Μετά απο πολύ καιρό μοντελιστικής απραξίας επιστρέφω στον πάγκο και συνεχίζω το μοντελάρισμα.
Πρώτα απ'όλα και μετά την απορία που εξέφρασε ο prokroust, Θα προσπαθήσω να δείξω όσο πιό απλά μπορώ τις μετατροπές που χρειάζετε το κίτ της ITALERI για να γίνει Ελληνικό ε/π.
Η Italeri λοιπόν, μας δίνει το SH-60B, το οποίο καμία σχέση δέν έχει με τα ελληνικά ε/π τόσο εξωτερικά όσο καί εσωτερικά. Ξεκινώντας απο το εσωτερικό, ότι δίνει το κίτ, είναι άχρηστο για ελληνικό ε/π. Η κονσόλα του ραντάρ είναι άλλου τύπου, ο εκτοξευτής των ηχοσημαντήρων δέν υπάρχει στα δικά μας ε/π και τα καθίσματα είναι μάλλον της μεταφορικής έκδοσης. Στην παρακάτω φωτό φαίνεται η διάταξη της καμπίνας των S-70-B σύμφωνα με την Sikorski, και προέρχεται απο διαφημιστικό φυλλάδιο της εταιρίας που βρήκα στο διαδύκτιο.
Για ελληνικό λοιπόν, πρέπει να προστεθούν το ποντιζόμενο σόναρ, οι θέσεις των χειριστών συσκευών, οι κονσόλες του ραντάρ και οι κονσόλες τακτικού ελέγχου. Όλα αυτά ,στην περίπτωσή μου, τα δίνει η Cobra company στο βελτιωτικό της.
Στο εξωτερικό τώρα τα πράγματα είναι πιό περίπλοκα. Απο τα κομμάτια του κίτ, ο θόλος του ραντάρ, οι φορείς οπλισμού και οι διάφοροι αισθητήρες και κεραίες που δίνονται δέν χρησιμοποιούνται.
Επίσης η βάση των ηχοσημαντήρων αριστερά της ατράκτου πρέπει να κλείσει. Στην φωτό ότι είναι κυκλωμένο με κόκκινο, απο τα κομμάτια του κίτ, δέν χρησιμοποιείται. Οι αντίστοιχοι αισθητήρες, κεραίες και ο θόλος του ραντάρ φαίνονται στην παρακάτω φωτό απο την ιστοσελίδα της ΠΑ (
www.haf.gr)
To FLIR που φαίνεται στο ρύγχος είναι μεταγενέστερη προσθήκη στα ε/π της πρώτης παρτίδας. Στις 2 παρακάτω φωτό που παραθέτω απο την ιστοσελίδα του Μ. Σολανάκη
http://koti.welho.com/msolanak/ φαίνεται καθαρά το σχήμα των RWR στην ουρά και στο ρύγχος, το διαφορετικού σχήματος ραντάρ καθώς και οι προβολείς στο ρύγχος και προέρχονται απο ε/π της πρώτης παρτίδας πρίν την τοποθέτηση του FLIR.
Μοντελιστικά τώρα, εκτός απο τους φορείς του οπλισμού που δίνονται στο βελτιωτικό της Cobra, όλα τα υπόλοιπα (ραντάρ, αισθητήρες, προβολείς, κεραίες) πρέπει να γίνουν scratch. 'Οτι είπα μέχρι τώρα ισχύει μόνο για τα ε/π της πρώτης παρτίδας.
Τα νέα ε/π που παραλάβαμε δέν έχουν καμία σχέση με όλα τα παραπάνω
Μοντελιστικά τώρα, προχώρησα λίγο την κατασκευή. Έφτιαξα απο πλαστικό νέες βάσεις για τα καθίσματα και πρόσθεσα το κάθισμα του διασώστη που βρίσκεται πίσω δεξιά δίπλα στη βάση του σόναρ.
οι ζώνες είναι της Eduard ενω το κάθισμα του κίτ.
Έφτιαξα απο φύλλο πλαστικού ένα τμήμα του σκελετού του ε/π που φαίνεται κοιτώντας απο το κόκπιτ προς τα πίσω.
Στη συνέχεια ασχολήθηκα με το ποντιζόμενο σόναρ. Άλλαξα τη βάση του μηχανισμού με άλλη απο μήκη πλαστικού και μετά απο συνεχείς μετρήσεις
άνοιξα την τρύπα του σόναρ στο πάτωμα της καμπίνας και κόλλησα την βάση του στην θέση της. Με διαφανές πλαστικό έφτιαξα το σωλήνα που μαζέυει το σόναρ μέσα στην καμπίνα. Τα λευκά δομικά μέσα στο σωλήνα είναι λεπτό φύλλο πλαστικού κολλημένο με crystal clear.
Και έτσι σιγά-σιγά το εσωτερικό της ατράκτου αρχίζει να παίρνει σχήμα.
Συνεχίζεται...