Επιτρέψτε μου να προσθέσω και εγώ μερικές παρατηρήσεις/συμβουλές.
Όσον αφορά το τελωνείο, να προτιμάτε αποστολή με το ταχυδρομείο της εκάστοτε χώρας, ώστε να φθάσουν στα ΕΛΤΑ και όχι σε κάποια κουριερ.
Ο λόγος είναι πολύ απλός. Οι εκτελωνιστές των ΕΛΤΑ είναι μόνιμοι υπάλληλοι του τελωνείου και ΔΕΝ πληρώνονται για κάθε κομμάτι που εκτελωνίζουν, όπως συμβαίνει με τους αντίστοιχους ιδιώτες εκτελωνιστές των κουριερ. Στην ουσία είναι ιδιώτες που πάνε στο τελωνείο "εκ μέρους μας" και εκτελωνίζουν τα δέματα με την αντίστοιχη αμοιβή, συνήθως 30-40ε + τους δασμούς και φόρους.
Έχω αγοράσει άπειρα κιτ από Κίνα (πάντα σε δυάδες) και όλα ήρθαν σπίτι μου κανονικά χωρίς κάποια χρέωση. Μια φορά χρειάστηκε να πληρώσω τελωνείο και αυτό ήταν σε δέμα που ήρθε με το καράβι και πέρασε τελωνείο στη Ρόδο και όχι στο Ελ. Βενιζέλος, όπου και εκτελωνίζονται τα αεροπορικά. Ακόμα και αυτό το ένα δέμα που πλήρωσα τελωνείο, ήταν το τρίτο κατά σειρά δέμα που είχε μέσα 4 κιτ και νόμιζαν ότι έγω μαγαζί. Στο τελωνείο μου είπαν ότι για δέματα αξίας ως 150ε, πληρώνουμε μόνο ΦΠΑ συν κάτι ψιλά που στρογγυλοποιούν το ποσό προς τα πάνω. Παίρνουμε το ραβασάκι από το τελωνείο και πάμε στο ταχυδρομείο, όπου για να παραλάβουμε, πληρώνουμε τον εκτελωνισμό συν 12ε στο ταχυδρομείο για άγνωστο, προς εμε, λόγο. Κατά τον εκτελωνισμό, υπολογίζεται στην αξία των προϊοντων και τα μεταφορικά, οπότε να το έχετε και αυτό υπόψη σας.
Όσον αφορά το ebay, η βαθμολογία ενός πωλητή είναι ενδεικτική της αξιοπιστίας του, αλλά εγώ πάντα διαβάζω τα σχόλια στις αρνητικές βαθμολογίες. Έχω δεί πολλές αρνητικές βαθμολογίες και το σχόλιο να είναι θετικό, πολλοί πατούν λάθος. Σε άλλες περιπτώσεις, κάποιοι γκρινιάζουν γιατί τους τσίμπησε το τελωνείο και φυσικά δεν είναι ευθύνη του πωλητή αυτό. Για μένα παίζει επίσης μεγάλο ρόλο, η απάντηση του πωλητή στα σχόλια. Τέλος, βλέπω και την συχνότητα των αρνητικών σχολίων, λάθη γίνονται, αλλά αν κάποιος έχει 10 αρνητικές ψήφους τους τελευταίους 12 μήνες αλλά καθόλου τον τελευταίο μήνα ή τους τελευταίους 6 μήνες, τότε αυτό είναι μια ένδειξη ότι ο πωλητής βελτίωσε τις υπηρεσίες του.
Γενικότερα, πριν από κάθε αγορά από κάποιο μοντελιστικό κατάστημα, καλό θα ήταν να ψάχνετε για κριτικές του καταστήματος στο ιντερνετ. Σχεδόν πάντα υπάρχουν ανάλογες συζητήσεις σε μοντελιστικά φόρα για διαδικτυακά καταστήματα και μπορούμε εύκολα να πάρουμε μια ιδέα. Πριν γραφτώ στο φόρουμ και όταν ετοιμαζόμουν μανιωδώς να κάνω την πρώτη μου παραγγελία, πέτυχα ένα ελληνικό κατάστημα με φανταστικές τιμές στα κιτ του δράκου και ήμουν έτοιμος να κάνω μια μεγάλη παραγγελία. Για κάποιο λόγο συγκρατήθηκα και είπα να πάρω τηλέφωνο πρώτα, μπας και πετύχω κάποια καλύτερη τιμή. Δεν έπαιρνα καμμια απάντηση και μπήκα στην σελίδα στο facebook και εκεί είδα κάποιους που το φυσούσαν και δεν κρύωνε, αφού πλήρωσαν με paypal και ούτε προϊόντα πήραν, ούτε τα λεφτά τους πίσω. Που θέλω να καταλήξω? Ότι όταν κάτι πέφτει στην κατηγορία "πολύ-καλό-για-να-είναι-αληθινό", τότε μάλλον δεν είναι.