Η δική μου συμμετοχή στο GB, θα είναι ένα Ελληνικό Μ60Α1 εφοδιασμένο με άροτρα διάνοιξης ναρκοπεδίων ισραηλινής προέλευσης.
Άρματα αυτού του τύπου χρησιμοποιήθηκαν από τις μονάδες του Μηχανικού και πρόκειται για μία σπάνια και μοντελιστικά παραμελημένη έκδοση.
Η ιστορία των mine rollers σε υπηρεσία στον Ε.Σ. ξεκινά όταν τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά σε άρματα Μ47. Στη συνέχεια, μετά την απόσυρση των Μ47, τα άροτρα τοποθετήθηκαν σε άρματα Μ48Α5.
Μετά την απόσυρση και των τελευταίων, σειρά είχαν τα Μ60Α1 που απέκτησαν τα άροτρα. Μετά την απόσυρση και των Μ60Α1, τα άροτρα τοποθετήθηκαν, με ειδική μετασκευή που έγινε στο 304 ΠΕΒ, σε άρματα Leopard.
Δυστυχώς οι πληροφορίες για τα Ελληνικά Μ60Α1 εξοπλισμένα με mine rollers είναι ελάχιστες ενώ κατέστη δυνατό να βρω όλες και όλες 2 συνολικά φώτος των εν λόγω αρμάτων.
Το βασικό πρόβλημα της όλης μετασκευής στην 1/35 είναι ότι δεν υπάρχουν κοντινές φώτος που να δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο το όλο σύστημα τοποθετείται στο πήγμα του άρματος. Στο παρελθόν, ο κος Μετσοβίτης στο βιβλίο του για τα Μ48 είχε δημοσιεύσει φώτος Μ48Α5 εξοπλισμένου με άροτρο ωστόσο ο τρόπος στήριξης δεν είναι ακριβώς ο ίδιος διότι το πήγμα του Μ48 είναι οβάλ.
Την κατάσταση έσωσε πραγματικά, ο κος GRmodeler ποστάροντας 1 φώτο που δείχνει αρκετά καλά τον τρόπο στήριξης του μηχανισμού.
Για το μοντελιστικό αυτό project πρόκειται να χρησιμοποιήσω το Ισραηλινό Μ60Α1 της Academy που κυκλοφορεί μαζί με το άροτρο (Κωδικός μοντέλου 1367).
Νεώτερα προσεχώς.