαν τα ελατήρια τους με ασημί μαρκαδοράκι Sharpie:

      

Σειρά είχαν κατόπιν τα υποσυστήματα που είναι προσαρμοσμένα στις εξωτερικές πλευρές του κινητήρα. Στην δεξιά πλευρά βρίσκονται καρμπιρατέρ και εισαγωγές, υπερσυμπιεστής και αντλία νερού. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια εδώ τα λαστιχένια ρακόρ σύνδεσης των σωλήνων ψύξης. Το κιτ δίνει γι' αυτό το σκοπό ένα κομμάτι κεραμιδί λαστιχένιο σωλήνα που κάποτε ήταν εύκαμπτος, τώρα όμως έχει κοκαλώσει και σπάει αμέσως. Ευτυχώς είχα στο spare box έναν τέτοιο σωλήνα που είχε αντέξει το πέρασμα του χρόνου και μπόρεσα να τον χρησιμοποιήσω:



Το θέμα ωστόσο δεν είναι αυτό. Σε όλες τις διαθέσιμες φωτογραφίες αναφοράς, αυτά τα ρακόρ είναι μαύρα. Οι φωτογραφίες όμως αυτές είναι από συντηρημένα και αναπαλαιωμένα αυτοκίνητα, και καθώς τέτοιοι κοκκινωποί σωλήνες δεν υπάρχουν σήμερα στην αγορά, χρησιμοποιήθηκαν μαύροι. Το ερώτημα είναι: τι χρώμα είχαν τα ρακόρ το 1931; Κι αν δεν ήταν κόκκινα, γιατί η Pocher δίνει κόκκινο σωληνάκι; Αν κάποιος έχει μια (τεκμηριωμένη) απάντηση, έχουμε καιρό μέχρι να κολληθούν τα ρακόρ μόνιμα στη θέση τους.

Στην αριστερή πλευρά του κινητήρα έχουμε τις εξαγωγές και τα ηλεκτρικά συστήματα. Οι εξαγωγές ήταν ελαφρά στραβές από τη μάνα τους, οπότε χρειάστηκε να επιδιορθωθούν με μια σειρά περάσματα πάνω από το θερμοπίστολο με ταυτόχρονη στρέψη:

         

Αυτά τα λίγα για σήμερα, καλό Σαββατοκύριακο!

KonstantinF

περισσότερα Αποσυνδεδεμένος
  • *
  • Scale 1/48
  • Μηνύματα: 784
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
#2 Απ: Scale Games I: Alfa Romeo 8C 2300 Monza, 1:8, by Pocher
Σεπτέμβριος 19, 2020, 06:43:28 μμ
Καλησπέρα φίλοι μου!

Η εβδομάδα που πέρασε ήταν αφιερωμένη στα υποσυστήματα που περιβάλλουν τον κινητήρα. Έτσι από την δεξιά πλευρά ετοιμάστηκαν ο υπερσυμπιεστής με το καρμπιρατέρ και το φίλτρο αέρα, οι εισαγωγές και η αντλία νερού ψύξης:

         

Σκρατσιές εδώ ήταν η "δημιουργία" τσιμούχας στη φλάντζα του υπερσυμπιεστή, βάφοντας με Model Master 4675 το διάκενο, η κατασκευή ενός συνδέσμου του καρμπιρατέρ με το κιβώτιο χρονισμού που φαίνεται στις φωτογραφίες αναφοράς, και η προσθήκη βαλβίδων εκτόνωσης στην έξοδο του υπερσυμπιεστή:

         



Από την αριστερή πλευρά βρίσκονται μίζα, δυναμό και κόρνα. Τίποτε το εξαιρετικό εδώ, οι σκρατσιές περιορίστηκαν στην προσθήκη καλωδιώσεων:

      

Στο επάνω μέρος (κεφαλές των κυλίνδρων) ξεκινήσαμε με την αντικατάσταση των πλαστικών βάσεων για τα μπουζί με μεταλλικά μπουζί της Model Motorcars. Οι πλαστικές βάσεις "ξυρίστηκαν" και ανοίχτηκαν οι απαραίτητες τρύπες:

         

Στη συνέχεια ασχολήθηκα με το πηνίο ανάφλεξης. Εδώ χρειάστηκε να παρθεί μια απόφαση, καθώς οι φωτογραφίες αναφοράς δείχνουν δύο εκδοχές: Μια με το πηνίο οριζόντιο και η άλλη με κατακόρυφο. Το κιτ της Pocher δίνει το πρώτο, ενώ της Italeri το δεύτερο.

   

Η πλάστιγγα έγειρε προς το δεύτερο το οποίο κατασκευάστηκε εκ του μηδενός. Για το σώμα χρησιμοποιήθηκε χρωμιωμένο σωληνάκι από κεραία, ενώ για όλα τα υπόλοιπα ροδέλες στυρενίου και βίδες, παξιμάδια και καλώδια από το spare box:

         

Απέφυγα έτσι να ξοδέψω τα 25 δολάρια (συν ταχυδρομικά και τελωνείο) που θέλει η Model Motorcars για το αντίστοιχο βελτιωτικό από ρητίνη:

   
© Paul Koo

Με την ικανοποίηση αυτή ακούμπησα τα εργαλεία στον πάγκο και εύχομαι καλό ΣΚ σε όλους!