Airfix 1/72 Me-262A-1A Inbox Review

Όπως και με τις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες της Airfix, έτσι και το Me-262A-1Α με κωδικό Α03088 δεν παύει να είναι ένα «διαμαντάκι» -ακόμα και σε αυτή την κλίμακα- πολύ λεπτομερές αλλά και απίστευτα απλό μοντέλο.

Messerschmitt Me-262A-1A 1/48
Airfix A03088
In box review
Αλέξανδρος Μαρίνος

Ιστορία

Το Messerschmitt Me-262, γνωστό ως Schwalbe (Swallow) σε ρόλο μαχητικού ή Sturmvogel (Storm Bird) ως βομβαρδιστικό, ήταν το πρώτο επιχειρησιακό αεριωθούμενο μαχητικό αεροσκάφος. Οι εργασίες σχεδίασης ξεκίνησαν πριν από τον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά τα προβλήματα με τους κινητήρες, τη μεταλλουργία και  τις διάφορες παρεμβολές ανώτατου επιπέδου κατέστησαν το αεροσκάφος μη επιχειρησιακό μέχρι τα μέσα του 1944.

Το Schwalbe ήταν πιο γρήγορο και πιο βαριά οπλισμένο από οποιοδήποτε συμμαχικό μαχητικό, συμπεριλαμβανομένου του βρετανικού αεριωθούμενου Gloster Meteor. Ήταν ένα από τα πιο εξελιγμένα αεροπορικά επιχειρησιακά σχέδια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου και μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ελαφρύ βομβαρδιστικό, αναγνωριστικό αλλά και ως πειραματικό νυχτερινό μαχητικό.

Οι Σύμμαχοι αντιστάθμισαν την αποτελεσματικότητά του στον αέρα με επίθεση στο ίδιο το αεροσκάφος είτε στο έδαφος είτε κατά τη διάρκεια της απογείωσης και προσγείωσης. Τα προβλήματα αξιοπιστίας του κινητήρα, από την πρωτοποριακή φύση των Junkers Jumo 004 κινητήρων με στροβιλοκινητήρες αξονικής ροής - οι πρώτοι που έγιναν ποτέ σε μαζική παραγωγή - και οι επιθέσεις συμμαχικών δυνάμεων στις προμήθειες καυσίμων κατά την επιδείνωση της κατάστασης του ύστερου πολέμου μείωσαν επίσης την αποτελεσματικότητα του αεροσκάφους.

Ενώ η γερμανική χρήση του αεροσκάφους τελείωσε με το κλείσιμο του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, ένας μικρός αριθμός παρέμενε σε επιχειρησιακή κατάσταση από την Τσεχοσλοβακική Πολεμική Αεροπορία μέχρι το 1951. Επιπλέον, τα αιχμαλωτισμένα Me-262s μελετήθηκαν και δοκιμάστηκαν από τις μεγάλες δυνάμεις τελικά επηρεάζοντας τα σχέδια μιας σειράς από μεταπολεμικά αεροσκάφη, όπως το Βορειοαμερικανικό F-86 Sabre και το Boeing B-47 Stratojet.

(Πηγή: Wikipedia)

Το κιτ

Οφείλω να ομολογήσω πως δεν ήμουν ποτέ μεγάλος θαυμαστής της Airfix (εκτός από την παιδική μου ηλικία που όλα μου φαίνονταν υπέροχα) μέχρι πριν από λίγα χρόνια, όπου και υπήρξε εμφανής βελτίωση στην ποιότητα των κιτ της (σε αυτό προφανώς συνετέλεσε και η εξαγορά της απο την Hornby Hobbies). Όπως και με τις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες της Airfix, έτσι και το Me-262 A-1 Α με κωδικό Α03088 δεν παύει να είναι ένα «διαμαντάκι» (με συνολικό μήκος περί τα 15 εκατοστά και εκπέτασμα φτερών περί τα 17,5 εκατοστά)-ακόμα και σε αυτή την κλίμακα- πολύ λεπτομερές αλλά και απίστευτα απλό μοντέλο.

Έτσι λοιπόν το κιτ αποτελείται απο 66 συνολικά κομμάτια τα οποία κατανέμονται σε 3 διαφορετικά sprue γκρι μαλακού πλαστικού και σε ένα sprue αποτελούμενο από 3 κομμάτια (διάφανα μέρη), όλα μαζί σακουλιασμένα εκτός απο τα διάφανα μέρη τα οποία και έρχονται σε ξεχωριστό σακουλάκι. Σχεδόν καθόλου φλας δεν διαπιστώθηκε ενώ και η υφή της επιφάνειας είναι πολύ ομαλή. Ο βαθμός δυσκολίας του κιτ είναι 2 από 4 που είναι το ανώτατο όριο, πράγμα που σημαίνει οτι το κιτ απευθύνεται όχι μόνο σε έμπειρους αλλά και σε μοντελιστές με μικρή εμπειρία!

Η γράμμωση (χαραγμένη εννοείται) είναι αρκετά καλή και σαφώς βελτιωμένη απο τις πρώτες κυκλοφορίες της νέας Αirfix όπου ήταν αρκετά βαθειά και λίγο εκτός κλίμακας. Ωστόσο σε κάποια σημεία είναι λίγο πιο βαθειά ενώ σε άλλα σημεία όπως π.χ στο κάθετο σταθερό είναι πιο ρηχή. Επίσης διακρίνουμε και πριτσίνια σε ορισμένα σημεία κάτι που ομολογεί την ολοένα και αυξανόμενη προσπάθεια βελτίωσης των μοντέλων της.

Οδηγίες

Επτά σελίδες 3-D απεικόνισης όπως μας έχει συνηθίσει η εταιρία άλλωστε, 38 στάδια κατασκευής, μία ασπρόμαυρη σελίδα για την τοποθέτηση των stencil και 2 έγχρωμες σελίδες για το βάψιμο αντίστοιχων  εκδόσεων. Οδηγίες απλές και εύκολα κατανοητές χωρίς να δημιουργούν αμφιβολία στον μοντελιστή για την τοποθέτηση των κομματιών! Προς δυσάρεστη βέβαια έκπληξη απο το συγκεκριμένο κιτ έλειπαν οι οδηγίες για το βάψιμο, αλλά μην ανησυχείτε αν τύχει και σε κάποιον που έχει ή πρόκειται να αγοράσει το κιτ γιατί η Airfix παρέχει τις οδηγίες για download σε μορφή pdf στο επίσημο site της.

Όσον αφορά τις οδηγίες για το βάψιμο της παραλλαγής οι κωδικοί δίνονται κλασσικά σε χρώματα της Humbrol (οπότε και απαιτείται ένας έλεγχος για την ορθότητα των σωστών αποχρώσεων).

Kόκπιτ-πτέρυγες-κινητήρες

 Η συναρμολόγηση ξεκινά με το κοκπιτ, το οποίο αποτελείται από 9 κομμάτια με τον πίνακα οργάνων να δίδεται σε decal. Κάτι που αξίζει να σημειωθεί είναι οτι το κοκπιτ περικλείεται σε μία αρκετά λεπτομερής για την κλίμακα μπανιέρα, το εξωτερικό της οποίας είναι ορατό μέσα από τις φωλέες του Σ/Π  όπως ακριβώς συνέβαινε και στο πραγματικό αεροσκάφος. Παρομοίως, παρέχονται τα κατάλληλα διαφράγματα μπροστά και πίσω από τις φωλέες του Σ/Π, τα οποία κλείνουν  αρκετά καλά και με ακρίβεια. Παρέχεται επίσης και ένας πιλότος κάτι που συνηθίζει να μας δίνει απλόχερα η Airfix που όμως δεν θα τον συνιστούσα (καλύτερα να τον κρατήσετε στο spare box).

Οι πτέρυγες δίνονται σε 2 μισά (άνω και κάτω) και έχουν αποδωθεί ικανονοποιητικά, με τις κάτω πτέρυγες να αποτελούν ενιαίο κομμάτι και να δείχνουν να εφαρμόζουν αρκετά καλά στην άτρακτο με μικρή πιθανότητα χρήσης στόκου. Οι φωλέες του Σ/Π και οι τροχοί διαθέτουν πολύ ωραία για την κλίμακα λεπτομέρεια με τις ζάντες να δίνονται ξεχωριστά -κάτι που θα βοηθήσει αρκετά στο βάψιμο-ενώ επιπλέον οι τροχοί είναι ήδη πατημένοι! Υπάρχει βέβαια και η επιλογή αναπαράστασης του αεροσκάφους σε πτήση (με την βάση να μην περιλαμβάνεται στο κιτ) οπότε και δεν θα χρειαστούν τα σκέλη προσγείωσης. Το ίδιο ισχύει και για την  φωλέα του ριναίου τροχού η οποία είναι χυτευμένη κατά τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργείται αρκετός χώρος στην «μύτη» του αεροσκάφους για την τοποθέτηση βάρους 5 gr προκειμένου να αποφευχθεί η δυσάρεστη έκπληξη του μοντέλου έτοιμου για απογείωση!

Οι κινητήρες αποτελούν ένα ακόμη παράδειγμα για την προσπάθεια που καταβάλλει η Airfix να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς μοντελιστές! Αποτελούνται απο 7 συνολικά κομμάτια (δεν δίδεται φυσικά ο κινητήρας εσωτερικά) με ωραία-καθαρή λεπτομέρεια στα κομμάτια των εισαγωγών.

Τέλος τα διάφανα μέρη είναι απο τα πιο διαυγή που έχω συναντήσει σε κιτ της εταιρίας ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός οτι το αλεξίνεμο παρέχεται μαζί με άτρακτο κάτι που θα διευκολύνει και τον πιο αρχάριο μοντελιστή.

Χαλκομανίες

 Για τις χαλκομανίες δεν χρειάζεται νομίζω να αναφέρω κάτι παραπάνω! Η γνωστή ποιότητα της Cartograf με πολύ ωραία τυπωμένα διακριτικά αλλά και αρκετά μεγάλο πλήθος απο stencil.

Οι εκδόσεις/παραλλαγές που προσφέρονται είναι 2:

  1. Me 262A-1A, flown by Geschwaderkommodore Theodor Weissenberger, Stab II./Jagdgeschwader 7, Kaltenkirchen, Germany, January 1945
  2. Me 262A-1A, 9./Kampfgeschwader(J) 54, Neuburg an der Donau, Bavaria, Germany, March-April

Εν κατακλείδι

Το engineering σε αυτό το κιτ είναι πολύ απλά, υπέροχο! Η εφαρμογή όλων των μεγάλων εξαρτημάτων του κιτ είναι σφιχτή και θα απαιτήσει πολύ μικρή (ή μπορεί και καθόλου) χρήση στόκου.. Υποψιάζομαι ότι αυτό θα είναι μια γρήγορη και σχεδόν αβίαστη κατασκευή που θα οδηγήσει σε ένα όμορφο λεπτομερές μοντέλο ΟΟΒ και θα εκπλήξει ευχάριστα ακόμα και τους πιο απαιτητικούς μοντελιστές.

Παρουσίαση του κιτ, επιμέλεια κειμένου και φωτογραφίες

- Αλέξανδρος Μαρίνος
15,99€

Tο κιτ το αγοράσαμε από το κατάστημα στατικού μοντελισμού Plastimodellismo με σκοπό την παρουσίαση στα μέλη μας
Μπορείτε να το προμηθευτείτε απο το κατάστημα Plastimodellismo, Ιπποκράτους 48, 10680 Αθήνα, 210 3613011, ή από το e-shop www.pla.gr

Μοιραστείτε το άρθρο
 

Σχετικά Άρθρα