Αποστολέας Θέμα: Αεροπορική φωτογραφία!  (Αναγνώστηκε 284832 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Jet72

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 7256
  • The Caveman :-)
    • Image
Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #25 στις: Μάιος 28, 2009, 11:15:20 πμ »
Και μόνο για το πόσο έχει βοηθηθεί περιφερειακά αλλά ουσιαστικά το χόμπυ μας από ανθρώπους σαν και τον fisherman αλλά και τα άλλα παιδιά από την Κρήτη (χαιρετώ σας ! ) ψηφίζω υπερ!

Αποσυνδεδεμένος dsamba

  • d-ημήτρης samba-νης
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1555
  • Age: 68
  • Τόπος: Πεύκη
  • NH-90 TGRA
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ (ανεπίσημη ιστοδελίδα)
Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #26 στις: Μάιος 28, 2009, 11:18:03 πμ »
ΥΠΕΡ, ΥΠΕΡ ...  ::icon_thumright::


      ΤΟ ΙΠΤΑΣΘΑΙ ΤΟΛΜΗΡΟΝ
 http://armyaviation.wordpress.com

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9890
  • Age: 52
  • Τόπος: Αθήνα
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #27 στις: Μάιος 28, 2009, 11:55:23 πμ »
Διαχωρίστηκαν τα ποστς σε νέο νήμα! :wink:
Μπορούμε τώρα να συζητήσουμε άφοβα,ακόμη και για τεχνικές φωτογράφησης!
Γιώργος   
Ναι,φτιάχνουμε και κοσμήματα!Κάντε ένα Like!
www.facebook.com/artnclay.gr

Αποσυνδεδεμένος Eagle

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2355
  • Age: 47
  • Τόπος: Ναύπλιο
  • ΕΛΛΑΣ
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #28 στις: Μάιος 28, 2009, 12:14:32 μμ »
Σωστή κίνηση Γιώργο!

Θα συμφωνήσω απόλυτα με τους φίλους Mmaker και Fisherman για το ότι για μια καλή φωτογραφία δεν είναι απαραίτητο να έχει ο φωτογράφος τον τέλειο εξοπλισμό. Φυσικά αυτός βοηθά να τραβήξεις πράγματα που αλλιώς θα ήταν αδύνατο. Διαφωνώ με τον φίλο F-104G το ότι με τα σημερινά εργαλεία και τους αυτοματισμούς γίνεται ο καθένας φωτογράφος. Το οτι ο φιλος σου έβγαλε καλές φωτογραφίες στον Άραξο με την νέα του μηχανή δεν σημαίνει πως είναι σούπερ φωτογράφος (μπορεί και είναι φυσικά ο άνθρωπος) γιατι οι συνθήκες εκείνη την ημέρα ήταν τέτοιες που δεν επέτρεπαν την ιδιαίτερη φωτογράφηση. Το να πάρεις μια μηχανή και να τραβήξεις από τον φράκτη όπως είπε κάποιος προηγουμένως δεν είναι και τόσο δύσκολο. Δύσκολο είναι να βγάλεις κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο κάτω από τις εκάστοτε ιδιαίτερες συνθήκες!

Σχετικά με την πραγματικότητα που επικρατεί στα ελληνικά αεροδρόμια θα πω το εξής. Ένα καλό αποτέλεσμα εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την βοήθεια που έχεις από το προσωπκό της Π.Α. και κατά πόσο αυτοί έχουν την διάθεση να σε βοηθήσουν ή να σε σαμποτάρουν.

Έχω τύχει σε περιστατικό ενώ φωτογραφίζω εντός βάσης,με άδεια από το ΓΕΑ φυσικά, με καλεί η ασφάλεια για να μου πει πως πρέπει να αποχωρήσω διότι στις 3 τελειώνει το ωράριο τους!!!

Και στον αντίποδα ένας διοικητής μοίρας F-16 έκατσε ο άνθρωπος μαζί μου από το πρωί μέχρι τις 2 τα μεσάνυχτα για να μου παρέχει κάθε δυνατή διευκόλυνση ωστέ να τραβήξω ιδιαίτερο υλικό. ::salut:: Και όλα αυτά ενώ είχε να βγάλει πρόγραμμα, να βγάλει τα readiness και να βάλει και δύο εξόδους!


Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 55
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #29 στις: Μάιος 28, 2009, 01:02:40 μμ »
αν και είμαι ασχετος
πιστεύω ότι μετράει πολύ ο παράγων "να σου κάτσει" η στιγμή.
για του λόγου το αληθές παραθέτω δυο πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα (το ένα 100% αεροπορικό   ::planeemoticon::, το άλλο 100% .....υποβρύχιο  ::armee_smilies120::)

το πρώτο , απο το πασίγνωστο ατυχημα των Thunderbirds το 2003



(η φωτό είναι από το F-16.net / http://www.f-16.net/modules/Gallery2/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=145474&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=493d3ff364aada3cd1c2c467ddf1810f)

και η δεύτερη από το οικογενειακό μου αρχείο
(απεικονίζει την κόρη μου σε ηλικια 2 μηνών φωτογραφημένη στη θάλασσα, κατω απο το νερό, με την πρώτη προσπάθεια με μηχανή υποβρύχια μιας χρήσης)



 ::salut::
Σ.Σ.


Σ.Σ.

Αποσυνδεδεμένος Doc

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 297
  • Τόπος: Αθήνα
    • Πανελλήνιος Σύλλογος Φίλων ΠΑ "ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΗ"
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #30 στις: Μάιος 28, 2009, 01:27:29 μμ »
Spoiler (hover to show)

Θα συμφωνήσω με τον Γιάννη. Κατά την γνώμη μου όση φαντασία έχεις, τόσο καλό εξοπλισμό πρέπει να διαθέτεις για ένα καλό αποτέλεσμα σε οποιαδήποτε φωτογραφία. Προσωπικά, όποτε φωτογραφίζω κάτι ψάχνω να βρω την γωνία που θα κάνει την λήψη ξεχωριστή.
Στην περίπτωση φωτογράφισης αεροσκαφών της ΠΑ όμως, οι δυνατότητες που έχουμε είναι περιορισμένες πίσω από κάγκελα, με προστατευτικές αλυσίδες μπροστά από αεροπλάνα, κα. Οι αποστάσεις φωτογράφισης είναι συνήθως μεγάλες, πράγμα που αναιρεί τις ενδιαφέρουσες γωνίες. Επιπλέον, όλες σχεδόν οι φωτογραφίες λαμβάνονται ελαφρά κάτω από το επίπεδο του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα η άνω επιφάνεια του να είναι μη προσβάσιμη τις περισσότερες φορές. Για το λόγους αυτούς, οι πιο ενδιαφέρουσες ερασιτεχνικές φωτογραφίες είναι αυτές κατά τους εναέριους ελιγμούς (τουλάχιστον αυτό έχει δείξει η προσωπική μου πείρα) εκεί όπου το αεροπλάνο κινείται και "προσφέρεται" για φωτογράφιση και στους τρεις άξονες. Αλλά τότε θέλεις καλό (και ακριβό) τηλεφακό!.. 

Αποσυνδεδεμένος Eagle

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2355
  • Age: 47
  • Τόπος: Ναύπλιο
  • ΕΛΛΑΣ
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #31 στις: Μάιος 28, 2009, 01:29:59 μμ »
x1000 ::salut::

Αποσυνδεδεμένος F-104G

  • "Η Π.Α ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΜΟΥ"
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1133
  • Age: 57
  • Τόπος: Πάτρα-Μέγαρα
  • "ΠΑΡΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΤΟΛΜΗΤΑΙ"
    • "Η Π.Α ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΜΟΥ"
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #32 στις: Μάιος 28, 2009, 02:05:04 μμ »

Διαφωνώ με τον φίλο F-104G το ότι με τα σημερινά εργαλεία και τους αυτοματισμούς γίνεται ο καθένας φωτογράφος. Το οτι ο φιλος σου έβγαλε καλές φωτογραφίες στον Άραξο με την νέα του μηχανή δεν σημαίνει πως είναι σούπερ φωτογράφος (μπορεί και είναι φυσικά ο άνθρωπος) γιατι οι συνθήκες εκείνη την ημέρα ήταν τέτοιες που δεν επέτρεπαν την ιδιαίτερη φωτογράφηση. Το να πάρεις μια μηχανή και να τραβήξεις από τον φράκτη όπως είπε κάποιος προηγουμένως δεν είναι και τόσο δύσκολο. Δύσκολο είναι να βγάλεις κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο κάτω από τις εκάστοτε ιδιαίτερες συνθήκες!

Σχετικά με την πραγματικότητα που επικρατεί στα ελληνικά αεροδρόμια θα πω το εξής. Ένα καλό αποτέλεσμα εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την βοήθεια που έχεις από το προσωπκό της Π.Α. και κατά πόσο αυτοί έχουν την διάθεση να σε βοηθήσουν ή να σε σαμποτάρουν.

Έχω τύχει σε περιστατικό ενώ φωτογραφίζω εντός βάσης,με άδεια από το ΓΕΑ φυσικά, με καλεί η ασφάλεια για να μου πει πως πρέπει να αποχωρήσω διότι στις 3 τελειώνει το ωράριο τους!!!

Και στον αντίποδα ένας διοικητής μοίρας F-16 έκατσε ο άνθρωπος μαζί μου από το πρωί μέχρι τις 2 τα μεσάνυχτα για να μου παρέχει κάθε δυνατή διευκόλυνση ωστέ να τραβήξω ιδιαίτερο υλικό. ::salut:: Και όλα αυτά ενώ είχε να βγάλει πρόγραμμα, να βγάλει τα readiness και να βάλει και δύο εξόδους!





Θα συμφωνησω μαζι σου φιλε "Eagle", οπως & με τους Mmaker και Fisherman , απλα εγω ηθελα να τονισω, οτι βοηθαει πολυ ο εξοπλισμος....
Οσο για τον φιλο μου, ειναι ασχετος απο φωτογραφια,(ακομα & τα βασικα), και πιστευω οτι τον βοηθησε παρα πολυ ο εξοπλισμος που ειχε.
Να αναφερω ενημερωτικα, οτι περσυ στην Ταναγρα που ειχε παει με μια ποκετ, οι φωτο που εβγαλε ηταν χαλια.....!!!!
Και επιμενω οτι ο σωστος εξοπλισμος, γνωσεις φωτογραφιας & διαφοροι αλλοι παραγοντες που εχουν να κανουν με την γωνια ληψης, τον φωτισμο
& κυριως με αυτο που ολοι λετε,δηλ. κατα ποσο εχεις βοηθεια απο μεσα, συμβαλουν σε πραγματικα απιθανες φωτο.....  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος ΔΙΟΝΥΣΗΣ

  • Icarus Mountain Spotters
  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 107
  • Age: 46
  • Τόπος: ΠΑΤΡΑ
  • PHUCK THEM !
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #33 στις: Μάιος 28, 2009, 02:11:24 μμ »
congratulations!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: ::eusa_clap:: ::eusa_clap:: ::eusa_clap::

Αποσυνδεδεμένος Sjmygian

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1272
  • modelclub.gr
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #34 στις: Μάιος 28, 2009, 02:50:24 μμ »
Η δική μου άποψη:

Η τύχη, σε βοηθάει σε φωτογραφήσεις μοναδικών περιστατικών, που δεν είναι θέμα προγραμματισμού.
Ο καλός εξοπλισμός θα βοηθήσει κάποιον όχι και τόσο καλό φωτογράφο, να βγάλει μία φωτογραφία όμορφη από τεχνικής, κυρίως, απόψεως (προϋποθέτωντας ότι κάποιες βασικές γνώσεις σωστής χρήσεως του εξοπλισμού είναι δεδομένες)
Από εκεί και έπειτα, ο καλός φωτογράφος θα βγάλει μία φωτογραφία όμορφη, όχι τόσο από τεχνική άποψη, αλλά από άποψη περιεχομένου, στησίματος, γωνίας λήψης κλπ. Αυτά θα τα καταφέρει και με λιγότερο καλό εξοπλισμό, αλλά σε συνδυασμό με καλό εξοπλισμό (το οποίο θα ξέρει να εκμεταλλεύεται άριστα) θα βγάλει πανέμορφες φωτογραφίες, και από τεχνικής πλευράς και από πλευράς περιεχομένου
"Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια
--------------------------------------------------
clopy & paste
επειδή και η αντιγραφή θέλει μυαλό

Αποσυνδεδεμένος Eagle

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2355
  • Age: 47
  • Τόπος: Ναύπλιο
  • ΕΛΛΑΣ
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #35 στις: Μάιος 28, 2009, 02:51:00 μμ »

Διαφωνώ με τον φίλο F-104G το ότι με τα σημερινά εργαλεία και τους αυτοματισμούς γίνεται ο καθένας φωτογράφος. Το οτι ο φιλος σου έβγαλε καλές φωτογραφίες στον Άραξο με την νέα του μηχανή δεν σημαίνει πως είναι σούπερ φωτογράφος (μπορεί και είναι φυσικά ο άνθρωπος) γιατι οι συνθήκες εκείνη την ημέρα ήταν τέτοιες που δεν επέτρεπαν την ιδιαίτερη φωτογράφηση. Το να πάρεις μια μηχανή και να τραβήξεις από τον φράκτη όπως είπε κάποιος προηγουμένως δεν είναι και τόσο δύσκολο. Δύσκολο είναι να βγάλεις κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο κάτω από τις εκάστοτε ιδιαίτερες συνθήκες!

Σχετικά με την πραγματικότητα που επικρατεί στα ελληνικά αεροδρόμια θα πω το εξής. Ένα καλό αποτέλεσμα εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την βοήθεια που έχεις από το προσωπκό της Π.Α. και κατά πόσο αυτοί έχουν την διάθεση να σε βοηθήσουν ή να σε σαμποτάρουν.

Έχω τύχει σε περιστατικό ενώ φωτογραφίζω εντός βάσης,με άδεια από το ΓΕΑ φυσικά, με καλεί η ασφάλεια για να μου πει πως πρέπει να αποχωρήσω διότι στις 3 τελειώνει το ωράριο τους!!!

Και στον αντίποδα ένας διοικητής μοίρας F-16 έκατσε ο άνθρωπος μαζί μου από το πρωί μέχρι τις 2 τα μεσάνυχτα για να μου παρέχει κάθε δυνατή διευκόλυνση ωστέ να τραβήξω ιδιαίτερο υλικό. ::salut:: Και όλα αυτά ενώ είχε να βγάλει πρόγραμμα, να βγάλει τα readiness και να βάλει και δύο εξόδους!

Το θέτεις πολύ σωστά Σπύρο!



Θα συμφωνησω μαζι σου φιλε "Eagle", οπως & με τους Mmaker και Fisherman , απλα εγω ηθελα να τονισω, οτι βοηθαει πολυ ο εξοπλισμος....
Οσο για τον φιλο μου, ειναι ασχετος απο φωτογραφια,(ακομα & τα βασικα), και πιστευω οτι τον βοηθησε παρα πολυ ο εξοπλισμος που ειχε.
Να αναφερω ενημερωτικα, οτι περσυ στην Ταναγρα που ειχε παει με μια ποκετ, οι φωτο που εβγαλε ηταν χαλια.....!!!!
Και επιμενω οτι ο σωστος εξοπλισμος, γνωσεις φωτογραφιας & διαφοροι αλλοι παραγοντες που εχουν να κανουν με την γωνια ληψης, τον φωτισμο
& κυριως με αυτο που ολοι λετε,δηλ. κατα ποσο εχεις βοηθεια απο μεσα, συμβαλουν σε πραγματικα απιθανες φωτο.....


 ::salut::

Αποσυνδεδεμένος fisherman

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1033
  • Age: 56
  • Τόπος: Χανιά
    • http://hafcphotos.cs.net/
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #36 στις: Μάιος 28, 2009, 02:58:56 μμ »
Καταρχήν να ευχαριστήσω τη διαχείριση για την ικανοποίηση του αιτήματός μου ::salut:: ::icon_thumright:: Ο λόγος μεταξύ άλλων που κρίνω ότι χρειάζεται ένα παρόμοιο τόπικ είναι ότι καταρχήν αλλάξανε οι έποχες και έστω και πίσω από τα κάγκελα μπορούμε πλέον και εμείς οι ερασιτέχνες να φωτογραφήσουμε τα ελληνικά αεροπλάνα εν πτήση. Επίσης εξαιτίας αυτού του γεγονότος, βλέπω ότι αρκετοί φίλοι έχουν επενδύσει σε εξοπλισμό (dSLR και φακούς), που αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη προοπτική δεν θα αγόραζαν ποτέ για οικογενειακή ας το πούμε χρήση. Και τρίτον επειδή γνωρίζω ότι στο modelclub υπάρχουν και επαγγελματίες φωτογράφοι και σοβαροί ερασιτέχνες που ελπίζω ότι θα ήθελαν να μοιραστούν τις γνώσεις τους (τεχνικές τουλάχιστον, γιατί είπαμε ότι χρειάζεται και το "μάτι", το οποίο δυστυχώς δεν διδάσκεται...). Άρα πέρα από την παράθεση φωτογραφιών άλλων, νομίζω ότι και φιλική κριτική σε φωτό όποιου θα ήθελε να ποστάρει κάποια δικιά του και να ζητήσει γνώμη για το πως θα μπορούσε να γίνει καλύτερη, είναι μέσα στα πλαίσια του τόπικ, (ελπίζοντας να μην φτάσουμε σε επίπεδα γνωστών φωτογραφικών φόρουμ, όπου αν δεν τραβήξεις ασπρόμαυρο και αν δεν γράψεις και ολόκληρο ποιήμα για το τι φαντάστηκες πριν να τραβήξεις τη φωτό, δεν σε παίρνει κανείς στα σοβαρά... :twisted: :D).

Σταύρο, στο συγκεκριμένο αεροπορικό παράδειγμα που θέτεις, ε, ναι πρέπει να σου κάτσει... :D Όσο για το υποβρύχιο παράδειγμα, ο φωτογράφος (αν δεν ήσουνα εσύ) ήταν στη σωστή θέση και με το φως σωστά, και είμαι σίγουρος ότι σκέφτηκε το τι ήθελε να κάνει πριν το κλικ. Αλλιώς η κόρη σου θα είχε απλά άλλη μια φωτό στην παραλία και όχι τη συγκεκριμένη. Επειδή λοιπόν το θέμα τύχη είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να μειώσουμε την προσπάθεια και τη φαντασία κάποιου, παραθέτω μια φωτό από το γνωστό site όπου εύκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τυχερή:

http://www.airliners.net/photo/Ethiopian-Airlines-Cargo/McDonnell-Douglas-MD-11(F)/1526441/L/
Ναι μεν θέλει τύχη, βεβαίως θέλει και εξοπλισμό, αλλά χρειάζεται και φαντασία και απίστευτη υπομονή. Η τύχη μόνο δεν φτάνει για να στείλεις ένα MD-11 στο φεγγάρι...
Γιώργος Ψαρράς

Αποσυνδεδεμένος Doc

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 297
  • Τόπος: Αθήνα
    • Πανελλήνιος Σύλλογος Φίλων ΠΑ "ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΗ"
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #37 στις: Μάιος 28, 2009, 03:12:15 μμ »
Μια ακόμη παράμετρος στη συζήτηση αυτή είναι φυσικά και τα προγράμματα επεξεργασίας φωτογραφίας. :wink:

Αποσυνδεδεμένος Doc

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 297
  • Τόπος: Αθήνα
    • Πανελλήνιος Σύλλογος Φίλων ΠΑ "ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΗ"
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #38 στις: Μάιος 28, 2009, 03:52:01 μμ »
Ξεκινάω παράθεση φωτογραφιών με επεξήγηση.

Ο εξοπλισμός μου είναι μια Nikon D70s SLR με φακούς Nikkor 18-70mm & 70-300mm VRII.



Το συγκεκριμένο Blk50 φωτογραφήθηκε σε Γιορτή της ΠΑ. Λόγω ότι ήταν μέσα στο shelter, το μισό (μπροστά) αεροσκάφος ήταν επαρκώς φωτισμένο, το υπόλοιπο (πίσω) μαύρη μαυρίλα! Οι ρυθμίσεις μου ήταν αυτόματες επιλέγοντας το πρόγραμμα slow synchro, το οποίο χρησιμοποιεί φλας αλλά κρατά το κλείστρο ανοικτό χρονικά λίγο παραπάνω ώστε να απορροφηθεί αρκετό και από το περιβάλλον φως.




Από το Airshow 2008. Προτεραιότητα διαφράγματος f=4.5 αφήνοντας την μηχανή να αποφασίσει για το χρόνο έκθεσης. Έτσι εξασφάλισα όσο το δυνατόν πιο φωτεινή φωτοφραφία.




Από την φετινή στρατιωτική παρέλαση. Ρυθμίσεις πλήρως αυτόματες. Εδώ ήμουν τυχερός διότι είχα σύμμαχο το φως! :)

Αποσυνδεδεμένος mixalis

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1917
  • Age: 61
  • Τόπος: ΑΘΗΝΑ (ΚΑΛΑΜΑΚΙ)
  • modelclub.gr
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #39 στις: Μάιος 28, 2009, 05:11:11 μμ »
Doc πες μου σε παρακαλω τη φωτο με τα mirage απο πια περιοχη τα τραβηξες? Ειναι καταπληκτικη.

Αποσυνδεδεμένος Doc

  • Scale 1/72
  • *
  • Μηνύματα: 297
  • Τόπος: Αθήνα
    • Πανελλήνιος Σύλλογος Φίλων ΠΑ "ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΗ"
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #40 στις: Μάιος 28, 2009, 05:28:18 μμ »
Doc πες μου σε παρακαλω τη φωτο με τα mirage απο πια περιοχη τα τραβηξες? Ειναι καταπληκτικη.

Από τον Λυκαβητό δίπλα στην εκκλησία του Αγ.Γεωργίου κατά την φετινή στρατιωτική παρέλαση.

Αποσυνδεδεμένος Charlie

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1161
  • Age: 37
  • Τόπος: Λάρισα
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #41 στις: Μάιος 28, 2009, 05:37:03 μμ »
Εγω εχω την Canon Eos 40D...για αρχη ολα στον αυτοματο και παμε...στο airliners.com ομως συνεχεια μου ριχνουν ακυρο...ακομα να σας πω δεν εχω διαβασει καλα τις οδηγιες...αυτααααααα

Αποσυνδεδεμένος fisherman

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1033
  • Age: 56
  • Τόπος: Χανιά
    • http://hafcphotos.cs.net/
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #42 στις: Μάιος 28, 2009, 07:40:11 μμ »
Doc, η φωτογράφηση σε σέλτερ είναι ένας τομέας στον οποίο δεν έχω εξασκηθεί είναι η αλήθεια. Έχω όμως την εντύπωση ότι αν δεν έχεις έξτρα φλας και χρησιμοποιήσεις αυτό της μηχανής, μάλλον δεν φτάνει να φωτίσεις το πίσω τμήμα του σέλτερ, το οποίο είναι και το πιο σκοτεινό. Δοκίμασες χωρίς φλας και δεν ήσουν ικανοποιημένος? Εννοείται ότι το VR σε αυτή την περίπτωση είναι χρήσιμο, αλλιώς ίσως να έχεις πρόβλημα. Επίσης, από τη μικρή μου εμπειρία, η πίσω πόρτα είναι εξίσου σημαντική. Αν είναι ανοικτή μπαίνει μεν κάποιο φως στο πίσω μέρος του shelter, αλλά μπορεί να σου "κάψει" ένα κομμάτι της φωτό (συγκεκριμένα την περιοχή της πόρτας που βγαίνει υπερφωτισμένη). Ευτυχώς στην περίπτωσή σου ήταν κλειστή.
Επίσης στις φωτό από το airshow, μου προκαλεί εντύπωση που χρησιμοποιείς προτεραιότητα διαφράγματος. Αν είχε συννεφιά ή αν ο φωτισμός παρουσίαζε διακύμανση (περνούσαν σύννεφα που έκρυβαν κατά διαστήματα τον ήλιο) θα το καταλάβαινα, γιατί με προτεραιότητα ταχύτητας κάποιες στιγμές θα έπεφτες έξω και μερικές φωτό θα ήταν υποφωτισμένες. Εκεί θα ήθελες τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα (η οποία εξασφαλίζεται με το μικρότερο δυνατό αριθμό στο διάφραγμα). Όμως επειδή και εγώ ήμουνα κάπου εκεί, νομίζω ότι χαλαρά έπιανες ταχύτητα τουλάχιστον 1/1000, οπότε εγώ προσωπικά θα επέλεγα προτεραιότητα ταχύτητας, ώστε ότι κέρδιζα σε διάφραγμα και βάθος πεδίου να ήταν προς όφελός μου. Έτσι τουλάχιστον το βλέπω εγώ. Δεν ξέρω αν είμαι σωστός ή λάθος.
Τέλος, επειδή τυχαίνει να έχω τον ίδιο φακό, εσύ μπορεί να ήθελες διάφραγμα 4.5 στα 300 mm που τραβούσες, αλλά δυστυχώς, μάλλον 5.6 είχες... :wink:
Γιώργος Ψαρράς

Αποσυνδεδεμένος phantom_phixer

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1112
  • Age: 48
  • Τόπος: LGTG
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #43 στις: Μάιος 28, 2009, 07:44:22 μμ »
Εάν μου επιτρέπετε να πω κι εγώ δυο λόγια για το θέμα με το οποίο ασχολούμαι εδώ και περίπου δέκα χρόνια με διάφορους βαθμούς επιτυχίας ή… αφοσίωσης κάθε χρονιά.

Μιλώντας πάντα για τον χομπιστα – ερασιτέχνη του είδους και όχι για κάποιον που ζει αποκλειστικά από αυτό, πιστεύω ακράδαντα στο αδιάσπαστο 3πτυχο Φωτογράφος – Εξοπλισμός – Ευκαιρία.

Αν και θα μπορούσαν να γραφτούν ολόκληρα άρθρα πάνω στο κάθε ένα από αυτά και σίγουρα οι ικανότητες μου στο γραπτό λόγο δεν είναι και οι καλύτερες, θα προσπαθήσω να εξηγήσω τι εννοώ.

Στον παράγοντα Φωτογράφος περιλαμβάνεται αφενός το Ταλέντο, αφετέρου η Εμπειρία. Το ταλέντο λοιπόν ή το έχεις ή δεν το έχεις. Τόσο απλά. Την εμπειρία την αποκτάς σιγά – σιγά με κάθε κλικ της μηχανής, με κάθε λεπτό που περνάς εξετάζοντας τις φωτογραφίες και ειδικά τις αποτυχημένες, με κάθε λεπτό που δαπανάς στην επεξεργασία τους. Καθώς το αποτέλεσμα είναι άθροισμα των δυο αυτών, κάποιος που όπως εγώ δεν έχει το πρώτο δουλεύει να αυξήσει το δεύτερο. Δεν ξέχασα την Γνώση – Εκπαίδευση. Απλά πιστεύω ότι το διάβασμα που φυσικά και είναι χρήσιμο είτε μιλάμε για βασικές αρχές φωτογραφίας, είτε για ποιο προχωρημένα αντικείμενα ή απλά αλλά σημαντικά στο εγχειρίδιο της μηχανής, βοηθά στην βελτιστοποίηση της εμπειρίας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εμφυσήσει το Ταλέντο σε κάποιον.

Στο παράγοντα Εξοπλισμό είναι φανερό τι περιλαμβάνω. Την ποιότητα των εργαλείων που χρησιμοποιούμε. Από τις μηχανές και τους φακούς έως το σακίδιο και την σκαλίτσα που ίσως κουβαλάμε για τα κάγκελα, όλα έχουν αποτέλεσμα στην ποιότητα. Σε συνδυασμό τώρα με τον παράγοντα Φωτογράφο, όσο ταλέντο κι αν έχεις εάν δεν έχεις μηχανή δεν θα βγάλεις φωτογραφία. Και αντίστροφα, όσα ευρώ και να δώσεις για φακό – μηχανή, εάν δεν εξασκηθείς – διαβάσεις – προσπαθήσεις πάλι φωτογραφία δεν θα βγάλεις. Με όμοιο εξοπλισμό ξεχωρίζει αυτός που έχει τον καλύτερο «βαθμό» στο παράγοντα φωτογράφο. Με ανόμοιο εξοπλισμό τα αποτελέσματα κυμαίνονται πέραν οποιαδήποτε σύγκρισης. Στο κάγκελο της Τανάγρας ο Lofting με το VGA κινητό μου δίπλα – δίπλα στη μάνα μου με την μηχανή μου π.χ. που ζήτημα να έχει βγάλει 10 φωτογραφίες στη ζωή της, σε ποιον θα στοιχηματίσετε για την καλύτερη φωτογραφία;

Τέλος πάμε στον πολύ σημαντικό παράγοντα που ονομάζω Ευκαιρία. Εδώ μπαίνει και η Τύχη βέβαια αλλά ακόμη κι έτσι το 90% των καλών φωτογραφιών τις δημιουργούν οι φωτογράφοι επιλέγοντας το μέρος, την ώρα και όλους τους παράγοντες που θα βοηθήσουν το αποτέλεσμα. Όσο περισσότερο ασχολείσαι «σοβαρά» με το άθλημα τόσο περισσότερη ενέργεια και χρόνο δαπανάς στο να δημιουργείς τις κατάλληλες συνθήκες για μια καλή φωτογραφία. Αυτό μπορεί να είναι ένα ταξίδι στο Χ μέρος όπου ξέρεις ότι υπάρχει καλό θέμα (μην το πάτε μακριά, η φωτο από τον Λυκαβηττό είναι ένα τέλειο παράδειγμα), το να ενταθείς σε μια ομάδα που θα σε φέρει κοντά στο καλό θέμα και γενικά να «κυνηγάς» την φωτογραφία. Μπορεί να έχεις εξοπλισμό χιλιάδων ευρώ αλλά εάν δουλεύεις 8 ώρες μετά θες 2 ώρες να πας σπίτι να κρατήσεις τα παιδιά ενώ μαγειρεύεις για το βραδινό και το Σ/Κ τρέχεις από συγγενείς σε παραλίες και παιδικά πάρτι, φωτογραφία δεν θα βγάλεις. Και ο Lofting (θα έχει τρελό λόξυγκα ο άνθρωπος) στο κάγκελο της Τανάγρας θα βγάλει ανάλογες φωτογραφίες με όλους όσους έχουν ανάλογο εξοπλισμό. Εδώ «κερδίζει» αυτός που θα κάνει το κάτι παραπάνω. Φυσικά και δεν μπορούν όλοι να κάνουν τα ίδια. Έτσι είναι η ζωή. Δεν έχω τα χρήματα του Sam Chui ας πούμε και ούτε την «δικτύωση» του Lofting. Παλεύω για το καλύτερο στην δική μου κατηγορία. Και πάνω απ’ όλα, το κάνω γιατί αντλώ ευχαρίστηση από αυτό. Είμαι ερασιτέχνης με την κυριολεκτική έννοια του όρου.
Επανέρχομαι σύντομα στην Τύχη. Εγώ, όταν μου χαμογέλασε η τύχη (το 2002 ένα Ιταλικό G222 έσπασε το ρηναιο σκέλος στον διάδρομο ακριβώς μπροστά μου), έχασα γιατί ο παράγοντας Φωτογράφος υστερούσε. Κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται καν το θέμα που μπορεί να είναι μπροστά τους ενώ άλλοι δεν μπορούν να το μετατρέψουν σε φωτογραφία. Γι αυτό πιστεύω ότι σαν παράγοντας στο σύνολο των φωτογραφιών που καταγράφονται κάθε μέρα, είναι πολύ υπερτιμημένος. Το γνωστό «στο κατάλληλο σημείο την κατάλληλη στιγμή» το φτιάχνει ο φωτογράφος.

Αυτό που προσπαθώ να πω σε όλο αυτό το κατεβατό είναι ότι χρειάζονται λίγο – πολύ όλα για ένα καλό αποτέλεσμα. Ούτε η τέλεια μηχανή μόνη της κάνει κάτι, ούτε το να περιμένεις πότε θα σου κάτσει για να βγάλεις μια καλή φωτογραφία (αν σου κάτσει ποτέ) ούτε το να χαλάς χιλιάδες ευρώ από δω κι από κει. Εξελίσσεσαι σιγά – σιγά, η εμπειρία και ο εξοπλισμός σου και πάντα μέσα στους περιορισμούς που σου θέτει η ζωή και οι προτεραιότητες σου με μοναδικό σκοπό να απολαμβάνεις αυτό που κάνεις μακριά από άσκοπες, λανθασμένες και ψυχοφθόρες συγκρίσεις.

Συγχαρητήρια σε όσους το διάβασαν ολόκληρο!  :lol:


Κώστας Πάντιος
Some of my military aviation photos here

Αποσυνδεδεμένος Eagle

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2355
  • Age: 47
  • Τόπος: Ναύπλιο
  • ΕΛΛΑΣ
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #44 στις: Μάιος 28, 2009, 08:35:53 μμ »
Κώστα δεν έχω παρά να συμφωνήσω απόλυτα μαζι σου!  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος Double Ugly

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2004
  • Τόπος: Ηράκλειο Κρήτη
  • Three Traps Baby...!!!
    • Image
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #45 στις: Μάιος 28, 2009, 09:06:26 μμ »
Έχοντας ένα απωθημένο με το panning, τα τελευταία χρόνια άρχισα να παίρνω τα βουνά όποτε έχει αγώνες αυτοκινήτου* για πειραματισμό και εξάσκηση...



...ή να βάζω φίλους στη θέση του θέματος:



Το αποτέλεσμα όταν βρέθηκα σε "θέση μάχης" ήταν αυτό:



Η ταχύτητα στο 200 σε burst mode και η μηχανή προσαρμοσμένη σε τρίποδο με σφαιρική κεφαλή που επιτρέπει την κίνηση της σε όλες τις κατευθύνσεις.

Άλλοι ξαπλώνουν με τα πόδια ανοιχτά κι άλλοι πέφτουν στα τέσσερα για την τέλεια λήψη:  ::glossa::



Τέλος, φροντίζετε να παίρνετε πάντα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας:  :mrgreen:





*Πέρα από την πλάκα άρχισα να συμπαθώ και τη φωτογράφιση των αγώνων χωρίς να με ενδιαφέρουν ούτε οι οδηγοί που τρέχουν, ούτε τα αμάξια τους, ούτε η βαθμολογία τους...

Μόνο η φωτογράφιση... ::icon_thumright::

Αποσυνδεδεμένος fisherman

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1033
  • Age: 56
  • Τόπος: Χανιά
    • http://hafcphotos.cs.net/
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #46 στις: Μάιος 28, 2009, 09:39:42 μμ »
Πόσες φορές τον έβαλες τον κακομοίρη τον Γιώργο να πάει  πάνω-κάτω τον δρόμο για να ικανοποιήσεις το απωθημένο σου?  :D
Νίκο νομίζω ότι το παράδειγμα που αναφέρεις έρχεται σε συνέχεια όσων πολύ σωστά ανέφερε ο Κώστας, ότι άμα δεν το κυνηγήσεις, και δεν εξασκηθείς, δεν πρόκειται να σου κάτσει τίποτε στην τύχη (ή για να είμαι πιο σαφής θα σου κάτσουν πολύ λιγότερα). Ακόμη και τα υποκατάστατα (αυτοκίνητα στην περίπτωσή σου, πτηνά και έντομα στη δική μου), όταν έρθει η ώρα θα συνειδητοποιήσεις ότι κάτι σου έχουν προσφέρει. Αν κυνηγάς (φωτογραφικά) τον ερωδιό του 1,5 μ και των απρόβλεπτων αλλαγών πορείας σε πτήση, τότε, παρά τη διαφορά ταχύτητας, ένα αεροπλάνο σε πτήση σου φαίνεται εύκολη υπόθεση. Και επίσης, αν και οι περισσότεροι προτιμούμε τα μαχητικά, με δεδομένο τον μικρό αριθμό ευκαιριών που μας δίνονται, δεν πρέπει να υποτιμούμε τις δυνατότητες εξάσκησης που προσφέρουν τα πολιτικά αεροσκάφη.
Γιώργος Ψαρράς

Αποσυνδεδεμένος kongrigo

  • ΔΩΣΤΕ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΑ PATCHES!!!
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 528
  • ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ PATCHES !!!
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #47 στις: Μάιος 28, 2009, 09:55:53 μμ »
Αντε να πω και εγώ την γνώμη μου…

Εχω 350D.

Μια από τις καλύτερες φωτογραφίες μου την τράβηξα, βλέποντας τα αεροπλάνα να έρχονται και χωρίς σκέψη πάτησα το κουμπί. ΤΥΧΗ

Προσωπικά πρέπει να βγάλω 700φωτό για να πω ότι τις 10 τις παραδέχεται ένας ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ αεροπορικός φωτογράφος.

Αν θέλεις μια φωτό θέλεις να την βλέπεις στο pc τότε σχεδόν όλες είναι καλές. Αν όμως θέλεις να την κάνεις «ζωντανή» φωτογραφία ή αφίσα 50Χ70 τότε οι καλές φωτογραφίες περιορίζονται στην μια μας, παλάμη. Εχω δει φωτο στην lcd της canon να γράφει και στην οθόνη να κλαις!!!

Αν δεν έχεις καλή μηχανή, φωτογραφία με αεροπλάνα στο αέρα δεν μπορείς να βγάλεις καλή.

Αν έχεις μέτρια μηχανή στο έδαφος, και ξέρεις, κάνεις ότι θέλεις.

ΤΥΧΗ. Θυμάμαι είμαι σε μια πτέρυγα για νυχτερινή φωτογράφηση. Τρίποδα, μετρήσεις, παπάδες και τα αεροπλάνα έρχονται. Στα 200 μέτρα σβήνουν τα φώτα του τροχόδρομου από βλάβη και αλλάζουν πορεία 90 μοίρες. ΓΚΑΝΤΕΜΙΑ

Αν περιμένεις κάθε 2 χρόνια στον Αρχάγγελο για να εξασκηθείς, τότε δεν προκειτε ποτέ να καταφέρεις, κάτι. Όπως για όλα τα πράγματα στον κόσμο η άσκηση και σε αυτόν τον τομέα κάνει καλό.

Και τέλος, πλέον με τις ψηφιακές μηχανές και τα προγράμματα επεξεργασίας των φωτογραφιών, δεν ξέρεις από πού θα σου έρθει !!!

This is my 2 cents…!!! (άλα τα αγγλικά!!!)


Καλές φωτογραφίες παίδες, για να ανεβαίνει ο ανταγωνισμός και να προβάλλεται η ΠΑ
Ως ηγήτορες των ιδεών μας, πρέπει να αντεπεξέλθουμε στις πιέσεις των ιδανικών μας..

[/u

Αποσυνδεδεμένος F-16rhs

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3174
  • Καλαϊτζής Παναγιώτης
    • Image
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #48 στις: Μάιος 28, 2009, 10:11:59 μμ »
Καλές φωτογραφίες παίδες, για να ανεβαίνει ο ανταγωνισμός και να προβάλλεται η ΠΑ
Νομίζω πως με αυτή τη φράση τα είπες όλα...
Συμφωνώ απόλυτα.

Αποσυνδεδεμένος Double Ugly

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2004
  • Τόπος: Ηράκλειο Κρήτη
  • Three Traps Baby...!!!
    • Image
Απ: Αεροπορική φωτογραφία!
« Απάντηση #49 στις: Μάιος 28, 2009, 10:31:54 μμ »
Πόσες φορές τον έβαλες τον κακομοίρη τον Γιώργο να πάει  πάνω-κάτω τον δρόμο για να ικανοποιήσεις το απωθημένο σου?  :D

Μία και καλή... :mrgreen:

Tags: