Αποστολέας Θέμα: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ  (Αναγνώστηκε 6549 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Double Ugly

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1903
  • Τόπος: Ηράκλειο Κρήτη
  • Φύλο: Άντρας
    • Image
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #25 στις: Φεβρουάριος 19, 2008, 11:58:38 μμ »
Στο Ηράκλειο τα πρώτα μας μοντέλα τα βρίσκαμε κι εμείς σε παιχνιδάδικα, βιβλιοπωλεία και ψιλικατζίδικα. Εννοείται ότι το Νο1 ήταν τα matchbox.
Το πρώτο εξειδικευμένο κατάστημα μοντελισμού ήταν αυτό των αφων Φραγκιαδάκη στα τέλη της δεκαετίας του εβδομήντα. Έχοντας ήδη μαγαζί με βαφτιστικά είδη, το μεράκι τους για το χόμπυ τους οδήγησαν να νοικιάσουν και να ενώσουν με το μαγαζί τους ένα δεύτερο κατάστημα στον κεντρικότερο δρόμο της πόλης αποκλειστικά με μοντέλα και είδη μοντελισμού. Ατελείωτες ώρες έτρεχαν τα σάλια μας στη βιτρίνα του στο δρόμο για το φροντιστήριο των αγγλικών... :cry:



Κάπου στο '93 το κατάστημα γίνεται αποκλειστικά μοντελάδικο όπου και διοργανώνει τον πρώτο και τελευταίο μέχρι στιγμής διαγωνισμό μοντελισμού στην πόλη:




Γιατί τελευταίο; Μα γιατί ως κλασσικοί έλληνες φαγωθήκαμε για την απονομή των βραβείων...

Έκλεισε το 2001 και μετατράπηκε σε internet-cafe μέχρι που συνταξιοδοτήθηκαν οι ιδιοκτήτες του...
Πόναγε η ψυχή μου όποτε πέρναγα απ'εξω τόσο ώστε να μην μπορώ να μπω μέσα για να πω ένα γεια...

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Φέρτε Πίσω τα κλεμμένα !!! Και της Ελλάδας μας και της IPMS !!!
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8280
  • Age: 45
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • Φύλο: Άντρας
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #26 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 12:06:53 πμ »
Τις πρώτες φιγούρες στην Ελλάδα τις έφερε ο συχωρεμένος ο Τζήκος Μπενβενίστε στη Θεσ/νίκη, σωστά?
Εφερνε Historex  :shock:, Belgo, ADV, Andrea κ.α.
Ο μοντελισμός φιγούρας τότε ήταν μάλλον άγνωστη λέξη στην Ελλάδα.
Σ.Σ.
 

Αποσυνδεδεμένος Greg Filos

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2868
  • Age: 39
  • Τόπος: THESSALONIKI
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #27 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 12:31:59 πμ »
Τις πρώτες φιγούρες στην Ελλάδα τις έφερε ο συχωρεμένος ο Τζήκος Μπενβενίστε στη Θεσ/νίκη, σωστά?
Εφερνε Historex  :shock:, Belgo, ADV, Andrea κ.α.
Ο μοντελισμός φιγούρας τότε ήταν μάλλον άγνωστη λέξη στην Ελλάδα.
Σ.Σ.

 Nαι, ναι.. Οχι μόνο τις έφερνε αλλά τις έφτιαχνε κιόλας και είχε σχεδόν όλη την σειρά απο τις φιγούρες που πουλούσε φτιαγμένες στην βιτρίνα του (τουλαχιστον 200+) κομματια..

 Επίσης ήταν ο πρώτος που δίδαξε κόσμο στο κομμάτι αυτό.. ADV,Historex,Belgo,Almond,Hussard, chota sahib, border, poste militaire, και πολλές, πολλές άλλες...

 Κομμάτι της Μοντελιστικής Ιστορίας ο Τζίκος...  ::salut::

Αποσυνδεδεμένος nick2

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2781
  • Age: 47
  • Τόπος: πειραιας
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #28 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 01:28:09 μμ »
Κομμάτι της Μοντελιστικής Ιστορίας ο Τζίκος...  ::salut::

   Όπως καί ο Νίκος,ο υπάλληλος του κ. Καλφάκη.Είναι πάντα εκεί εδώ καί πολλά-πολλά χρόνια.Πόσα άραγε?

   Μετά από τόσα χρόνια,το επώνυμό του μου είναι άγνωστο. :oops:

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9950
  • Age: 42
  • Τόπος: Αθήνα
  • Φύλο: Άντρας
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #29 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 01:36:10 μμ »
Κομμάτι της Μοντελιστικής Ιστορίας ο Τζίκος...  ::salut::

   Όπως καί ο Νίκος,ο υπάλληλος του κ. Καλφάκη.Είναι πάντα εκεί εδώ καί πολλά-πολλά χρόνια.Πόσα άραγε?

   Μετά από τόσα χρόνια,το επώνυμό του μου είναι άγνωστο. :oops:
Παρεπιμπτόντως,σε λίγο καιρό,βγαίνει σε σύνταξη!
Γιώργος   


Αποσυνδεδεμένος nick2

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2781
  • Age: 47
  • Τόπος: πειραιας
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #30 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 01:43:09 μμ »
Κομμάτι της Μοντελιστικής Ιστορίας ο Τζίκος...  ::salut::

   Όπως καί ο Νίκος,ο υπάλληλος του κ. Καλφάκη.Είναι πάντα εκεί εδώ καί πολλά-πολλά χρόνια.Πόσα άραγε?

   Μετά από τόσα χρόνια,το επώνυμό του μου είναι άγνωστο. :oops:
Παρεπιμπτόντως,σε λίγο καιρό,βγαίνει σε σύνταξη!

      Ίσως θα πρέπει να διοργανώσουμε μιά εκδήλωση γι αυτόν τον άνθρωπο.

      Θα έχει να πεί πολλά............γιά όλους μας. :wink: :wink:

Συνδεδεμένος ALEX_SSGTi

  • Αλέξανδρος Βούρβαχης IPMS 1134/MC 341
  • MC crew
  • Scale 1/32
  • *****
  • Μηνύματα: 8840
  • Age: 37
  • Τόπος: Πειραιάς
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοdelling is just fun!
    • ModelClub.GR
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #31 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 01:54:14 μμ »
Κομμάτι της Μοντελιστικής Ιστορίας ο Τζίκος...  ::salut::

   Όπως καί ο Νίκος,ο υπάλληλος του κ. Καλφάκη.Είναι πάντα εκεί εδώ καί πολλά-πολλά χρόνια.Πόσα άραγε?

   Μετά από τόσα χρόνια,το επώνυμό του μου είναι άγνωστο. :oops:

Την πρώτη φορά που πήγα στον Καλφάκη ήμουνα 14 χρονών και θυμάμαι τον Νίκο στο ταμείο. Αρα σίγουρα είναι πάνω από 18 χρόνια!

Αποσυνδεδεμένος Wildcat

  • ...ή απλά Νίκος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3142
  • Age: 39
  • Τόπος: Over the hills and far away...
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #32 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 01:55:47 μμ »

      Ίσως θα πρέπει να διοργανώσουμε μιά εκδήλωση γι αυτόν τον άνθρωπο.

      Θα έχει να πεί πολλά............γιά όλους μας. :wink: :wink:

Έχει... όπως έχει και ντοκουμέντα "ζωγραφισμένα" στην κυριολεξία (όπως μου είχε πεί πρόσφατα)!
Ελπίζω να καταφέρει να μας τα παρουσιάσει κάποτε!

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Φέρτε Πίσω τα κλεμμένα !!! Και της Ελλάδας μας και της IPMS !!!
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8280
  • Age: 45
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • Φύλο: Άντρας
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #33 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 02:01:04 μμ »
περισσότερα απο 25  :shock: χρόνια τον θυμάμαι εγώ το Νίκο και πάντα με το μουστακάκι.
όταν του πρωτοζήτησα χρωματα για ένα Stuart και ένα SdKfz 251 (tamiya 35άρια), η άμεση απάντηση και η ανεση του καθως και τα για την εποχή άγνωστα σε εμένα αγγλικά "Olive Drab" & "Afrika Korps Yellow" (Molak ενώ στη γειτονιά μου ήξερα μόνο τα χρωματα της Airfix) μου έχουν μείνει απο τότε.
το ίδιο έντονα θυμάμαι και το βλέμα του γερο Παράσχου, που σε "έκοβε" με τη μια απο την κορφή μέχρι τις πατούσες και εαν χάζευες μόνο χωρίς να αγοράζεις... σου την έλεγε  ::eusa_clap::
Σ.Σ.
 

Αποσυνδεδεμένος sotiris

  • Σω-Τερης Χρυσος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2838
  • Age: 31
  • Τόπος: ΑΘΗΝΑ
  • Φύλο: Άντρας
  • Μέσ'το άρμα θα καούμε!
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #34 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 02:05:17 μμ »
οχι το υπόγειο του Δημόπουλου όπου επίσης είχε μοντέλα αλλά ένα βιβλιοπωλέιο στην Πρατίνου, αριστερά μπαίνοντας απο Ευτυχίδου.
τώρα που το συζητάμε, στο Παγκράτι, δεκαετία '80 και είχε τρία μαγαζιά με μοντέλα σε ακτίνα 200 μέτρων. εννοείται πως εκείνη την επόχή, ακόμη δεν είχα μάθει τα μοντελάδικα της Αθήνας.
Σ.Σ.
Toν Δημοπουλου τον ειχα προλαβει και εγω ,θυμαμαι ειχα παρει ,tiger 1/72 Airfix

Αποσυνδεδεμένος Theios Nontas

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 522
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #35 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 02:12:44 μμ »
περισσότερα απο 25  :shock: χρόνια τον θυμάμαι εγώ το Νίκο και πάντα με το μουστακάκι.

O Νίκος πρέπει να πλησιάζει ή να έχει ξεπεράσει τα 30 χρόνια υπάλληλος στον Καλφάκη.
Θα είναι ίσως ο πρώτος άνθρωπος στην Ελλάδα που έζησε και πήρε σύνταξη αποκλειστικά απο το μοντελισμό. Νάναι καλά ο άνθρωπος να χαρεί τη συνταξή του με υγεία, και πιστεύω οτι αξίζει να τιμηθεί σε κάποια εκδήλωση απο την IPMS η/και το Modelclub, όπως και οι κύριοι Καλφάκης και Λαρόζας.

Αποσυνδεδεμένος nick2

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 2781
  • Age: 47
  • Τόπος: πειραιας
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #36 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 02:15:14 μμ »
 ::arrowred:: Stavros

   Γιά κάνε αν θέλεις μιά μικρή ιστορική αναδρομή σχετικά με την IPMS.Ίδρυση,πρώτη έδρα,πρώτο διοικητικό συμβούλιο κ.λ.π.

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Φέρτε Πίσω τα κλεμμένα !!! Και της Ελλάδας μας και της IPMS !!!
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8280
  • Age: 45
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • Φύλο: Άντρας
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #37 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 09:13:55 μμ »
::arrowred:: Stavros

   Γιά κάνε αν θέλεις μιά μικρή ιστορική αναδρομή σχετικά με την IPMS.Ίδρυση,πρώτη έδρα,πρώτο διοικητικό συμβούλιο κ.λ.π.

δεν τη γνωρίζω απο την αρχή, αλλά απο το '84-'85. υπάρχουν μέλη εδώ που είναι και ιδρυτικά της IPMS  ::eusa_clap:: και θα μας τα πουνε καλύτερα
Σ.Σ.
 

Αποσυνδεδεμένος Stavros

  • Φέρτε Πίσω τα κλεμμένα !!! Και της Ελλάδας μας και της IPMS !!!
  • Εκπρόσωποι Συλλόγων
  • Scale 1/32
  • ***
  • Μηνύματα: 8280
  • Age: 45
  • Τόπος: Αθήνα - IMFLandia
  • Φύλο: Άντρας
  • save the last kit for me
    • http://www.ipms-hellas.gr
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #38 στις: Μάρτιος 03, 2008, 10:09:24 μμ »
    Με την άδεια του φίλου και μέλους του modelclub κ. Δημήτρη Λαρόζα, αναδημοσιεύω παρακάτω ένα άρθρο του απο το τεύχος Νο4 του περιοδικού "Πτήση" (ήταν το 1980 ?), νομίζω πολύ διαφωτιστικό για το θέμα μας. (Σημείωση: απο το σκανάρισμα με το OCR έχει διασωθεί ακόμη και μέρος του τονικού συστήματος της εποχής)

" Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στο προηγούμενο τεύχος της Πτήσης γράψαμε γενικά για τόν μοντελισμό καθώς καί λίγα σχετικά γιά τή παγκόσμια ιστορία καί εξάπλωσή του. Αυτή τή φορά θά προσπαθήσουμε νά δώσουμε μιά εικόνα γιά τήν ιστορία τού μοντελισμού στήν Ελλάδα. Βέβαια τό χόμπυ αυτό δέν γνώρισε αμέσως τόσο μεγάλη ανάπτυξη στήν πατρίδα μας, όπως γνώρισε στήν Ευρώπη καί τήν Αμερική, αλλά η κίνηση πού γίνεται τώρα τελευταία δείχνει ότι ο Έλληνας γνώρισε ήδη τό μοντέλο, τό αγάπησε καί ασχολείται όλο καί περισσότερο μαζί του κάνοντας σταθερές προόδους. Ήδη υπάρχουν Ελληνες μοντελιστές πού έχουν φτιάξει αριστουργήματα μοντέλων πού δέν έχουν νά ζηλέψουν τίποτα από τούς ξένους γιά να μήν πούμε ότι είναι καλύτεροι.

Στήν Ελλάδα ο μοντελισμός πρίν από τόν Β' Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν κάτι τό άγνωστο σχεδόν. Η μόνη μορφή του μέχρι τότε ήταν ορισμένα ξύλινα μοντέλα πού κατασκεύαζαν από ακατέργαστο ξύλο οι σμηνίτες στά αεροδρόμια τις ατέλειωτες ώρες τής σκοπιάς. Πραγματικά, οι ρίζες τού μοντελισμού στην Ελλάδα βρίσκονται στά πολεμικά αεροδρόμια. Ακόμα καί τώρα συναντάει κανείς «μπατζήδες» αεροδρομίων νά περπατάνε με τό όπλο και, πότε-πότε νά βγάζουν από τή χλαίνη ένα ξύλινο F-104 καί νά τό τρίβουν μέ τo γυαλόχαρτο υπομονετικά μέχρι νά στρώσει. Η κλίμακα ήταν πάντα κατά προσέγγιση, η άτρακτος ξύλινη μέ μικρά καρφακια αντί γιά πριτσίνια, τά συρματόσχοινα (τά περισσότερα μοντέλα τότε ήταν διπλάνα) τά έφτιαχναν με βαμμένες κλωστές, τίς καλύπτρες από τζάμι πραγματικής καλύπτρας αεροπλάνου καί τό βάψιμο επίσης γινόταν μέ χρώματα αληθινού αεροπλάνου («κλεμμένα» από τό βαφείο της βάσης!)
Έως καί μετά τόν Β' Παγκόσμιο Πόλεμο ξύλινα κίτ δέν είχαν εμφανισθεί καθόλου στην Ελληνική αγορά (απ' όσα τουλάχιστον ξέρουμε). Όσοι είχαν την ευκαιρία νά ταξιδέψουν στό εξωτερικό αγόραζαν από εκεί τά κίτ, ξύλινα καί πλαστικά. Οι υπόλοιποι έβαζαν σ' ένα φάκελο την παραγγελία καί μερικές χάρτινες λίρες, έκαναν μιά προσευχή νά φτάσει τό γράμμα στόν προορισμό του, καί τό ταχυδρομούσαν στή διεύθυνση κάποιου γνωστού εγγλέζικου καταστήματος. Εδώ θά πρέπει να τονίσουμε τήν τιμιότητα τών Εγγλέζων εμπόρων τη στιγμή πού η ταχυδρόμηση χρημάτων γίνεται παράνομα. Μπορούσαν άνετα να πάρουν τά χρήματα και να ξεχάσουν τον Έλληνα φτωχό μοντελιστή πού περίμενε τό μοντέλο του. Ποτέ όμως δέν ακούστηκε το παραμικρό παράπονο για κάτι τέτοιο. (Ούτε ποτέ ακούστηκε ότι οι Ελληνικές τράπεζες, τα σαράφικα αυτά μικρομάγαζα, θα επέτρεπαν στους μικρούς Έλληνες νά στείλουν τις φτωχές τους οικονομίες στο εξωτερικό νόμιμα! Κ.Κ.) Πάντα όλες οι ξένες εταιρείες και τα καταστήματα εξυπηρετούσαν τούς λιγοστούς τότε ξένους πελάτες μέ τόν καλύτερο τρόπο, άψογοι πάντα στήν αλληλογραφία και στίς δημόσιες σχέσεις (αλλαγές φθαρμένων εξαρτημάτων κλπ.). Ακόμα και σήμερα πού υπάρχουν στήν Ελλάδα τα περισσότερα μοντελιστικά είδη, γιά οποιοδήποτε παράπονο ή επιθυμία κάποιου Έλληνα πελάτη πάντα οι ξένες εταιρείες ενημερώνουν τόν εδώ αντιπρόσωπο τους μέ τό πρόβλημα και τή διεύθυνση τού πελάτη.
Αλλά άς γυρίσουμε 2-3 δεκαετίες πίσω και άς πάμε στό έτος
1959. Τότε πού έκαναν τήν εμφάνιση τους γιά πρώτη φορά στήν ελληνική αγορά τά συναρμολογούμενα μοντέλα. Δώδεκα διαφορετικά μοντέλα τής εταιρείας FROG από μερικές δωδεκάδες τό καθένα ήταν η πρώτη εισαγωγή τής εταιρείας των Αφων Πανταζόπουλων.
Οι παλιοί μοντελιστές θά θυμούνται το Shell Coastal Tanker και το Trinity House Lightship (το South GOODWIN) τά οποία ήταν από τά πρώτα κίτ ηού κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα.
Μετά από τήν FROG έκανε τήν εμφάνιση της η REVELL τό 1961 από τούς ίδιους αντιπρόσωπους, πού από τό 1962 έως σήμερα αγοράζουν αποκλειστικά από την Αγγλία και τήν Αμερική μοντέλα της REVELL. (Σημειώνουμε ότι η REVELL έχει εργοστάσια στην Αμερική, Αγγλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Ισπανία, Μεξικό και Αυστραλία.)
Το 1965 έγινε μιά μικρή εισαγωγή της εταιρείας LINCOLN (εξ HONG KONG) από τό κατάστημα Καλφάκη.
Το 1966 εμφανίζονται μοντέλα AURORA από τούς Αφούς Σολακίδη και μοντέλα της HELLER και τής AIRFIX από εισαγωγές χαρτοπωλείων όπως του Αλευρά καί Χριστοδουλίδη.
Το 1967 εισάγουν LINDBERG οι Αφοί Σολακίδη καί τό 1968 οι ίδιοι  εισάγουν τά HELLER. Tόν ίδιο χρόνο ο Καλφάκης εισάγει 100 μοντέλα ΝΙΤΤΟ, ΝΙCΗΙΜΟ και μοντέλα τής Μ.Ρ.C. (Αμερικανική εταιρεία πού πουλούσε μοντέλα  από  νοικιασμένα  καλούπια διαφόρων εταιρειών). Τόν Απρίλη τού '68 μιά εντυπωσιακή παρουσία έδωσε ένσ στεναγμό ανακούφισης στά χείλη τών μοντελιστών. Η Αγλλική HUMBROL πού έως τότε εξήγαγε κάθε είδους χρώματα, άρχισε νά εξάγει στή χώρα μας, μέσω τού Σάμ Λεβή, χρώματα μοντελισμού.
Τό 1969 παρατηρείται μιά δραστηριότητα στό κατάστημα του Καλφάκη πού εισάγει FROG, AURORA, LINDBERG, HELLER, HUMBROL, καΙ επιτέλους καϊ μιά δυναμική Ιαπωνική παρουσία, τήν ΤΑΜΙΥΑ.
Τό 1970 η FROG καί η AIRFIX αντιπροσωπεύονται αποκλειστικά από τόν Καλφάκη καί τούς Αφούς Σολακίδη αντίστοιχα. Τότε, στήν πρώτη εισαγωγή AIRFIX κατέφθασαν 12 δωδεκάδες από κάθε μοντέλο καί τά μοντέλα τής σειράς 1 πωλούντο χονδρικώς... 18 δρχ.
Τό 1971 εισάγουν HELLER οι Αφοι Λαμπρόπουλοι καί πρω-τοεμφανίζεται η ιταλική ESCI σέ χαλκομανίες από τόν Καλφάκη.
Τό 1972 εμφανίζονται από τήν TESTORS μοντέλα αεροπλάνων σέ κλίμακα 1/48, από τόν ίδιο αντιπρόσωπο πού από τό 1973 έως τό 1979 εισάγει HELLER κατ' αποκλειστικότητα. Μιά άλλη ενδιαφέρουσα καί δυναμική παρουσία πρωτοεμφσνίστηκε τότε, μιά εταιρεία πού όλοι σχεδόν τήν ξέρουμε από τά παιδικά μας χρόνια, τότε πού παίζαμε μέ τά μεταλλικά αυτοκινητάκια. Πρόκειται γιά τήν MATCHBOX πού άρχισε νά παράγει πλαστικά κίτ αεροπλάνων από τό 1970. αλλά μόνο τό 1973 εμφανίστηκαν στήν Ελληνική αγορά από τους Αφούς Πανταζόπουλους. Ήταν και είναι τά πιό απλά και εύκολα στήν κατα-σκευή μέ δίχρωμο καί τρίχρωμο πλαστικό καί απευθύνονται σ' ένα κοινό μέ όχι μεγάλη πείρα. Συντέλεσαν όμως έτσι στήν εξάπλωση τού μοντελισμού γιατί αγαπήθηκαν από τους άπειρους και μικρούς μαθητές κυρίως, οι οποίοι ξέφευγαν από τή «σκοτούρα» του βαψίματος λόγω της διχρωμίας όπως είπαμε του πλαστικού.
Τό 1974 ο Καλφάκης εισάγει τά καταπληκτικής ποιότητας χρώ-ματα PACTRA καί τό 1975 τούς αεριογράφους BADGER, από τίς ΗΠΑ. Οί Αφοί Βαλαβανΐδη εισάγουν τά PLASTICARD (Αν. Γερμανίας) πού αποτελούνταν σχεδόν μόνο από μοντέλα Ανατολικών χωρών. Οι ίδιοι εισήγαγαν και τα ισραηλινά STARFIX. Μιά άλλη αντιπροσωπευτική ια-πωνική παρουσία ήταν τά μοντέλα τής HASEGAWA προορισμένα γιά τούς έμπειρους κυρίως μοντελιστές, από τόν Σαμ Λεβή. Ακόμα εισάγονται τά ιταλικά ITALAEREI από τούς Αφούς Πανταζόπουλους.
Τό 1976 εισάγονται Γιαπωνέζικα μοντέλα τής ΟΤΑΚI από τόν Μα-κρυγιάννη και τά εργαλεία μοντελισμού Χ-ΑCΤΟ από τόν Καλφάκη, πού από τό '77 εισάγει μοντέλα τών ΑΜΤ, TESTORS, FUJIMI, ESCI σέ κλίμακα 1/48 και χρώματα τής MOLAC.
Τό 1977 επίσης ο Μακρυγιάννης εισάγει τά ΝΙΤΤΟ και ΝΙCΗΙΜΟ και ο Σαμούχος τά μοντέλα τής MONOGRAM. Τό 1977 εισάγονται μοντέλα τής NOVO, τα οποία κάθε άλλο παρά NOVO (= καινούργια) ήταν, αφού προέρχονται από τά παλιά καλούπια τής FROG πού είχε αγοράσει μιά... Ρώσσικη εταιρεία. Ωστόσο ήταν μιά σημαντική προσφορά στόν μοντελισμό γιατί πολλά από αυτά τά μοντέλα είχαν εξαφανιστεί από χρόνια και δέν υπήρχαν τά αντίστοιχα σέ άλλες εταιρείες. Τώρα βέβαια εμφανίζονται και πάλι σέ καινούργια συσκευασία αλλά... σέ πολύ παλιές τιμές. Σημειώνουμε ότι η Ρώσσικη αυτή εταιρεία αγόρασε όλα τά καλούπια τής FROG εκτός από τά καλούπια τών... Γερμανικών μοντέλων τής Luftwaffe πού έσπευσε καϊ τά αγόρασε η REVELL. Έτσι τά σπάνια μοντέλα τής FROG δέν θα ξανακάνουν τήν πλήρη επανεμφάνισή τους μέ διαφορετικό μόνο «ντύ-σιμο».
Τό 1978 ο αναπρόσωπος Σουσάνης εισάγει μοντέλα τής ITALAEREI καί ο Μακρυγιάννης τής ΙΜΑΙ.
Τό 1979 εισάγονται AURORA, LINDBERG, TESTORS, MCP, EPT, από τόν Σαμούχο καί PROTAR από τόν Μακρυγιάννη. Τον ίδιο χρόνο στόν κατάλογο τής MATCHBOX εμφανίζονται μοντέλα τής Αμερικανικής ΑΜΤ, αλλά δέν έχουν έρθει στή χώρα μας ακόμα, ενώ η Αμερικανική επίσης AURORA αγοράζεται από τήν MONOGRAM. Τά προγραμματισμένα από τούς Αφούς Πανταζόπουλους γιά τά τέλη τού '79, AVIA Τσεχοσλοβακίας γιά άγνωστους λόγους δέν έχουν εμφανιστεί ακόμα στήν Ελληνική αγορά ενώ ήδη υπάρχουν προβλήματα στήν εισαγωγή τών Ρώσσικων NOVO, πού στίς αρχές τού '80 η λιανική τιμή τού πρώτου μεγέθους σέ 1/72 κλίμακα είναι 48 δρχ.
Τό 1979 ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός περιμένει τούς Έλληνες μοντελιστές, τά MADE IN GREECE πλαστικά μοντέλα. Όμως όχι, μή χαίρεσθε εσείς οι προοδευτικοί φιλοπάτριδες γιατί κάθε άλλο παρά MADE IN GREECE είναι. Είναι μοντέλα κατασκευασμένα κανονικά στή Γαλλία από τήν HELLER καί συσκευασμένα στή χώρα μας από τήν εταιρεια LYRA. Έτσι οι δασμοί καί ΟΙ κρατικοί φόροι είναι πολύ λιγότεροι από τήν κατ' ευθείαν εισαγωγή, μόνο... 105 δρχ. τό πρώτο μέγεθος σέ κλίμακα 1/72.
Ένα δεύτερο γεγονός, στον ίδιο χρόνο, είναι η κυκλοφορία του ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΗ, ενός διμηνιαίου περιοδικού μέ μοντελιστικά καί ιστορικά θέματα. Εξ άλλου τό περιοδικό τής Αερολέσχης Πειραιά, ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ, από τό 1975 φιλοξενεί κατά καιρούς μοντελιστικά άρθρα. Πέρυσι (το 1979) μάλιστα η ιδια αερολέχση διοργάνωσε μέ ιδιαίτερη επιτυχία τόν πρώτο (Ιανουάριος '79) καί τόν δεύτερο (Δεκέμβριος '79) πανελλήνιο διαγωνισμό πλαστικών μοντέλων. Και οι δύο διαγωνισμοί καλύφτηκαν τηλεοπτικά από τήν εκπομπή τής Αεροπορίας μέ αποτέλεσμα νά γνωρίσουν πάρα πολλοί Έλληνες τόν κόσμο τών μοντέλων και νά γίνουν φίλοι του. Μέ τά όσα αναφέραμε μέχρι εδώ προσπαθήσαμε νά περιγράψουμε τίς μεγαλύτερες προσπά-θειες καί δραστηριότητες πού έγιναν στή χώρα μας στό χώρο του μοντελισμού αν και είναι δύσκολο νά τίς ξέρει κανείς όλες. Σέ ορισμένα σημεία πιθανό νά έχουν γίνεί λάθη. Γι’ αυτό άν κάποιος φίλος αναγνώστης θέλει νά προσθέσει κάτι θά χαρούμε άν μάς βοηθήσει.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΡΟΖΑΣ "

 ::icon_thumright::
Σ.Σ.
 
 





 

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9950
  • Age: 42
  • Τόπος: Αθήνα
  • Φύλο: Άντρας
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #39 στις: Μάρτιος 03, 2008, 11:07:23 μμ »
1959...
Πρώτη εμφάνιση πλαστικού μοντέλου...
Και του χρόνου συμπληρώνονται 50 χρόνια... :roll:
Γιώργος   


Συνδεδεμένος Vorlon

  • Scale 1/48
  • *
  • Μηνύματα: 310
  • Age: 46
  • Τόπος: Πειραιάς
  • Φύλο: Άντρας
    • Vorlon68
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #40 στις: Μάρτιος 04, 2008, 12:40:46 πμ »
Διαβάζοντας αυτά με πιάνει μια νοσταλγία και θυμάμαι τον εαυτό μου να κατασκευάζει σπιτάκια σε κλίμακα ΟΗ στα μέσα της δεκαετίας του 70 για το Markin που είχα (και ακόμα έχω). Μακάρι να μπορούσα να γυρίσω τον χρόνο πίσω......

Χάρης
AEK for ever

Συνδεδεμένος ALEX_SSGTi

  • Αλέξανδρος Βούρβαχης IPMS 1134/MC 341
  • MC crew
  • Scale 1/32
  • *****
  • Μηνύματα: 8840
  • Age: 37
  • Τόπος: Πειραιάς
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοdelling is just fun!
    • ModelClub.GR
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #41 στις: Μάρτιος 04, 2008, 02:03:47 πμ »
1959...
Πρώτη εμφάνιση πλαστικού μοντέλου...
Και του χρόνου συμπληρώνονται 50 χρόνια... :roll:

Να κάνουμε μια εκδήλωση για τα 50 χρόνια αυτά??????

Δημήτρη και Σταύρο, σας ευχαριστούμε!

Αποσυνδεδεμένος Wildcat

  • ...ή απλά Νίκος
  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 3142
  • Age: 39
  • Τόπος: Over the hills and far away...
  • Φύλο: Άντρας
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #42 στις: Μάρτιος 04, 2008, 08:26:26 πμ »
1959...
Πρώτη εμφάνιση πλαστικού μοντέλου...
Και του χρόνου συμπληρώνονται 50 χρόνια... :roll:

Να κάνουμε μια εκδήλωση για τα 50 χρόνια αυτά??????


Φτιάχνοντας το Shell Coastal Tanker και το Trinity House Lightship που βρίσκονται και σήμερα σε κουτιά Eastern Express! :twisted:
Έλα να το οργανώνουμε!

Αποσυνδεδεμένος mmaker

  • Scale 1/32
  • *
  • Μηνύματα: 9950
  • Age: 42
  • Τόπος: Αθήνα
  • Φύλο: Άντρας
  • modelclub.gr
    • Ελληνική Μοντελιστικη Κοινότητα
Απ: ΠΛΑΣΤΙΚΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
« Απάντηση #43 στις: Μάρτιος 04, 2008, 08:35:48 πμ »
http://www.gehobbies.gr/photogal/displayimage.php?album=8&pos=5
http://www.feuerschiffseite.de/MODELL/GOODWIN/goodgb.htm

Μοντέλα εποχής,διάφορα άρθρα,φωτογραφίες και πολλά άλλα,σε μια μεγάλη εκδήλωση/έκθεση...
Γιώργος   


Tags: