... αλλά να αυτό το πλακόστρωτο δεν μου ταιριάζει με τέτοιου είδους παράγκα. Είχα στο νου μου ότι θα δω την άκρη ενός χωραφιού με το ίδιο setup αλλά με αγριόχορτα, χώμα κλπ.
Νικόλα σ'ευχαριστώ πολύ για την ευστοχότατη παρατήρηση. Κι εγώ θα γούσταρα τρελλά χωματόδρομο ή αγρό με ξερόχορτα κτλ απλά όπως έχω αναφέρει και στο θέμα με το PzI προσπαθώ ν'αναπαραστήσω συγκεκριμένη σκηνή, αυτή της φωτογραφίας.
Ξέχασα να προσθέσω, ότι μετά από την σχετική ιστορική έρευνα αποφασίστηκε τι άρμα θ'αναπαρασταθεί και είναι αυτό ...
...ένα άρμα (το κίτρινο 133 με αρκετά ασυνίθηστα σήματα από το κανονικό) της 4ης Panzer Division όπως δρούσε το απόγευμα της 7ης Σεπτεμβρίου του 1939 στα δυτικά περίχωρα της Βαρσοβίας, όπως λέει και η λεζάντα της φωτογραφίας.
τις ξαναβάζω για όσους δεν τις έχουν δει στο άλλο θέμα ή δεν τις θυμούνται. (Οι ξύλινες παράγκες φαίνονται στο βάθος). Όσο δε για το πλακόστρωτο, από την σχετική έρευνα που έκανα σε όλες τις φωτό που βρήκα, όλη η Βαρσοβία (τουλάχιστον οι κεντρικότεροι δρόμοι) ήταν στρωμένοι με αυτές τις στρογγυλές πέτρες.
...μια συμβουλη εαν επιτρεπεται, εκει που εχει σηκωθη η λαμαρινα κανε του λιγο βαψιματακι με καφε πολυ ανοιχτο και μεχρι σκουρο εως μαυρο
για αναπαρασταση ξυλου που εχει εκτεθει σε βροχη και ηλιο και εχει αρχισει να σαπιζη.
Κώστα σ'ευχαριστώ πολύ, το'χω υπόψη μου και θα το περιποιηθώ ανάλογα
είτε στην Πολωνία του 1939 είτε στην Ελλάδα του 2008,
ένα τεράστιο μπουλόνι-πιρτσίνι με κεφάλι της τάξης των 3-4 εκατοστών (τόσο το υπολογίζω και παραπάνω για την 1/35)
αν μη τι άλλο σε ξενίζει όταν το βλέπεις σε μια απλή τσιγκινη σκεπή.
το αυτό για τη θέση τους καθώς και τότε και τώρα και πάντα, η ρήση "μπάζει ή μαζεύει νερά" ενώ η κορυφή "τα διώχνει"
Σ.Σ.
Το κτίριο (μια από τις πολλές ξύλινες παράγκες) υποτίθεται ότι είναι κάποια αποθήκη της Πολωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Polski. Εδώ φυσικά να ευχαριστήσω για ακόμα μια φορά τον μέγιστο gkontog που με την έρευνά του και αυτά που ξεθάβει κάθε φορά εκεί που δεν το περιμένεις, σε στέλνει τελείως αδιάβαστο. Οπότε... διαβάστε.
....Λοιπόν η Polski Fiat SA δημιουργήθηκε το 1932 όταν η πολωνική κυβέρνηση αγόρασε την άδεια παραγωγής αυτοκινήτων από τη Fiat και ξεκίνησε να παράγει στο εργοστάσιο Państwowe Zakłady Inżynieryjne στη Βαρσοβία. Πάρε και ένα pdf, δυστυχώς μόνο στα πολωνικά, αλλά περιέχει και μία ωραία αφισούλα εποχής για την παράγκα σου.
http://rapidshare.com/files/154522530/PolskiFiat.pdf
Εφτιαχνε πάντως ωραία πραματάκια (Polski Fiat 508 III Junak)...
...Η Polski Fiat SA μετά τον Β ΠΠ έγινε FSO (Fabryka Samochodów Osobowych)...
Σταύρο τώρα για το αν το συγκεκριμένο
χειροποίητο σφυρήλατο Πολωνικό καρφί της εποχής του μεσοπολέμου, είναι εκτός κλίμακας ή όχι δεν ξέρω.
Θα πω όμως μια άλλη ιστοριούλα. Ο παππούς μου (του οποίου το ονοματεπώνυμο φέρω) ήταν σαγματοποιός κοινώς έφτιαχνε σαμάρια για άλογα, μουλάρια κλπ. Στο εργαστήριο του που ήταν φτιαγμένο στον κήπο λίγο πιο κάτω από το δίπατο πέτρινο πατρικό και το οποίο δυστυχώς ήμουν πολύ μικρός και άμυαλος τότε (το 1981) για να εμποδίσω τον πατέρα μου να το χαλάσει, είχα δει το εξής. Επρόκειτο για μια κατασκευή με πέτρινους τοίχους, και ξύλινο σκελετό που ήταν σκεπασμένος με σκεπή από λαμαρίνες κυματιστές. Φτιάχτηκε δε λίγα χρόνια μετά τον πόλεμο. Η αποθήκη με τα ξύλα για το τζάκι και τον φούρνο στο χωριό μέχρι και σήμερα είναι ακόμα γεμάτη με κομμάτια από τον ξύλινο σκελετό της σκεπής. Έτσι λοιπόν έχω μαζέψει πολλά από τα καρφιά που συγκρατούσαν τις λαμαρίνες στις θέσεις τους. Παραθέτω μερικές από φωτό με μερικά από αυτά που σημειωτέον είναι τα μικρότερα.
Τα μεγαλύτερα που δυστυχώς δεν έχω εδώ αλλά στο χωριό είχαν κεφάλι καμπυλωτό μεγέθους του παλιού ασημένιου εικοσάρικου αν θυμάστε τουλάχιστον και πάχος όσο 3-4 νομίσματα μαζί. Οπότε δεν νομίζω ότι είναι εκτός κλίμακας. Επίσης ήταν καρφωμένες στο βαθύ σημείο και όχι στην ράχη και στα μικρότερα μάλιστα καρφιά υπήρχαν περασμένες σαν ροδέλες κάτι τεράστιες παλιές πεντάρες και δεκάρες ενώ από κάτω υπήρχε και σαν στεγανωτική τσιμούχα!!! ένα λαστιχένιο κομμάτι πιθανώς από σαμπρέλα;;;;
Τώρα γι'αυτό που λες Σταύρο ότι καρφώνεται/βιδώνεται ανάποδα δεν το έχω προσέξει απλά αναρωτιέμαι και δεν καταλαβαίνω πως μπορεί να γίνει, γιατί αν καρφώσεις στο βαθύ σημείο που εφάπτεται πάνω στο ξύλο έχεις τη λαμαρίνα καρφωμένη στέρεα αν πας να καρφώσεις στην "ανάερη" ράχη πρώτα απ'όλα η κούφια λαμαρίνα θα υποχωρήσει από τη σφυριά αλλά δεν θα είναι και σταθερά πιασμένη. Τέλος πάντων για να μην καταντήσουμε και υστερικοί, μακάρι αυτή να είναι η μεγαλύτερη αβλεψία στην όλη κατασκευή μου ... και αν είναι να μου στερήσει μια οποιαδήποτε πιθανή διάκριση δεν ξέρω που, ένα τέτοιο "πραγματολογικό" φαλτσάρισμα,
... χαλάλι του.