Φίλοι ευχαριστώ για τα σχόλια
Σταύρο
1. Το χρώμα που χρησιμοποίησα ήταν το XF-67 και το XF-57 Buff. Αν προσέξεις σε φωτογραφίες αρμάτων που δρουν γενικά στην περιοχή διαφέρει δραματικά από το λαδί ποιυ αναφέρεις. Η διαφορά αυτή προκαλείται από τις ακραίες συνθήκες στις οποίες επιχειρεί το άρμα. Η ρεαλιστική απόδοση των συνθηκών αυτών πάνω στο άρμα είναι αυτό που ονομάζουμε weathering. Ένα καοβαμμένο μονόχρωμο άρμα, όοσ τέλεια βαμμένο και αν είναι, είναι ΑΠΛΑ ένα καλοβαμμένο άρμα στο οποίο όμως δεν έχει απόδωθεί σωστά η επίδραση των συνθηκών μέσα στις οποίες επιχειρεί. Σε ντοκιμαντέρ της ΝΕΤ είδα άρματα Merkava 4 που επιχειρούσαν στην περιοχή βορείως της λωρίδας της Γάζας που χρωματικά δεν θύμιζαν καθόλου ισραηλνά άρματα μάχης. Οι φθορές και τα γδαρσίματα που προκαλούνται από τη μάχη μέσα στις πόλεις ήταν εμφανέστατα.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι όλα είναι θέμα φωτοσκιάσεων που αλλάζουν δραματικά την όψη ενός άρματος. Το άρμα κάλλιστα θα μπορούσα να το βάψω OD αλλά μετά η διαδικασία του αποχρωνματισμού του βασικού χρώματος με ανοικτότερους και σκουρότερους τόνους θα αήταν πολύ δύσκολη. Το άρμα εξάλλου θα γινόταν πολύ σκούρο καθώς τα φίλτρα και τα ''πλυσίματα'' θα το έκαναν ακόμα πιο σκούρο.
2. Οι κοκκινωπές αποχρώσεις των πίγκμεντς που χρησιμοποιήθηκαν (από το ανοικτότερο στο πιο σκούρο) δικαιολογούνται απόλυτα, καθώς το περιβάλλον δράσης των αρμάτων δεν είναι μόνο η έρημος, αλλά και η πόλη (λάσπες, σημάδια βροχής πάνω σε σκονισμένο άρμα. Υγρή λάσπη πάνω σε στεγνή λάσπη κ.ο.κ).Γιατί λοιπόν να χρησιμοποιήσω μόνο γαιώδεις αποχρώσεις.
3.Η όσο γίνεται πιο ρεαλιστική εμφάνιση του άρματος είναι το ζητούμενο στο συγκεκριμένο θέμα. Αν το πέτυχα ή όχι δεν ξέρω. Ίσως ήμουν λίγο υπερβολικός. Το άρμα ποτέ δεν έιναι καθαρό. Ακόμα και στις παρελάσεις όλοι έχουμε δει το''λαδακι'' στα σημεία λίπανσης των τροχών, ή το γράσο σε κάποια άλλα σημεία του άρματος.
4. Ακόμα και στο εξαιρετικό από κάθε άποψη Σεντούριον σου Σταύρο που όλοι θαυμάσαμε στη έκθεση το 2007 δεν είχες αναπαραστήσει ούτε τα γδαρσίματα που σαφώς θα υπήρχαν σε ένα τόσο παλιό άρμα ,ούτε και το μεταλάιζιγκ σε κάποια σημεία στον πύργο και στο πήγμα του άρματος. Οι φωτογραφίες του συγκεκριμένου άρματος δείχνουν μεγάλες, για να μην πώ , τεράστιες φθορές, ακόμα και σκουριές (το περιβάλλον της Μ.Ανατολής) δικαιολογεί σκουριές αλλά όχι εκτεταμμένες.
5. Οι ερπύστριες τέλος του μοντέλου είναι απαράδεκτες από κάθε άποψη. Αν είχα στη διάθεση μου μεταλλικές ερπύστριες θα τις χρησιμοποιούσα. Για τις φθορές στις ερπύστριες έχεις δίκιο.
Αυτά τα ολίγα.
Ευχαρσιτώ και πάλι για την εποικοδομητική κριτική