Αποστολέας Θέμα: Brockley Combe / Cargo ship /1:72  (Αναγνώστηκε 9468 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« στις: Αύγουστος 23, 2016, 01:19:47 πμ »
Καλησπέρα,
το μοντέλο που θα σας παρουσιάσω αφορά το πρωτότυπο, ή καλύτερα τα πρωτότυπα (έχουν κατασκευαστεί δύο), ενός κιτ ξύλινου μοντέλου φορτηγού πλοίου, Βρετανικής σημαίας που σύμφωνα με τα αρχεία των Lloyd's of London, κατασκευάστηκε το 1938 στην Μ.Βρετανία και βυθίστηκε στις 15-12-1953 έξω από τις Γαλλικές ακτές, ανάμεσα στα Channel Islands.
Το κριτήριο της επιλογής είναι καθαρά μοντελιστικό. Δεν γνωρίζω να υπάρχουν στην αγορά μοντέλα αυτού του είδους ή σε αυτή την κλίμακα.
Το είχα κατασκευάσει παλαιότερα(αν θυμάμαι καλά το 2010) στην 1:48.Όμως έβγαινε μεγάλο. Εκτός αυτού στην 1:72 κολλάει και κανένα υποβρύχιο δίπλα του...
Πριν συνεχίσω, θα αναρτήσω από μία φωτογραφία του κάθε πρωτότυπου και αν δεν δημιουργώ πρόβλημα στην διαχείριση(κανόνες λειτουργίας του forum), θα ακολουθήσει αναλυτική κατασκευή με φωτογραφίες (που έτσι κι αλλιώς θα συνοδεύουν τις οδηγίες του κιτ).



Σε διαφορετική περίπτωση, παρακαλώ να μεταφερθεί όπου αρμόζει και θα συνεχίσω από εκεί την παρουσίαση.
Ευχαριστώ
Μπάμπης Καρκατσούλης (dorade).

Αποσυνδεδεμένος kapten bisbics

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 317
  • Age: 34
  • Τόπος: Αιγάλεω
  • Νίκος
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 23, 2016, 09:55:47 πμ »
Καλημέρα απο εμένα και καλά ποσταρίσματα!
 ::welcome_model::
Πολύ ενδιαφέρον και ιδιαίτερο θέμα!
Αναμένουμε την πορεία με τα στάδια κατασκευής!
 ::thumbleft:: ::thumbleft:: ::thumbleft::
Η δημιουργική στιγμή είναι σαν την ερωτική εξομολόγηση,
ΠΟΤΕ δεν προσχεδιάζεις πότε θα γίνει...

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #2 στις: Αύγουστος 23, 2016, 09:40:42 μμ »
Ευχαριστώ kapten για το καλωσόρισμα.
Πριν αρχίσω,
θα ήθελα να παρουσιάσω την φιλοσοφία μας ως "παραγωγοί" πλέον ξύλινων κιτ μοντέλων πλοίων . Σε αυτή την προσπάθεια, δεσμευόμαστε ότι θα λειτουργούμε ως μοντελιστές . Και για να εξηγηθώ : προτιμούμε να είμαστε εραστές της τέχνης, άρα ερασιτέχνες, γιατί έτσι θα αποδώσουμε καλύτερα. Ως μοντελιστές  ιδιοκατασκευών ξύλινων πλοίων, για περίοδο πάνω από είκοσι χρόνια, θεωρούμε ότι γνωρίζουμε τι πρέπει να πράξουμε και τι να αποφύγουμε. Για εμάς θα είναι όρος απαράβατος η ποιότητα των παραγόμενων και η παροχή υπηρεσίας προς τους πελάτες μας. Οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε, είναι ίδιες με αυτές που θα χρησιμοποιούσαμε στα δικά μας μοντέλα. Από το νήμα που θα βάζουμε για την ιστιοφορία έως το τελευταίο πηχάκι ξύλου που θα μπει μέσα στο κουτί. Τα κουτιά μας, είναι κλεισμένα με ταινία ποιοτικού ελέγχου και θα προσπαθήσουμε να τιμήσουμε το "Made in Greece" που αναγράφεται πάνω σε αυτή.
Η επιλογή του επόμενου μοντέλου γίνεται με κριτήριο έλλειψης από την γκάμα της αγοράς και ως ερασιτέχνες, με υποκειμενικό κριτήριο.Θα βγάζουμε μοντέλα που πρώτα θα έχουμε κατασκευάσει εμείς και θα μας αρέσουν.
Όλα τα παραπάνω τα δηλώνουμε  τώρα που είναι αρχή (πριν από 12 μήνες είχαν αρχίσει οι πρώτες δοκιμές), κάτι σαν δήλωση πολιτικής ISO, με μόνο στόχο την δέσμευση.

Στο Brockley Combe τώρα:
Παρουσίαση του κιτ, θα γίνει όταν κλείσει του κουτί. Ακόμη κατασκευάζουμε...
Ξεκινώντας από την αρχή λοιπόν, το ολοκληρωμένο μοντέλο έχει μήκος 735mm ολικό μήκος και είναι σε κλίμακα 1:72.
Η κατασκευή ξεκινά από την κόλληση των δύο μισών της καρίνας. Πρώτη ύλη: κόντρα πλακέ Ρώσικης σημύδας ποιότητας MR, πάχους 6mm.Αυτό σημαίνει καθαρό κόντρα πλακέ χωρίς ρόζους και τόσο σκληρό έτσι ώστε να μην υπάρχουν παραμορφώσεις στον διαμήκη άξονα, αλλά να μπορεί να τριφτεί με έναν ταχυτροχό  για τα φάλτσα των νομέων, χωρίς να καίγεται.Η εφαρμογή των νόμεων κατά την τοποθέτηση τους είναι.... πολύ καλή.Για να εξασφαλιστεί το συμπαγές του πράγματος, δίνονται διαμήκεις ενισχύσεις από ramin 4Χ4mm, που τοποθετείται μέσα στα "αυλάκια" που έχουν οι νομείς.Εδώ θα χρειαστεί με έναν τάκο και ένα σφυρί, να τα σφηνώσετε στην θέση τους.Εμείς δεν χρησιμοποιήσαμε κόλλα σε αυτό το σημείο. 



Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #3 στις: Αύγουστος 23, 2016, 10:38:13 μμ »
ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΑ:
Εφόσον έχουν στεγνώσει οι κόλλες στους νομείς, κολλάμε και καρφώνουμε τα καταστρώματα στην θέση τους. Δύο τμχ για το κυρίως κατάστρωμα(Νο 16-17), ένα πλώρης (19) και ένα πρύμνης(18). Όλα από κόντρα πλακέ 1mm, πάλι σημύδα αλλά αυτή Φιλανδίας.Όπως και οι νομείς-καρίνα, έτσι και τα καταστρώματα είναι ήδη κομμένα & χαραγμένα με τον αριθμό ταυτότητας τους. Κολλάμε καλύτερα με ξυλόκολλα  και καρφώνουμε με τα καρφάκια που παρέχονται.Εγώ στα δικά μου μοντέλα, συνηθίζω όταν έχουν στεγνώσει τα πάντα, να αφαιρώ τα καρφάκια.Έτσι θα έχω καλύτερη εφαρμογή αργότερα στο πέτσωμα των καταστρωμάτων.Στην συνέχεια στοκάρουμε την ένωση των δύο μισών του κύριου καταστρώματος με ακρυλικό στόκο ξύλου. Επειδή αυτό θα είναι μεταλλικό, τρίβουμε με πολύ ψιλό σιλερόχαρτο. Καλό θα είναι να το περάσουμε ένα χέρι surfacer & να ξανατρίψουμε. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται και στο κατάστρωμα πλώρης.Κολλάμε από την κάτω πλευρά του κυρίως καταστρώματος & ανάμεσα στους νομείς μήκη από το πηχάκι Νο15 4Χ4mm, για να δημιουργήσουμε μία πιο στιβαρή κατασκευή. Όταν είμαστε οκ, μολυβώνουμε  το σχέδιο των ελασμάτων των καταστρωμάτων (από την κάτοψη θα πάρουμε μέτρα) & με έναν πριτσιναδόρο, χαράσσουμε τις "κολλήσεις" τους.
Πάμε τώρα πίσω στο κατάστρωμα πρύμνης. Αυτό είναι ξύλινο και επενδύουμε όπως στα ιστιοφόρα, με το πηχάκι anegre Νο51 διατομής 3Χ0,6mm.Για περισσότερη αληθοφάνεια δεν κολλάμε όλο το μήκος από κάθε πηχάκι, αλλά κόβουμε σε μήκη 80mm & 40mm. Τα περισσότερα θα είναι των 80mm.Ξεκινάμε από τον διαμήκη άξονα & κολλάμε με κόλλα ξύλου, βγαίνοντας προς τα πλαϊνά του καταστρώματος.
Σημείωση: μην χρησιμοποιείτε κακής ποιότητας κόλλας και για οικονομία υλικού, βάλτε μικρή ποσότητα σε ένα γυάλινο μπουκαλάκι από ακρυλικό χρώμα π.χ. Ιαπωνικής εταιρίας και εφαρμόστε την κόλλα με ένα πινέλο Νο1 μυτερό. Tο πινέλο μπορείτε να το καθαρίσετε με νερό όταν σταματήσετε την εργασία και επίσης με ένα βρεγμένο πανί καθαρίζετε την κόλλα που μπορεί να ξεχειλίσει από την κόλληση.Έτσι έχουμε καθαρή δουλειά & δεν θα βλέπουμε άσχημα πράγματα αργότερα στα βερνίκια ή στα λάδια.
Όταν ολοκληρώσουμε τρίβουμε πάλι με σιλερόχαρτο, για να φύγουν οι όποιες ατέλειες.
Τελευταία κολλάμε με CA κόλλα την μετώπη του μηχανοστασίου, Νο21  κόντρα πλακέ 1mm.



Σε αυτό το σημείο, δημιουργήθηκε η ανάγκη για την δημιουργία 2 πρωτοτύπων. Αύριο η συνέχεια καλό βράδυ.
Ευχαριστούμε

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #4 στις: Αύγουστος 23, 2016, 11:01:39 μμ »
ευχαριστούμε για το σεμινάριο !
εξαιρετικά χρήσιμο για οσους δεν εχουν φτιάξει ποτέ ξύλινο
μακάρι να κάνεις κατι αντίστοιχο με το 35άρι σου ...
 ::salut::
Σ.Σ.

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 23, 2016, 11:26:34 μμ »
Σταύρο καλησπέρα,χαίρομαι που σε ικανοποιεί .
Το είχα προγραμματισμένο αλλά μας έχει φάει η παραγωγή... Θα το ξεκινήσω όσο πιο γρήγορα μπορώ.
Όμως όπως είπε ένας φίλος Αμερικάνος "too much effort vre paidi mou"...και εγώ του απάντησα "don't worry, vastao"...

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Stavros Soulis - IPMS Hellas #228
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8953
  • Age: 54
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #6 στις: Αύγουστος 24, 2016, 12:20:32 πμ »
Σταύρο καλησπέρα,χαίρομαι που σε ικανοποιεί .
Το είχα προγραμματισμένο αλλά μας έχει φάει η παραγωγή... Θα το ξεκινήσω όσο πιο γρήγορα μπορώ.
Όμως όπως είπε ένας φίλος Αμερικάνος "too much effort vre paidi mou"...και εγώ του απάντησα "don't worry, vastao"...

 :wink:
 ::salut::
Σ.Σ.

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #7 στις: Αύγουστος 25, 2016, 01:05:08 πμ »
Καλησπέρα,
σε συνέχεια των προηγουμένων, θα αναφερθούμε αρχικά στην ανάγκη της δημιουργίας δύο πρωτοτύπων: Κατά την προσωπική μου γνώμη, όταν κατασκευάζεις από το μηδέν ένα μοντέλο, υπάρχει η δυνατότητα να "μπαλώσεις" προβλήματα που θα παρουσιαστούν κατά την διάρκεια της κατασκευής, χρησιμοποιώντας τη εμπειρία σου ή την ικανότητα σου να βρίσκεις εφαρμόσιμες λύσεις (φυσικά το ένα γίνεται πάντα σε συνδυασμό με το άλλο). Όταν όμως πρέπει να προσφέρεις σε κάποιον την δυνατότητα να κατασκευάσει ένα μοντέλο στην μορφή κιτ, είσαι υποχρεωμένος να βρεις την καλύτερη εφαρμόσιμη λύση σε συνδυασμό πάντα, αρχικά με το αποτέλεσμα αλλά και με την πιθανή ικανότητα του εκάστοτε μοντελιστή που επειδή του αρέσει το μοντέλο που παράγεις, δεν είναι υποχρεωμένος να του βγει η ψυχή για να το τελειώσει και να μην χαρεί τα χρήματα που δαπάνησε. Άλλοι το λένε value for money, άλλοι το λένε engineering.
Η πρώτη λοιπόν σκέψη που έπεσε στο τραπέζι, ήταν να γλυτώσουμε τον κόσμο από αυτό που κατά καιρούς μας έχουν πει ότι βαριέται... το πέτσωμα της γάστρας! Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε η λύση Α, η οποία θα έδινε τα πλευρικά μέρη της γάστρας καθώς και τον πυθμένα της από κόντρα πλακέ 1mm. Τα κενά που θα εμφανιζόταν στις ακμές τους θα έκλειναν με πηχάκι φλαμούρι 8Χ1,5 mm, που θα πέτσωναν το υπόλοιπο της γάστρας. Το πάχος 1,5mm, θα εξασφάλιζε ικανό πάχος ξυλείας που θα μπορούσε να διαμορφωθεί με τρίψιμο και να έρθουν όλα να δέσουν. Η σκληρότητα του φλαμουριού, επιτρέπει ομοιόμορφο & εύκολο τρίψιμο με κοινό γυαλόχαρτο.
Όταν όμως εφαρμόστηκε η τεχνική, η δυσκολία της διαδικασίας, μας οδήγησε στην υπερβολική χρήση στόκου και δεν ήταν "εύκολη", άρα ευχάριστη δουλειά.
 

Αμέσως πήγαμε στην λύση Β, του συνολικού πετσώματος με το φλαμούρι.Όμως εδώ θα είχαμε να λύσουμε το πρόβλημα της διαμόρφωσης της γάστρας στο ύψος της κουπαστής. Το προφίλ του πλοίου, δίνει γραμμές που θα παίδευαν ορισμένους μοντελιστές να τις κατασκευάσουν.
Έτσι λοιπόν αποφασίστηκε και αποδείχθηκε εφικτό το εξής: Τα πλαϊνά από το ύψος της κουπαστής μέχρι τα μπούνια του πλοίου(τρύπες που φεύγουν τα νερά του καταστρώματος) & πάνω από το ζωνάρι , δίνονται από δύο τμχ κόντρα πλακέ 1mm(για ευκολία στο κόλλημα) σε κάθε πλευρά (Νο 25 & Νο26) και από τα μπούνια και κάτω θα δίνονται τα πηχάκια που θα πετσώνουν όλο την υπόλοιπη γάστρα και τον πυθμένα του πλοίου.
Η δουλειά βγήκε τέλεια.Βασική προϋπόθεση: τα πηχάκια να βρέχονται σε ζεστό νερό για να μπορούν να ακολουθούν με ευκολία τις γραμμές του πλοίου.
Πριν αρχίσουμε το πέτσωμα όμως πρέπει να διαμορφώσουμε τα φάλτσα των νομέων στο πλαϊνό & εξωτερικό μέρος τους, ώστε να πατήσουν καλά τα πηχάκια του πετσώματος. Μην χρησιμοποιείτε ράσπες ή λίμες. Φτιάξτε έναν ξύλινο "χάρακα" πάχους 1cm & μήκους 15-20cm  και κολλήστε με ταινία διπλής όψεως πάνω στις δύο του πλευρές γυαλόχαρτο (ένα χοντρό κι ένα ψιλό). Τρίψτε κατά το μήκος του πλοίου με τον "χάρακα". Σαν οδηγό της κλίσης μπορείτε να έχετε την γραμμή των καταστρωμάτων.Τελειοποιείστε τις επιφάνειες με ένα γυαλόχαρτο που θα έχετε βάλει μέσα στην χούφτα σας. Η αφή είναι η πιο χρήσιμη αίσθηση του "καραβά"!

Στην συνέχεια κολλήστε στην θέση τους, τα κομμάτια μασίφ ξυλείας (τάκους) Νο22& Νο23, που αφού τα διαμορφώστε, θα βοηθήσουν να κολλήσει το πέτσωμα της γάστρας στα δύσκολα σημεία της πλώρης & πρύμνης. Η ξυλεία είναι από λεύκα, ακόμη πιο μαλακή από το φλαμούρι για πιο εύκολο χειρισμό.Για το πάνω μέρος της πρύμνης κολλήστε το κόντρα πλακέ Νο27.
Να δούμε τώρα τι εννοούμε "βρεγμένο σε ζεστό νερό". Το ξύλο έχει την ιδιότητα να μαλακώνει όταν βρίσκεται μέσα στο νερό.Επιπλέον έχει την ιδιότητα να χάνει γρήγορα το "ξένο νερό" & αργά το "δικό" του. "Δικό του" νερό είναι αυτό που έχει όταν είναι στην μορφή δέντρου. Αυτό το χάνει γρήγορα. Τα πηχάκια των μοντέλων είναι ήδη στεγνά από το "δικό" τους νερό. Άρα δεν έχουμε να ανησυχούμε για κάτι. Πάμε τώρα στο "ξένο". Είναι το νερό που του βάζουμε εμείς για να μαλακώσει. Αν είναι ζεστό, ακόμα καλύτερα γιατί θα στεγνώνει & εξατμίζεται ταυτόχρονα. Τι συνηθίζω να κάνω εγώ: Βράζω νερό, το βάζω σε ένα θερμός ή σε ένα μεταλλικό βάζο  ύψους περίπου 30cm & αφού έχω κόψει το μήκος που απαιτείται, το βουτάω μέσα για 2-3 λεπτά. Κόβω μήκος τόσο όσο, ώστε να ξεκινάω περίπου από τον μεσαίο νομέα και να καταλήγω στην πλώρη ή πρύμνη αντίστοιχα (να εξέχει 4-5mm). Το βουτάω όπως είπα και προηγουμένως για 2-3 λεπτά και όταν το βγάλω για την τοποθέτηση το σκουπίζω και αφού βάλω κόλλα στους νομείς(με το πινέλο), το τοποθετώ στην μέση του νομέα για να έχω χώρο και για το επόμενο.Το πηχάκι είναι νωπό & ζεστό. Η κόλλα θα απορροφηθεί και από τον νομέα και από το πηχάκι και θα γίνουν ένα. Σταθεροποιώ με καρφάκι και προχωρώ στον αμέσως επόμενο νομέα. Η κόλλα από μόνη της θα στεγνώσει (αν είναι καλή) σε περίπου 5 λεπτά. Άρα δεν έχουμε θέμα πίεσης χρόνου, Αν θέλουμε να ζορίσουμε λίγο τα πράγματα και αυτό μερικές φορές είναι καλό, μπορούμε να προμηθευτούμε ένα plank bender, από κάποιο μοντελιστικό κατάστημα και να "βοηθήσουμε" το ξύλο και να στεγνώσει και να πάρει "φόρμα". Αν έχουμε ένα μικρό ταξιδιωτικό σίδερο, μπορούμε να κάνουμε και με αυτό την δουλειά μας. Μην βρέχετε πολλά ξύλα(Νο 24, 8Χ1,5 mm) μαζί, γιατί αν τα βγάλετε όλα μαζί θα έχουν στεγνώσει όταν θα έχετε φτάσει στο 3ο-4ο, ή θα έχουν φουσκώσει-πρηστεί αν τα αφήσετε μέσα στο θερμός, με αποτέλεσμα όταν θα τα κολλήσετε και ξεραθούν θα σας αφήσουν κενά & θα στοκάρετε άδικα.
Σε δύσκολα σημεία εφαρμογής, όπως η πλώρη ή η πρύμνη και κυρίως στα ύφαλα της πρύμνης, καλό θα είναι πρώτα να φορμάρετε το ξύλο νωπό και μετά να κολλάτε και καρφώνετε. Εγώ δεν πιέζω όλο το καρφί μέσα για να μπορώ στο τέλος να τα αφαιρώ (βοηθά στο τρίψιμο με το γυαλόχαρτο που θα κάνω στο τελικό στάδιο).
Να τοποθετείτε ξυλεία σειρά-σειρά και πλευρά-πλευρά.Έτσι θα μπορείτε να πετύχετε συμμετρία στο πέτσωμα & θα σας βοηθά να γίνεται πιο εύκολη η "ίδια" κίνηση στην απέναντι πλευρά.
Αφήστε το μοντέλο να ηρεμήσει και την επόμενη ημέρα, αφαιρέστε αν θέλετε τα καρφιά και τρίψτε την γάστρα για να την ομαλοποιήσετε. Αφαιρέστε την σκόνη με ένα φαρδύ και σκληρό πινέλο ή με ία οδοντόβουρτσα και αρχίστε το στοκάρισμα, με ακρυλικό στόκο ξύλου. Μην πλακώσετε το μοντέλο με στόκο. Το μοντέλο είναι ξύλινο...Προχωρείτε περιοχή-περιοχή και με σχετικά μικρές σπάτουλες. Αν έχετε κολλήσει όμορφα την ξυλεία σας, δεν θα χρειαστεί μεγάλη ποσότητα.Μετά από μία ώρα το πολύ ο στόκος έχει στεγνώσει και μπορεί να τριφτεί. Μην τοποθετείτε το μοντέλο στον ήλιο για να στεγνώσει πιο γρήγορα. Το βιάζετε και ίσως ο στόκος να κάνει ραγάδες. Να τρίβετε τον στόκο με διαδοχικά πιο ψιλά γυαλόχαρτα και στο τέλος με σιλερόχαρτο. Μην ανησυχείτε έχετε από "κάτω"σας 1,5mm πάχος ξυλείας.
Καθαρίζετε με το πινέλο συχνά τις σκόνες για να βλέπετε που βρίσκεστε. Αν χρειαστεί, σε κάποια σημεία βάλτε λίγο στόκο ακόμη και καλό θα ήταν να είναι άλλης απόχρωσης το δεύτερο χέρι για να έχετε εικόνα όταν θα τρίψετε.
Δεν είναι πολλά, μην ανησυχείτε. άλλωστε μιας και κάνουμε το hobby μας, έχουμε χρόνο. Απολαύστε το.
Αφού ολοκληρώσετε το καθάρισμα , κολλήστε το ζωνάρι του πλοίου , πηχάκι Νο29, 2Χ2mm.
     
   



Αποσυνδεδεμένος Thanasis

  • Καραβομαραγκός
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 600
  • Age: 62
  • Τόπος: Βόλος
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #8 στις: Αύγουστος 25, 2016, 09:47:47 πμ »
Μπάμπη χαιρετώ και χαίρομαι που βλέπω το πάθος σου άσβεστο... :D
Καλή συνέχεια.

Thx
There are no good or bad modelmakers.There are more or less experienced.

Αποσυνδεδεμένος Blackbeard

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 788
    • modeldisplaycases
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #9 στις: Αύγουστος 25, 2016, 10:12:59 πμ »
Τι μας κάνετε κύριε Μπάμπη μας... τι μας κάνετε...
Μιά χαρά το βλέπω... καλό τελείωμα εύχομαι και με το καλό να βγει στην παραγωγή.
Αντε γιατί περιμένω κάποια άλλα σκαριά που μου έχεις τάξει...  :wink:

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #10 στις: Αύγουστος 25, 2016, 11:46:17 μμ »
Θανάση σε ευχαριστώ.
"Blackbeard" ευχαριστούμε, αύριο ολοκληρώνονται οι τελευταίες διορθώσεις στα σχέδια, Σάββατο θα κοπεί ένα δοκιμής και .... land ahoy που έλεγαν και οι παλιοί... Όσο για τα ...άλλα σκαριά, θα ξεκινήσουν αμέσως μετά, αλλά με λίγο πιο χαλαρούς ρυθμούς για να πάρουν σειρά ανάμεσα στην καθημερινή παραγωγική διαδικασία.

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #11 στις: Αύγουστος 26, 2016, 12:50:34 πμ »
Στην προηγούμενη ανάρτηση αναφέρθηκα αρχικά σε κομμάτια κόντρα πλακέ 1mm, τα οποία δίνονται ήδη κομμένα σε δύο μισά για κάθε πλευρά του πλοίου και ένα για την πρύμνη του πλοίου (Νο 25,26 Χ2 & Νο27)με ύψος όσο είναι η απόσταση κουπαστή-μπούνια. Δεν μιλήσαμε όμως καθόλου για την τοποθέτηση και κόλληση τους.Επίτηδες...
Αν κολλήσετε πρώτα τα κόντρα πλακέ και στην συνέχεια πετσώσετε τη γάστρα, θα συμβεί κάτι που δεν επιθυμεί κανένας. Επειδή κατά την διαδικασία του πετσώματος, οι δυνάμεις που ασκούνται στο μοντέλο είναι μεγάλες κι επιπλέον είναι βέβαιο ότι θα έχετε το μοντέλο στα χέρια ή την αγκαλιά σας για να βολεύεστε, θα σπάσουν οι ακμές του κόντρα πλακέ τουλάχιστον στην πλώρη. Επομένως θα κολλήσετε τα κόντρα πλακέ μετά το πέτσωμα.Για να είστε σίγουροι για την ακριβή θέση τους, κάντε δοκιμαστικές εφαρμογές και σημειώστε με μηχανικό μολύβι τις θέσεις τους.

Α! κάτι που ορισμένοι από εμάς δεν το γνωρίζαμε από την αρχή που ασχοληθήκαμε με το ξύλο: Στο ξύλο σημειώνουμε πάντα με μολύβι, ΠΟΤΕ με στυλό διαρκείας ή μαρκαδόρο. Ο λόγος ? το μολύβι φεύγει με λίγο τρίψιμο ενός γυαλόχαρτου. Το μελάνι ποτίζει και πρέπει να επιμείνουμε με το γυαλόχαρτο, άρα θα "σκάψουμε" το ξύλο μας!!!Μιλάμε για πάχη 0,6-1,5mm...

Επιστρέφουμε στην κόλληση των πλαϊνών πάνω από τα μπούνια. Αρχικά να αναφέρουμε ότι τα κομμάτια Νο26, είναι κατά 6mm πιο μεγάλα σε μήκος. Δεν είναι σχεδιαστικό λάθος! Έχει γίνει επίτηδες για να μπορέσουν να ακολουθήσουν την γραμμή της πλώρης , ανάλογα με την ικανότητα διαχείρισης του κάθε μοντελιστή ξεχωριστά.Κολλάμε για παράδειγμα το αριστερό τμήμα πρώτα, διαμορφώνουμε τρίβοντας το τμήμα που εξέχει & κολλάμε στην συνέχεια το δεξιό τμήμα, πάνω στο σόκορο του αριστερού με CA κόλλα. Αυτό που εξέχει το τρίβουμε .Το ίδιο & για τον ίδιο λόγο συμβαίνει με το κομμάτι Νο27(κόντρα πλακέ πρύμνης).
Το μοντέλο διαθέτει έξι νομείς στην περιοχή του κυρίως καταστρώματος, που προέρχονται από κόντρα πλακέ 6mm.Αυτό σημαίνει ότι τα "αυτιά" τους που θα είναι εμφανή, είναι εκτός κλίμακας. Για τον λόγο αυτό μην κολλήσετε τα πλαϊνά σε όλους τους νομείς και σε αυτούς που θα τα κολλήσετε, κολλήστε τα πρόχειρα με μικρότερη ποσότητα κόλλας. Όταν θα έχετε τρίψει-στοκάρει και ξανατρίψει το μοντέλο, θα τους αφαιρέσετε με ένα καλό σκαρπέλο ή με κόβοντας με τον ταχυτροχό. Αφού καθαρίσετε τα σημεία από τα πιθανά υπολείμματα , θα κολλήσετε μήκη από το πηχάκι Νο28(2Χ3mm) σε ίσες αποστάσεις μεταξύ τους για να κατασκευάσετε τους ψευδονομείς. Θα έχουν ύψος μέχρι το χείλος του πλαϊνού κόντρα πλακέ & ταυτόχρονα θα δημιουργούν ένα καλό "πάτημα" για την κουπαστή που θα μπει αργότερα.Μην ξεχνάτε να κάνετε καθαρές κολλήσεις με ξυλόκολλα χρησιμοποιώντας το πινέλο.

Παρατηρείστε ότι τα μπούνια είναι ήδη κομμένα.

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 02, 2016, 12:21:41 πμ »
...οι δοκιμές, έφεραν αλλαγές σε σχέση με τα δύο πρωτότυπα, προς όφελος κυρίως των μη έμπειρων μοντελιστών.

α)Κατασκευάστηκαν εκ νέου τα αμπάρια από κόντρα πλακέ 6mm, για να πατάνε καλύτερα και πιο εύκολα και αφού κολληθούν μεταξύ τους με οδηγό την κάτοψη και όχι πάνω στο μοντέλο (θα βοηθήσει στο αστάρωμα και το βάψιμο), στην κορυφή τους κολλιούνται μήκη από το πηχάκι Νο29. Πάντα με ξυλόκολλα.Όταν στεγνώσουν τρίβονται και ασταρώνονται.


β)Η κουπαστή της πρύμνης είχε κατασκευαστεί από πηχάκι 2Χ2, με την μέθοδο της "σύνθετης ξυλείας". Πάλι με την σκέψη μας στην ευκολία κάποιου μη έμπειρου, αλλάξαμε τις κουπαστές της πρύμνης, του κομοδέσιου & της βαρδιόλας της γέφυρας με έτοιμο κόντρα πλακέ πάχους 1mm & πλάτους 4mm, για να υπάρχει η άνεση της τοποθέτησης και να τριφτεί μέχρι 3mm, αν κάποιος θέλει να το φέρει πιο κοντά στην κλίμακα.

 Για την κουπαστή του κυρίως καταστρώματος θα χρησιμοποιήσετε το πηχάκι Νο30, με πάχος 1mm & πλάτος 5mm, το οποίο θα κολληθεί με CA κόλλα , πάνω στο συγκρότημα των παραπέτων & των ψευδονομέων.

Ολοκληρώσαμε την κατασκευή του μοντέλου , όσον αφορά την κατασκευή του κήτους, έχοντας κολλήσει στην θέση τους, σχεδόν όλα τα δομικά ξύλινα στοιχεία.
Ένα ερώτημα που αντιμετωπίσαμε από τα αρχικά στάδια σχεδίασης, ήταν το πως θα καταφέρουμε να παρουσιάσουμε σωστά, ένα μεταλλικό πλοίο, όταν το μοντέλο του θα είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ξύλο... Η πρώτη σκέψη ήταν να ασταρωθεί με "χοντρό" surefacer. Η δεύτερη και επικρατέστερη ήταν να δώσουμε μέσα στο κιτ....τσιγκάκια. Φύλλα αλουμινίου: Δίνονται  φύλλα αλουμινίου πάχους 0,15mm  κομμένα σε 16 λωρίδες (αριθμός ικανός να καλύψει τα πλευρά του σκάφους). Με την βοήθεια της πλάγιας όψης , αλλά και ενός patern που υπάρχει στο φυσικό σχέδιο του μοντέλου , και με την χρήση ενός πριτσιναδόρου (δεν περιέχεται στο κιτ), μπορείτε να δημιουργήσετε τους ήλους του σκάφους. Σημαντικό: δεν ήταν πριτσίνια (άρα εσοχές), ήταν ήλοι. Αυτό σημαίνει ότι αφού περάσετε τον πριτσιναδόρο, θα κολλήσετε το φύλλο αλουμινίου από την ανάποδη, έτσι ώστε να παρουσιαστούν τα εξογκώματα στην επιφάνεια.
Κολλάτε με CA πολύ καλής ποιότητας και με καθαρές κολλήσεις. Ασταρώστε το μοντέλο .


Αποσυνδεδεμένος KWSTAS

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 4172
  • Age: 53
  • Τόπος: PERISTERI_ATHENS
  • There are no perfect models but we will keep tryin
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 02, 2016, 01:40:46 πμ »
Πολύ όμορφο μοντέλο Μπάμπη. Ευχαριστούμε
επίσης για τις οδηγίες-πληροφορίες. Καλές δουλειές.

Αποσυνδεδεμένος Stergios T

  • Τ
  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 821
  • Age: 58
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #14 στις: Σεπτέμβριος 04, 2016, 05:07:22 μμ »
Μπάμπη, δεν υπάρχουν λόγια...
Πολύ καλή δουλειά και παρουσίαση.
Πάνω από όλα, οι οδηγίες και συμβουλές σου αποτελούν το "κερασάκι στην.. τούρτα".
Τώρα
HMS Snake 1797 1:64 Scale (Caldercraft)
Στη μαρίνα
Mare Nostrum

Αποσυνδεδεμένος vagelischantziaras

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 518
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #15 στις: Σεπτέμβριος 05, 2016, 07:23:30 μμ »
Πολύ ωραίο το μοντέλο Μπάμπη . Αναλυτικότατες οι  πληροφορίες - οδηγίες .
Σας εύχομαι καλές δουλείες .
Βαγγελης.

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #16 στις: Σεπτέμβριος 06, 2016, 12:25:03 πμ »
Κώστα, Στέργιο, Βαγγέλη σας ευχαριστούμε όλους για τις ευχές σας.
 Ελπίζουμε να ικανοποιήσουμε τις απαιτήσεις και του πιο έμπειρου από εσάς.
Η παραγωγή στο επίπεδο ξυλείας ... βγήκε για το αρχικό stock. Ακολουθεί η συσκευασία, ταυτόχρονα με τα εκτυπωτικά....
 

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #17 στις: Σεπτέμβριος 13, 2016, 11:49:43 μμ »

Αρκετά από τα εξαρτήματα του μοντέλου είναι από ρητίνη, μιας και δεν υπάρχουν διαθέσιμα από τρίτους προμηθευτές στην κλίμακα & ποιότητα που εμείς επιθυμούσαμε. Έτσι στο πλαίσιο καθετοποίησης της παραγωγής μας, θα ακολουθήσουμε αυτή την τακτική.
Στο αριστερό μέρος της φωτογραφίας, είναι τα κομμάτια που θα υπάρχουν σε ξεχωριστό σακουλάκι και στο δεξιό μέρος είναι τα κομμάτια ασταρωμένα και έτοιμα για βάψιμο.
Το μόνο κομμάτι που χρειάζεται μία σχετική προσοχή, είναι το φουγάρο, όπου το χείλος του έχει πάχος 10μ, 0,10mm για να είναι στην κλίμακα.Δεν έχει καμία απολύτως ανάγκη, αλλά καλύτερα να ... δένουμε τον ...όνο παρά να τον ψάχνουμε αργότερα...
Ευχαριστούμε.

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #18 στις: Σεπτέμβριος 20, 2016, 12:45:17 πμ »
λίγες φωτογραφίες από τα δύο μοντέλα που προχωράνε παράλληλα με ...άλλα πράγματα και δουλειές, έτσι ώστε να προλάβω να κάνω προεγγραφή για την έκθεση...

καλό βράδυ

Αποσυνδεδεμένος Navarinomodels

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • modelclub.gr
Απ: Brockley Combe / Cargo ship /1:72
« Απάντηση #19 στις: Οκτώβριος 02, 2016, 09:01:42 μμ »
Συνέχεια της κατασκευής με δουλειές κοινές για όλους, στον μοντελισμό: επιμέρους βαψίματα, τοποθέτηση των επιμέρους τμημάτων και fittings στην θέση τους και φθορές κατά βούληση. Στο τέλος περάστηκε δύο χέρια παρκετίνη με τον αερογράφο. Από την άλλη εβδομάδα θα προχωρήσει το δεύτερο πρωτότυπο(ίσαλος) .
Ευχαριστούμε.


Tags: