Αποστολέας Θέμα: Πρόβλημα με Patafix  (Αναγνώστηκε 6736 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος B737Mech

  • Λέων - IPMS 1393
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 917
  • Age: 46
  • Τόπος: Back in Greece!
Πρόβλημα με Patafix
« στις: Μάιος 05, 2010, 05:37:17 μμ »
Καλησπέρα σας.
Έβαψα ένα F-111 1/48 σε παραλλαγή Vietnam χρησιμοποιόντας την τεχνική του Blue tack - patafix για το κοφτό σβήσιμο.
Σαν τεχνική πέτυχε, καλύτερα από προηγούμενες - αποτυχημένες φορές, αλλά άφησε μια παρενέργεια....
Δείτε στη φωτογραφία εκεί που ενώνονται τα 2 πράσινα για να καταλάβεται.



Υπήρχαν βέβαια μεγαλύτερα κομματάκια από το υλικό, αλλα τα αφαίρεσα πατώντας επάνω τους με ένα κομματάκι patafix.
Το περίεργο είναι πως δεν το έκανε παντού όπου είχα βάλει.
Το μοντέλο είναι βαμμένο με ακρυλικά Gunze.

Υπάρχει τρόπος να καθαρίσω αυτά τα ίχνη, αποτυπώματα του patafix;

ΥΓ: Το μοντέλο είναι παλιό. Το ξέβαψα με fornet, έτρυψα κτλ και το ξαναέβαψα. Θα γίνει Lybia raider αν πάνε όλα καλά....



Αποσυνδεδεμένος Wild Bill

  • KEEP MODELLING
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 446
  • Age: 30
  • Τόπος: ΠΑΤΡΑ
  • Αντε γεια!!!!!
Απ: Πρόβλημα με patafix
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 05, 2010, 05:44:17 μμ »
Προτεινω να περασεις ενα χερακι παρκετινη.Παρ ολ αυτα περιμενε να σου απαντησουν και οι ποιο ειδικοι πανω στο θεμα

Άλλες φορές ευφυΐα, άλλες φορές μόνο ευθεία.

Αποσυνδεδεμένος Thodoris

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 93
  • Age: 39
  • Τόπος: Athens
  • Negative, Ghostrider, the pattern is full
Απ: Πρόβλημα με patafix
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 05, 2010, 05:49:44 μμ »
είχα παρόμοιο πρόβλημα σε ένα f15 το οποίο το είχα βάψει με σμάλτα και οπως έγραψε και ο wild Bill το πέρασα ένα χέρι παρκετίνη και έγινε οκ

Αποσυνδεδεμένος palavras

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 202
Απ: Πρόβλημα με patafix
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 05, 2010, 06:09:19 μμ »
μου έχει συμβεί και μένα αρκετές φορές με σμάλτα τα οποία όμως τα είχα αφήσει μόνο μια μέρα να στεγνώσουν, παρε ενα κοματι blue tack και περνα το όριο για τυχον υπολειματα. οπως ειπαν και οι προγούμενοι με παρκετινη gloss βερνικι θα μειωθεί τελείως  - εξαφανιστεί. εν ανάγκη πέρνα 1-2 χέρια το συγκεκριμένο σημείο και μετά όλο το μοντέλο. το blue tack ήταν της uxu (patafix)???? σε ρωτάω γιατί έχω ακούσει ότι αφήνει λιγότερη λαδίλα από τα άλλα blue tack. το δοκίμασα και όντως είδα καλυτερα αποτελέσματα απο το bantex που χρησιμοποιούσα πριν.

Αποσυνδεδεμένος B737Mech

  • Λέων - IPMS 1393
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 917
  • Age: 46
  • Τόπος: Back in Greece!
Απ: Πρόβλημα με patafix
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 05, 2010, 06:29:21 μμ »
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Χρησιμοποίησα το UHU-patafix....patata-fix έπρεπε να το λένε.... :lol:

Το original Blue Tack το είχα χρησιμοποιήσει μόνο για αφίσες όταν ήμουν φοιτητής και πραγματικά αφήνει λαδάκι....
Δεν το έχω βρει πάντως στην Ελλάδα.

Αποσυνδεδεμένος Wild Bill

  • KEEP MODELLING
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 446
  • Age: 30
  • Τόπος: ΠΑΤΡΑ
  • Αντε γεια!!!!!
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 16, 2010, 08:25:49 μμ »
Tελικα λυθηκε το προβλημα :?:
Άλλες φορές ευφυΐα, άλλες φορές μόνο ευθεία.

Αποσυνδεδεμένος B737Mech

  • Λέων - IPMS 1393
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 917
  • Age: 46
  • Τόπος: Back in Greece!
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #6 στις: Μάιος 17, 2010, 12:44:12 πμ »
Πέρασα ένα χέρι βερνίκι gloss σε όλα τα σημεία που ενώνονται τα χρώματα της παραλλαγής χτές και πριν λίγες ώρες πέρασα όλο το μοντέλο με το ίδιο βερνίκι.
Εκ πρώτης όψεως φαίνεται πως λύθηκε το πρόβλημα, αλλά θα σας ενημερώσω αύριο που θα το δω με το φως της ημέρας.


Πάντως η υπόθεση φαίνεται να έχει αίσιο τέλος ::icon_thumright::

Μια παρένθεση εδώ για τα βερνίκια.
Χρησιμοποίησα το Η30 και Η20 της Gunze στο F-5A που έφτιαξα. Το Η20 (ματτ) είναι σε έλλειψη, οπότε μου πρότεινε ο Χρήστος, από τον Καλφάκη, το Α48 flat clear της Pactra.
Δοκίμασα λοιπόν τον συνδιασμό Η30 clear gloss της Gunze & του Α48 στο δοκιμαστικό μου.

Προσωπική μου άποψη: Το Α48 μαμεί και δέρνει! Κατά πολύ ανώτερο του Η20 που μου είχε βγάλει την παναγία για να φέρει στο F-5A σε flat προς semi-gloss. Με ένα πέρασμα έκανε το δοκιμαστικό ματτ & χρησιμοποιόντας μόνο τον αέρα, σχεδόν στέγνωνε αμέσως!
Θα αγοράσω και το gloss της ίδιας εταιρίας για να δω αν και σε αυτό έχω ανώτερα αποτελέσματα.




Αποσυνδεδεμένος Ni_Kos

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2410
  • Age: 52
  • Τόπος: Thessaloniki - Milano
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #7 στις: Μάιος 17, 2010, 01:00:37 πμ »
Μόνο Blue Tack ή παρόμοιο (εγώ το πήρα από Πλαίσιο) γι αυτή τη δουλειά. Βγαίνει χωρίς υπολείμματα και το λαδάκι που, πράγματι, αφήνει, μειώνετε με μια μπατονέτα και κατόπιν απλώνοντάς το τοπικά βοηθάει και στο σβήσιμο των δύο χρωμάτων (κάτι σαν wash δηλαδή !!)  :wink:
Nikolas Kostoulas

Αποσυνδεδεμένος Nicolas_mk2

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1773
  • Age: 38
  • Τόπος: ΦΡΑΠΕΔΟΥΠΟΛΗ (Θεσ/νίκη)
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #8 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 04:21:58 μμ »
Καλησπέρα,γραφω εδω για να μην ανοιγω νεο θεμα.....Ξεκινησα βαψιμο σε ενα 48αρι F-16D(φωτό 1)προκειμένου να το χρησημοποιήσω σαν οδηγό για βαψιμο/wathering για το 32αρι Tamiya που θα ξεκινησω συντομα...Για το κοψιμο της παραλλαγης χρησημοποιησα το patafix και το pritt της uhu(φωτο 2).Το θεμα ειναι το υπερβολικό λαδι που αφησε πανω στο ασταρι και ο φόβος για τα υπολλείματα οταν θα ερθει η ωρα να πατησει πανω στο χρωμα...Ξερω για το ''σβησιμο'' που κανει το γυαλιστερο βερνικι αλλά δυστηχως αυτό δεν ισχύει πάντα....Παραδειγμα στο Soufa(φωτο)οπου μετα απο βερνίκια στο τελικό φινίρισμα εμεινε λαδι(φωτο 3).....  :roll:
Αν εχει ασχοληθεί καποιος με το θέμα,θα ηθελα μια γνωμη για το πως-και αν-αντιμετωπίζεται το πρόβλημα εξαρχής,πριν εναποθεσω τις ελπίδες μου στο βερνίκι,ειδικά πάνω σε ένα μοντέλο τετοιου κόστους.....ευχαριστώ  ::salut::

1. 2. 3.

Αποσυνδεδεμένος PanPan

  • Παναγιώτης :)
  • MC crew
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 2533
  • Age: 32
  • Τόπος: Αθήνα
  • xtracolor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #9 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 04:29:39 μμ »
Εγώ όταν είχα παρόμοιο πρόβλημα με ένα Ghost F-4, το σημάδι εξαφανίστηκκε όταν πέρασα παρκετίνη. Βέβαια, αφού έχεις περάσει βερνίκια και δεν έφυγε ίσως να μην δουλέψει η παρκετίνη ::salut::

Αποσυνδεδεμένος Nicolas_mk2

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1773
  • Age: 38
  • Τόπος: ΦΡΑΠΕΔΟΥΠΟΛΗ (Θεσ/νίκη)
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #10 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 04:33:40 μμ »
Εγώ όταν είχα παρόμοιο πρόβλημα με ένα Ghost F-4, το σημάδι εξαφανίστηκκε όταν πέρασα παρκετίνη. Βέβαια, αφού έχεις περάσει βερνίκια και δεν έφυγε ίσως να μην δουλέψει η παρκετίνη ::salut::

Ευχαριστώ Πάνο,επειδή δουλευω με future και ακρυλικό βερν. W&N θα δοκιμάσω την παρκετίνη στο κατω μερος αλλά δεν ξερω αν θα αλλαξει κάτι...Ενα θεμα ειναι σίγουρα και η ''αποροφητικότητα'' των χρωματων γιατι το καφέ στο σουφα ειναι lifecolor ενω το φιστικί δίπλα gunze και πανω σε αυτό δεν αφησε το παραμικρό σημάδι....

Αποσυνδεδεμένος PanPan

  • Παναγιώτης :)
  • MC crew
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 2533
  • Age: 32
  • Τόπος: Αθήνα
  • xtracolor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #11 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 04:40:35 μμ »
Και γω future είχα χρησιμοποιήσει πάνω από Lifecolour, αν το δοκίμασες ήδη και δεν δούλεψε δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο δυστυχώς! :roll:

Αποσυνδεδεμένος panos.v

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 851
  • Τόπος: Ν.Ιωνία, Αθήνα
  • IPMS 1281
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #12 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 04:56:28 μμ »
Καλό είναι πάντως πριν αρχίσουμε να πλάθουμε το Patafix να έχουμε καθαρά χέρια ή γάντια... ::salut::

Αποσυνδεδεμένος John-John

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2154
  • Age: 46
  • Τόπος: 80% Θεσ/νικη - 20% Κοζανη
  • Γιαννης Ματιακης
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #13 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 05:12:12 μμ »
Νικο το όλα αυτά τα προϊόντα μεταφέρουν λιπαρότητα απο τα χεριά στο μοντέλο, όποτε κάλο είναι να έχεις  ένα ζευγάρι γάντια στην διάρκεια που "πλάθεις" και τοποθετείς. Νομίζω με παρκετίνη θα φύγει 
Η άποψη και η γνώμη είναι σαν την κ..τρυπιδα, όλοι έχουν από μια, Τα προβλήματα αρχίζουν όταν κλ@νει..

Αποσυνδεδεμένος Nicolas_mk2

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1773
  • Age: 38
  • Τόπος: ΦΡΑΠΕΔΟΥΠΟΛΗ (Θεσ/νίκη)
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #14 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 05:46:42 μμ »
Σωστό αυτό με το γάντι,θα το δοκιμάσω το βραδακι στο επόμενο χρώμα......ελπίζω να βοηθησει λιγο.Ευχαριστω παιδιά!  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος Sernak

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1704
  • Τόπος: Που είπες;;
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #15 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 06:15:53 μμ »
Καλησπέρα κι από μένα,

Διαβάζοντας το θέμα - πρόβλημα που σου παρουσιάστηκε θυμήθηκα ένα ποστ που είχα διαβάσει σε κάποιο ξενο φορουμ (μαλλον στο arc), me μία τεχνική που ακολουθούσε ένας συναδελφος - κι αυτή ήταν να "σφραγίζει κάθε χρώμα με βερνικί πριν περάσει το επόμενο.

Πάντως αυτό που λένε καί τα υπόλοιπα παιδιά είναι σωστό δηλαδή να χρησιμοποιείς γαντια γιατι οι παλάμες μας βγάζουν λιπαρότητα.

Kαλή συνέχεια.

Sernak
There are only two types of aircraft, fighters and targets.

Αποσυνδεδεμένος Skylane

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 919
  • Age: 53
  • Τόπος: Κ.Πατήσια
  • Άκης IPMS 1287
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #16 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 06:44:26 μμ »
Καλό είναι πάντως πριν αρχίσουμε να πλάθουμε το Patafix να έχουμε καθαρά χέρια ή γάντια... ::salut::

Και οχι μονο.
Να το πλάθεται  το Patafix επάνω σε ριζοχαρτο διοτι τραβάει το πολύ το λαδι

Αποσυνδεδεμένος B737Mech

  • Λέων - IPMS 1393
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 917
  • Age: 46
  • Τόπος: Back in Greece!
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #17 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 06:58:20 μμ »
Επειδή τα δύο μοντέλα που έκανα με την μέθοδο του patafix τα είχα βάψει με Gunze, δεν αντιμετώπισα μεγάλο πρόβλημα.
Πιστεύω πως τη δουλειά μπορεί να στη χάλασε το pritt.
Αυτά τα υλικά διαφέρουν από μάρκα σε μάρκα.
Εδώ για παράδειγμα αγόρασα ένα αντιστοιχο Ιταλικό, πάλι καλά όχι για μοντελισμό, το οποίο αφήνει υπολείμματα σε όποια επιφάνεια και αν το βάλεις, πόσο πάνω σε μοντέλο.

Έχω την εντύπωση πως το patafix κάνει τη δουλειά καλύτερα, αν και δεν το έχω δοκιμάσει σε life color. 

Αποσυνδεδεμένος Nicolas_mk2

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1773
  • Age: 38
  • Τόπος: ΦΡΑΠΕΔΟΥΠΟΛΗ (Θεσ/νίκη)
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #18 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 07:36:53 μμ »
Ωραία,τοτε θα δοκιμάσω μονο του το patafix με γαντι και ρυζόχαρτο και βλέπουμε.....Παιδιά ευχαριστώ πολύ!!!  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος nosdio

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1210
  • Τόπος: Αθήνα
  • Γιάννης
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #19 στις: Νοέμβριος 28, 2012, 11:59:40 μμ »
με το patafix συγκεκριμενα(γιατι δοκιμασα ενα αλλο και ειναι αρκετα πιο κολλωδες με αποτελσμα να δημιουργει προβλημα) εχω πολυ σπανια προβληματα και φευγουν με λιγο νοτισμενο πανι η απλα ριχνωντας το βερνικι.
Στη πρωτη εικονα με το f-16 η εντονη διαφορα ειναι και θεμα overspray

Αποσυνδεδεμένος stelios23

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • Age: 47
  • Τόπος: CYPRUS
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #20 στις: Δεκέμβριος 26, 2012, 01:46:49 μμ »
Οταν βαψεις το μοντέλο μετά βάλε gloss βερνικι και μετά το patafix ίσως τότε να μην βγει αυτός ο περίεργος ´λεκες´

Αποσυνδεδεμένος jim-eta

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4262
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #21 στις: Δεκέμβριος 26, 2012, 07:05:00 μμ »
Eγώ πoυ έκανα παραλλαγή με το bantix μασκάροντας μου άφησε μια λιπαρότητα η οποία πάντως με τα λαδόξιδα και τα wash,παρκετίνες, και βερνίκια εξαφανίστηκε και δεν φαίνονταν.

Αποσυνδεδεμένος ΛΕΥΤΕΡΗΣ

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2318
  • Age: 56
  • Τόπος: Γερακας
Απ: Πρόβλημα με Patafix
« Απάντηση #22 στις: Δεκέμβριος 27, 2012, 12:08:02 μμ »
Παντα δουλεμα με γάντια το blutac,patafix κτλ.διοτι ρουφαει το λίπος απο τα χέρια κ το μεταφέρει στην εκάστοτε επιφάνεια που το βάζουμε  ::salut::