Αποστολέας Θέμα: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72  (Αναγνώστηκε 2902 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« στις: Ιούνιος 11, 2010, 12:57:53 πμ »
    Μετά από αρκετό καιρό παρομονής στο φόρουμ είπα να ποστάρω το πρώτο μου κατασκευαστικό και διάλεξα να συμμετέχω στο ποιο ζωντανό :lol: group build  που έχει γίνει..
    Τέλος πάντων με μια μικρή καθυστέρηση ....2 μηνών από την αρχική δήλωση της συμμετοχής μου (και αφού πριν λίγο καιρό σε κάποιο θέμα εδώ μέσα γράφτηκαν διάφορα….ωραία (για το για ποιό λόγο είμαι στο φόρουμ και με τι ασχολούμαι!) που  πρόσκαιρα μου έκοψαν το κέφι /spam τέλος, είπα να το ξεκινήσω αν και όπως πάει μάλλον δεν πρόκειται να τελειώσει εντός χρονικών ορίων.

 Λίγα λόγια για το έργο:
 Το κιτ της Hasegawa κυκλοφορεί εδώ και μερικά χρόνια σε διάφορες εκδόσεις και επιλογές σημάτων. Προσφέρει καλή ποιότητα στα περισότερα σημεία. Μπορεί όμως να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο αν κάποιος το επιθυμεί. Αν και η αρχική σκέψη ήταν να γίνει «κατευθείαν από το κουτί», μετά το διάστημα που μεσολάβησε και μια βόλτα στο Gehobbies, αγοράστηκε το σετ της Eduard για το έσωτερικό του B-25J solid nose. Για τα σετ της Eduard γενικά πρέπει να πω ότι δίνουν αρκετά πράγματα που βελτιώνουν το κιτ αλλά προσωπικά πιστεύω ότι είναι υπερκοστολογημένα. Δεν εννοώ ότι φταίει ο εδώ αντιπρόσωπος/πωλητής, απλά η Eduard έχει ξεφύγει λίγο και νομίζει ότι πουλάει χρυσάφι....

 Άτρακτος/πιλοτήριο
  Τα βασικά κομμάτια που παρέχει το κιτ έχουν καλή λεπτομέρεια για την κλίμακα ακόμα και σε σημεία που ουσιαστικά δεν θα φαίνονται στο τέλος. Επίσης η Εduard δίνει επιπλέον κομμάτια που αναβαθμίζουν την ήδη καλή ποιότητα του κιτ
Πρώτα κολλήθηκαν τα κομμάτια που αποτελούν το πιλοτήριο και το χώρο των βομβών. Σε αυτά προστέθηκε στις ακμές τους φύλλο πλαστικού ώστε να εφαρμόσουν ακριβώς πάνω στην άτρακτο χωρίς κενά. Στα πλαϊνά τοιχώματα του πιλοτηρίου η Eduard δίνει κομμάτια με αναπαράσταση των δοκίδων αλλά η λεπτομέρεια είναι πολύ ρηχή γι' αυτό κολλήθηκαν από πάνω δοκίδες από φύλλο πλαστικού πάχους 0.3mm. Επίσης κάποια κουτιά με διάφορα όργανα που δίνονται προβαμμένα για να μπουν στα πλαίνά τοιχώματα επίσης είναι πολύ λεπτά οπότε κολλήθηκαν πάνω σε φύλλο πλαστικού 0.5mm ώστε να αποκτήσουν κάποιο πάχος.



   Ο πίνακας οργάνων δίνεται σε δύο κομμάτια προβαμμένος με πολύ καλές και καθαρές ενδείξεις των οργάνων. Ανάμεσα στα κομμάτια έβαλα ένα φύλλο πολύ λεπτής ζελατίνας για το εφέ του τζαμιού αν και στο τέλος μάλλον τίποτα δεν θα φαίνεται. Εδώ να πω ότι σχεδόν όλα τα κομμάτια που προορίζονται για το πιλοτήριο έχουν κόλλα πάνω τους (self adhesive) αλλά σε αρκετά την αφαίρεσα και τα κόλλησα με κυανοκρυλική.



   Τα χειριστήρια είναι κάπως χοντροκομμένα και λέπτυναν σκαλίζοντάς τα με τον κόφτη. (στη φωτό αριστερά όπως το δίνει το κιτ, δεξιά το αποτέλεσμα μετά την επέμβαση.) Τα καθίσματα βελτιώνουν κατά πολύ τα χοντροκομένα αντίστοιχα του κιτ. Κανονικά θέλουν και μαξιλαράκια αλλά θα τα αφήσω έτσι γιατί μου αρέσει η λεπτομέρειά τους. Οι ζώνες που δίνονται έτοιμες βαμένες από την Eduard θα προστεθούν μετά το βάψιμο του εσωτερικού. Οι μανέτες των κινητήρων και άλλων συστημάτων δίνονται ενσωματωμένες πάνω στο χωτοχαραγμένο κομμάτι που αποτελεί τη βάση τους αλλά δεν βολεύει οπότε κόπηκαν για να κολληθούν στο τέλος.



  Τα δύο μισά της ατράκτου με τα περισσότερα από τα κομμάτια του βελτιωτικού (λείπει το πάτωμα). Ένα πρόβλημα υπήρχε με τη θέση των δύο καθισμάτων και των οργάνων πλοήγησης/ασυρμάτου. Στις οδηγίες του κιτ τα καθίσματα μπαίνουν στο αριστερό τμήμα της ατράκτου ενώ η Eduard δείχνει να μπουν στο δεξιό τμήμα και στην αρχική τους θέση να μπουν τα ραδιοβοηθήματα. Αρχικά νόμισα πως πρόκειται για λάθος της Eduard, αλλά ψάχνοντας  στο ιντερνετ βρήκα μία φωτογραφία που δείχνει ακριβώς αυτή τη διαμόρφωση. Μάλλον από την έκδοση G/H gunship  προκειμένου να γίνει χώρος για το πυροβόλο των 75mm και τον χειριστή του, η θέση του πλοηγού πήγε πίσω και έμεινε έτσι και στις επόμενες εκδόσεις.
  Τέλος να προσθέσω ότι και τα δύο κομμάτια της ατράκτου έχουν πολλά pin marks και καλό είναι να αφαιρεθούν στα σημεία που μπορεί να φαίνονται στο τέλος.



  Αυτά για απόψε, βαριέμαι να πληκτρολογώ και τόση ώρα, οπότε η συνέχεια (μάλλον) αύριο.

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 11, 2010, 07:38:33 πμ »
Αν και καθυστερημένα Βασίλη, φαίνεται το ξεκίνησες με όρεξη !
Καλή συνέχεια
 ::salut::
Σ.Σ.

Αποσυνδεδεμένος Jet72

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 7247
  • The Caveman :-)
    • Image
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 11, 2010, 11:27:37 πμ »
Ωραία πράγματα βλέπουμε! Το χειριστήριο πριν και μετά την επέμβαση για να γίνει λεπτότερο δεν είναι κάτι το δύσκολο αλλά για 1/72 είναι κατ' εμέ "σημείο γραφής" και δείχνει νομίζω ότι κυνηγάς κάτι πραγματικά καλό!

Καλή συνέχεια λοιπόν.

Αποσυνδεδεμένος c.nemo

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4824
  • Age: 51
  • Τόπος: Κερκυρα ...Τόπος των απήδαλων πλοίων των Φαιακων.
  • σταμάτης άνθης
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 11, 2010, 11:52:58 πμ »
Πόλυ ωραία δουλειά,και όπως θα έλεγαν και οι δύο Γιάννιδες στη σωστή κλίμακα.......οι Γιάννιδες το λένε. :mrgreen: :mrgreen:
Καλή συνέχεια.. ::icon_thumright:: ::eusa_clap:: ::salut::

"Νίκησα; Νικήθηκα; Τούτο μονάχα ξέρω: είμαι γεμάτος πληγές και στέκομαι όρθιος."
Ν. Καζαντζάκης, 1883-1957

Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 11, 2010, 11:51:04 μμ »
   Παιδιά ευχαριστώ για τα σχόλια.
  Μια ερώτηση : μια και δεν βλέπω ζωντάνια από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες (και τώρα με το Μουντιάλ... άστα να πάνε), πειράζει αν η κατασκευή μου διαρκέσει πέραν των τυπικών ορίων του group build (πράγμα 1000% βέβαιο!) και συνεχίσω να ποστάρω εδώ;

   Λοιπόν αρχικά σκεφτόμουν να βάζω την εργασία τμηματικά (πιλοτήριο, πτέρυγες, και πάει λέγοντας) αλλά ο τελείως απρογραμμάτιστος τρόπος που μοντελάρω ανέτρεψε την ιδέα μου και έτσι από δω και πέρα η σειρά των εργασιών και των αντίστοιχων φωτό θα είναι λίγο χύμα, ζητώ ταπεινά την κατανόησή σας.

 Μια μικρή πρόοδος :
Οι τροχοί είναι πολύ καλοί για την κλίμακα. Οι κύριοι τροχοί αποτελούνται από δύο μισά με χαραγμένο ρομβοειδές πέλμα. Επειδή με την κόλληση μέρος του χάθηκε, περάστηκε με τον κόφτη και το χαρακτικό της Olfa για να επανέλθει και τρίφτηκε ελαφρά η ένωση τοποθετώντας τον τροχό στον ταχυτροχό ώστε το τρίψιμο να είναι ομοιόμορφο. Στο κέντρο του τροχού ανοίχτηκε μια μικρή τρύπα για να περάσει το σωληνάκι των φρένων. Ο ρινιαίος τροχός είναι του τύπου με την τρυπητή ζάντα. Οι τρύπες δίνονται μόνο ως περίγραμμα στο κιτ οπότε ανοίχτηκαν με τρυπανάκι και στη συνέχεια σκαλίζοντας προσεκτικά με την μύτη του κόφτη. Δυστυχώς η χάραξη του πέλματος στο ρινιαίο τροχό επικαλύπτεται από τη γραμμή του καλουπιού και είναι αδύνατον να την εξαφανίσεις χωρίς να χαλάσεις την χάραξη και είναι αδύνατον να ξαναχαράξεις το αρχικό pattern, έτσι ας υποθέσουμε ότι ο τροχός είναι πολυχρησιμοποιημένος....



  Στα ατρακτίδια το μήκος που φαίνεται σημειωμένο με κόκκινο ξαναχαράχτηκε μετά την κόλληση αφού η γραμμή πρέπει να υπάρχει, είναι η ένωση των δύο κύριων τμημάτων των θυρίδων. Βέβαια θα μπορούσα να είμαι πιο προνοητικός και να μην έχω βάλει κόλλα στο μήκος αυτό εξαρχής αλλά.....που μυαλό  :oops:  Τα χείλη του ανοίγματος για το σκέλος προσγείωσης λέπτυναν με τον ταχυτροχό καθώς το πάχος τους δεν με ικανοποιούσε οπτικά. Μένει να τοποθετηθεί ένα μικρό έλασμα εσωτερικά. Στη συνέχεια θα βαφτούν και θα τοποθετηθούν στις πτέρυγες. Στο κομμάτι που μπαίνει μπροστά στο ατρακτίδιο υπάρχει μια εισαγωγή αέρα, και αυτή ανοίχτηκε με τρυπανάκι και τον κόφτη για περισσότερη αληθοφάνεια.



Αυτά προς το παρόν....

Αποσυνδεδεμένος Panos

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 316
  • Age: 48
  • Knowledge talks, wisdom listens.
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 12, 2010, 12:49:28 πμ »
 Φίλε μου, πολύ καλή δουλειά μέχρι στιγμής!  ::eusa_clap::
Αντιλαμβάνομαι τον "'όγκο", τόσο του μοντέλου, όσο και της δουλειάς που έχεις να "ρίξεις"....

Καλή συνέχεια  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 12, 2010, 02:02:04 πμ »
   Εντάξει δεν πρόκειται να κάνω και τρελά πράγματα, απλά συνήθως μου αρέσει να βελτιώνω μικρολεπτομέρειες στα μοντέλα σε σημεία που πιστεύω ότι προσθέτουν στην τελική εμφάνιση, ακόμη και όταν τα φτιάχνω χωρίς εκτεταμένες προσθήκες. Βέβαια τρώνε λίγο χρόνο παραπάνω :lol: και μου έχει γίνει απωθημένο να πιάσω ένα μοντέλο και να το κολλήσω εξολοκλήρου χωρίς το παραμικρό "πείραγμα"!

Αποσυνδεδεμένος zwillingluftwaffehund

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 62
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 12, 2010, 03:34:12 μμ »
Bασίλειε  οι διακοπές στο χωρίο σου έκαναν καλό τελικά.
Γύρισες με όρεξη και ορμή και τα πας περίφημα.
Νομίζουμε ότι και συ περνάς με άνεση το τεστ της επιθεωρήσεως από τον περιοδέυων Υπερμοντελιστή τον Εrichh von Zirrach!
Κάποιοι άλλοι στα βόρεια προάστεια έχουν 0 να επιδείξουν...ξέρεις σε ποιόν αναφερόμαστε..χα χα!!
Σκεφτόμαστε αυτά που μας έγραψες στο τελευταίο μέλι, και θεωρούμε ότι και το δικό μας κουβαλάει βόμβα οπότε γιατί να μην το ανεβάσουμε εδώ μαζί με το δικό σου....χα χα?
Φυσικά λόγου μουντιάλ και κρεμάσαμε τους αερογράφους μας ψηλά, οπότε απομένει να σε ρωτήσουμε μια μόνο απορία....για να μας λύσεις.
Στο δικό σου αεροπλανάκι βαρύδι μπαίνει ναι ή όχι...? :lol: :lol:

Αποσυνδεδεμένος ALEX_SSGTi

  • Αλέξανδρος Βούρβαχης IPMS 1134/MC 341
  • MC crew
  • Scale 1/32
  • *****
  • Μηνύματα: 9126
  • Age: 47
  • Τόπος: Πειραιάς
  • Μοdelling is just fun!
    • ModelClub.GR
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #8 στις: Ιούνιος 15, 2010, 02:55:35 μμ »
Πολύ ωραίο μέχρι στιγμής Βασίλη! Ελπίζω μέσα στην εβδομάδα να ανεβάσω και εγώ φωτογραφίες από το He111 μιας και έχουν μείνει ελάχιστα πράγματα για να ολοκληρωθεί!

Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #9 στις: Ιούνιος 15, 2010, 09:51:46 μμ »
 ::arrowred:: zwillingluftwaffehund :
 Αγαπητοί λουφταβόπληκτοι/μουντιαλόπληκτοι, χαίρομαι που εγκρίνετε την ως τώρα πρόοδο αν και υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα ως το τέλος..
Όντως η βολτίτσα στα ελληνικά βουνά ήταν αναζωογονητική, εξάλλου είχα τον κατάλληλο μοντελιστικό πάγκο μπροστά στο σπίτι μου :



-Όσο για τον κοινό μας φίλο, πείτε του ότι αν τα 0 που έχει μαζέψει για την προόδό του ήταν κουλούρια (με σουσάμι μπόλικο!) τώρα θα έτρεχε στα Gili Diet να σουλουπωθεί χα,χα,χα.
-Και ναι και το δικό μου αεροπλανάκι θέλει βαρίδι, ελπίζω αυτή τη φορά να μην το ξεχάσω (την έχω πατήσει δις στο πρόσφατο παρελθόν :oops: :evil:).
-Στείλτε και κανά email να απολαύσω τους ευφάνταστους σχολιασμούς σας γιατί νομίζω ότι εδώ μέσα το έχετε πάρει από φόβο και μου είστε λίγο συγκρατημένοι και υπέρ το δέον διακριτικοί :lol:

 ::arrowred::Αλέξη χαίρομαι που συνεχίζεις, νόμιζα ότι το είχατε παρατήσει το group build. άντε να το τελειώσεις γιατί εγώ δεν πρόκειται (εντός των χρονικών ορίων εννοώ). Δε μου λες άμα λήξει ο χρόνος μπορώ να συνεχίσω να ποστάρω εδώ ή πρέπει να το βάλω σε άλλη κατηγορία;


Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #10 στις: Ιούνιος 30, 2010, 01:01:18 μμ »
   Με μια...μικρή ανάπαυλα  η εργασία συνεχίζεται με ...ταχύτατους ρυθμούς :mrgreen: (το ρολόι μηδένισε αλλά δεν πειραζει, έφυγε και το άγχος της προθεσμίας!).

   Οι κινητήρες δίνονται από την Hasegawa χωρίς ωστήριες ράβδους στους κυλίνδρους, αυτό είναι πολύ καλό αφού έτσι οι κύλινδροι είναι καθαροί και μπορεί εύκολα να προστεθεί λεπτομέρεια. Αρχικά αφαιρέθηκε ο σωλήνας διανομής των μπουζοκαλωδίων και αντικαταστάθηκε από άλλον φτιαγμένο από μήκος πλαστικού. Μετά προστέθηκαν οι ωστήριες ράβδοι από χορδή μουσικών οργάνων 0.35mm. Τα μπουζοκαλώδια θα μπουν μετά το βάψιμο του κινητήρα.



  Ένα πρόβλημα του κιτ είναι η μικρότερη του κανονικού διάμετρος του ανοίγματος του cowling των κινητήρων. (το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στο κιτ της Accurate Miniatures/Italeri στην 1/48). Για να το διορθώσω ακολούθησα τον τρόπο που περιγράφεται εδώ http://modelingmadness.com/reviews/allies/us/usaaf/woj25h.htm  και με τα δισκάκια από πλαστικό για να χρησιμέψουν σαν οδηγός κατέληξα στο αποτέλεσμα της τελευταίας φωτό όπως φαίνεται στον δεξιό στην φωτό κινητήρα (μένει να ομαλοποιηθεί το χείλος του cowling).



  Τα καλύματα των απολήξεων των εξατμίσεων ανοίχθηκαν περισσότερο για να μπουν στο τέλος της κατασκευής οι εξατμίσεις από λεπτό χάλκινο σωληνάκι.



 Ένα άλλο σημείο που χρειάζεται βελτίωση στο κιτ είναι τα χείλη εκφυγής των πτερύγων. Όπως φαίνεται στο πραγματικό οι ακμές είναι πολύ λεπτές ενώ στο κιτ το πάχος στα σημεία αυτά είναι μάλλον υπερβολικό(περιοχή με το κόκκινο βέλος), τουλάχιστον εμένα δεν μου άρεσε καθόλου, ειδικά για κιτ στην 1/72. Έτσι αρχικά τρίφτηκαν τα aileron από την εσωτερική πλευρά(πράσινο βέλος) και αφού τα δύο μισά κολλήθηκαν τρίφτηκε και η περιοχή των φλαπς από την εξωτερική μεριά(κόκκινο). Το αποτέλεσμα είναι μια ωραία ακμή (και αρκετά κοφτερή!), απλά θέλει λίγη προσοχή η συγκεκριμένη εργασία γιατί το λέπτυμα του πλαστικού κάνει ευαίσθητο αυτό το σημείο.




   Η ίδια δουλειά έγινε και στα πτερύγια της ουράς τα οποία κόπηκαν για να κολληθούν με κλίση.




    Οι πτέρυγες μπαίνουν «κουμπωτές» στην άτρακτο, υπάρχουν όμως δύο προβλήματα. Πρώτον με αυτό τον τρόπο ένωσης τα φλάπς μπαίνουν μέσα στην άτρακτο(και προφανώς αυτό δεν γινόταν στο πραγματικό!). Έτσι το σημείο της ένωσης που αντιστιχεί στα φλαπς έκλεισε με ένα κομμάτι πλαστικού και αντίστοιχα στις πτέρυγες αφαιρέθηκε μια λωρίδα από τα φλαπς (δεύτερη φωτό στον κόκκινο κύκλο). Το αποτέλεσμα φαίνεται στην τρίτη φωτό.



    Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι οι πτέρυγες δεν εφαρμόζουν καλά μέσα στην εσοχή, αφήνουν ένα κενό το οποίο αν στοκαριστεί και τριφτεί θα χαλάσει το χείλος που πολύ ωραία έχει αποτυπώσει η Hasegawa στην περιοχή της ένωσης (κόκκινο στην φωτό της ατράκτου).



Για να το αποφύγω αυτό άφησα ακόλλητο το άκρο της πτέρυγας και στη συνέχεια έβαλα ένα κομμάτι φύλο πλαστικού για να «ανεβάσει» τα δύο μισά της πτέρυγας και να κλείσει το κενό χωρίς στοκάρισμα. Το αποτέλεσμα είναι μια ωραία ένωση χωρίς στοκαρίσματα και ταλαιπωρίες!



    Μια παρατήρηση, η μέθοδος  συτή μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλά κιτ για να αποφύγουμε το στοκάρισμα στις ενώσεις πτερύγων-ατράκτου. Βολεύει κυρίως σε μονοθέσια ή γενικά σε κιτ που το κάτω μέρος της πτέρυγας δίνεται σε ένα κομμάτι, τότε κολλάμε τα δύο πάνω μισά στο κάτω τμήμα αφήνοντας ακόλλητη την περιοχή κοντά στην άτρακτο. Μετά με δοκιμές βάζουμε κομμάτια πλαστικού για να ανασηκώσουν αυτή την περιοχή μέχρι να εξαφανιστεί το σκαλοπάτι που συνήθως υπάρχει στην ένωση πτερύγων-ατράκτου. Έτσι γλυτώνουμε αρκετό τρίψιμο από το στοκάρισμα και σώζουμε και την λεπτομέρεια που συνήθως χάνεται  από το τρίψιμο.

Αποσυνδεδεμένος ALEX_SSGTi

  • Αλέξανδρος Βούρβαχης IPMS 1134/MC 341
  • MC crew
  • Scale 1/32
  • *****
  • Μηνύματα: 9126
  • Age: 47
  • Τόπος: Πειραιάς
  • Μοdelling is just fun!
    • ModelClub.GR
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #11 στις: Ιούνιος 30, 2010, 01:08:54 μμ »
Μια χαρά το πας Βασίλη!!
Μεθοδικός και αποτελεσματικός!

Αποσυνδεδεμένος Indy

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2112
  • Age: 51
  • Τόπος: Thessaloniki
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #12 στις: Ιούνιος 30, 2010, 01:26:08 μμ »
Μια χαρά το πας Βασίλη!!
Μεθοδικός και αποτελεσματικός!
x2 και επαυξάνω: ΚΑΙ αναλυτικός ΚΑΙ κατατοπιστικός ::icon_thumright:: ::icon_thumright:: ::icon_thumright::
Καλή συνέχεια ::salut::

Φιλικά, Γιάννης
Qui tangit frangatur

Αποσυνδεδεμένος Double Ugly

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2004
  • Τόπος: Ηράκλειο Κρήτη
  • Three Traps Baby...!!!
    • Image
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #13 στις: Ιούνιος 30, 2010, 02:06:31 μμ »
   Οι πτέρυγες μπαίνουν «κουμπωτές» στην άτρακτο, υπάρχουν όμως δύο προβλήματα. Πρώτον με αυτό τον τρόπο ένωσης τα φλάπς μπαίνουν μέσα στην άτρακτο(και προφανώς αυτό δεν γινόταν στο πραγματικό!). Έτσι το σημείο της ένωσης που αντιστιχεί στα φλαπς έκλεισε με ένα κομμάτι πλαστικού και αντίστοιχα στις πτέρυγες αφαιρέθηκε μια λωρίδα από τα φλαπς (δεύτερη φωτό στον κόκκινο κύκλο). Το αποτέλεσμα φαίνεται στην τρίτη φωτό.



    Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι οι πτέρυγες δεν εφαρμόζουν καλά μέσα στην εσοχή, αφήνουν ένα κενό το οποίο αν στοκαριστεί και τριφτεί θα χαλάσει το χείλος που πολύ ωραία έχει αποτυπώσει η Hasegawa στην περιοχή της ένωσης (κόκκινο στην φωτό της ατράκτου).


Για να το αποφύγω αυτό άφησα ακόλλητο το άκρο της πτέρυγας και στη συνέχεια έβαλα ένα κομμάτι φύλο πλαστικού για να «ανεβάσει» τα δύο μισά της πτέρυγας και να κλείσει το κενό χωρίς στοκάρισμα. Το αποτέλεσμα είναι μια ωραία ένωση χωρίς στοκαρίσματα και ταλαιπωρίες!


    Μια παρατήρηση, η μέθοδος  συτή μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλά κιτ για να αποφύγουμε το στοκάρισμα στις ενώσεις πτερύγων-ατράκτου. Βολεύει κυρίως σε μονοθέσια ή γενικά σε κιτ που το κάτω μέρος της πτέρυγας δίνεται σε ένα κομμάτι, τότε κολλάμε τα δύο πάνω μισά στο κάτω τμήμα αφήνοντας ακόλλητη την περιοχή κοντά στην άτρακτο. Μετά με δοκιμές βάζουμε κομμάτια πλαστικού για να ανασηκώσουν αυτή την περιοχή μέχρι να εξαφανιστεί το σκαλοπάτι που συνήθως υπάρχει στην ένωση πτερύγων-ατράκτου. Έτσι γλυτώνουμε αρκετό τρίψιμο από το στοκάρισμα και σώζουμε και την λεπτομέρεια που συνήθως χάνεται  από το τρίψιμο.


Αυτό που παραδέχομαι στο χόμπυ μας... Για ότι πρόβλημα προκύψει σε μια κατασκευή, το μυαλό μας όλο και κάτι θα κατεβάσει για την επίλυσή του και μάλιστα μπορεί να είναι και μια ιδέα που ίσως να μη μας ξαναχρειαστεί στο μέλλον...
Καλή συνέχεια, παρακολουθώ με ενδιαφέρον μιας πρόκειται για το αγαπημένο μου medium bomber του ΒΠΠ και το συγκεκριμένο κιτ υπάρχει στο "μαγαζί" μου... ::icon_thumright::

Αποσυνδεδεμένος GRmodeler

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 679
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
Απ: B-25J solid nose, Hasegawa 1/72
« Απάντηση #14 στις: Ιούλιος 01, 2010, 02:36:27 μμ »
   παιδιά ευχαριστώ για τα σχόλια. Ελπίζω να μην γίνομαι κουραστικός. Το σαββατοκύριακο ελπίζω να τελειώσω το βάψιμο του εσωτερικού της ατράκτου και από βδομάδα να το ποστάρω ολοκληρωμένο (το εσωτερικό εννοώ... οι ρυθμοί είναι ολίγον χαλαροί :mrgreen:)

  Double Ugly ο τρόπος αυτός για τις ενώσεις μπορώ να σου πω ότι εγγυάται σχεδόν μηδενική χρήση στόκου. Τα τελευταία χρόνια που το έχω εφαρμόσει σε αρκετά αεροσκάφη με έχει γλυτώσει από τριψίματα και άλλα δεινά,(έτσι κι' αλλιώς ποτέ δεν μου άρεσε το στοκάρισμα) στη συνέχεια της κατασκευής θα δείξω και ένα άλλο σημείο (στην καλύπτρα) που βοηθάει στην καλύτερη εφαρμογή της στην άτρακτο. Απλά είναι λίγο πιο χρονοβόρο από το στοκάρισμα λόγω των αρκετών δοκιμών που χρειάζεται για να "φέρεις" τα κομμάτια μεταξύ τους να ταιριάζουν ακριβώς.

Tags: B-25