Αποστολέας Θέμα: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya  (Αναγνώστηκε 4643 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« στις: Φεβρουάριος 27, 2017, 10:37:35 πμ »
Γειά σας φίλοι μου και καλή Σαρακοστή!

Έπειτα από τη γιγάντια 1/4 απότομη προσγείωση στην 1/12 με ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σπορ αυτοκίνητα, που γιορτάζει κατά τύχη και τα 60χρονα του φέτος, και ένα εξίσου ενδιαφέρον κιτ, την Caterham Super Seven BDR, στην εκδοχή της Tamiya.

To ελαφρύ σπορ αυτοκίνητο Super Seven που παράγει η βρετανική εταιρία Caterham, όχι μόνο διακρίνεται για την απόλαυση που προσφέρει στον οδηγό του, αλλά είναι εξίσου διάσημο ως ένα αυτοκίνητο που μπορεί να συναρμολογηθεί στην «πίσω αυλή». Το αρχικό Seven ήταν δημιουργία του Colin Chapman (1928 – 1982), ιδρυτή της φημισμένης Lotus. Ο Chapman είχε υπηρετήσει ως πιλότος της RAF και σπούδασε πολιτικός μηχανικός πριν γίνει ένας από τους σπουδαιότερους καινοτόμους των μηχανοκίνητων σπορ. Το όραμα του για ελαφρά, ισχυρά αυτοκίνητα και αναρτήσεις υψηλής απόδοσης αποδίδεται με την βασική φιλοσοφία του για τον σχεδιασμό: «απλοποίησε και μετά πρόσθεσε ελαφρότητα – simplify, then add lightness». Η ιστορία της Lotus ξεκίνησε στα τέλη του 1940 όταν ο Chapman κατασκεύασε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο στην αυλή του, την Lotus Mk I, χρησιμοποιώντας διάφορα κομμάτια από άλλα αυτοκίνητα, και στη συνέχεια το έτρεξε με επιτυχία σε τοπικούς αγώνες:



Η επιτυχίες του αγωνιστικού αυτοκινήτου του σε πολυάριθμες εκδηλώσεις τον οδήγησε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει αγωνιστικά αυτοκίνητα για συναδέλφους ραλίστες. Πιστεύεται ότι η Lotus Mk VII ή Lotus Seven επί το απλούστερον, που παρουσιάστηκε το 1957 στο Earl’s Court Motor Show στο Λονδίνο, γεννήθηκε από τον ενθουσιασμό του Chapman για τα αυτοκίνητα Ώστιν 7. Το Lotus Seven ήταν μια άμεση εξέλιξη του επιτυχημένου αγωνιστικού Lotus Mk VΙ του 1953 και ζύγιζε μόλις 329 κιλά:

  Lotus Mk VΙ             Lotus Seven S-1

Η πρώτη φουρνιά των Seven, που ονομάζεται Σειρά-1 (S-1), είχαν για αμάξωμα απλά φύλλα αλουμινίου που συνδέονταν με ένα στιβαρό πλαίσιο, φτερά τύπου μοτοσυκλέτας και ελάχιστη προστασία από τα στοιχεία της φύσης. Προκειμένου να αποφευχθεί ο βαρύς φόρος αγοράς για νέα αυτοκίνητα, ο Chapman εκμεταλλεύτηκε μια φορολογική διάταξη και προσέφερε ένα πλήρες κιτ του αυτοκινήτου που θα μπορούσε να συναρμολογηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς ειδικά εργαλεία. Η Lotus Seven κόστιζε 1036 λίρες συναρμολογημένη ή 536 λίρες σε κιτ (περίπου 24000 και 12000 σημερινές λίρες αντίστοιχα). Αυτό σήμαινε ότι ένας λάτρης των γρήγορων αυτοκινήτων μπορούσε να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο πολύ υψηλής απόδοσης σε μια εκπληκτικά χαμηλή τιμή, σε σύγκριση με αυτοκίνητα συναρμολογημένα στο εργοστάσιο.

Τα αυτοκίνητα της Σειράς-2 είχαν τα μπρός και πίσω φτερά και τον κώνο του ρύγχους από FRP (Fibre Reinforced Plastic, τον πρόγονο των κάρμπον). Τα αυτοκίνητα της βελτιωμένης και πλέον δημοφιλούς Σειράς-3 είχαν φαρδύτερο πέλμα ελαστικών, τον πίσω άξονα του Ford Escort και δισκόφρενα εμπρός. Η Σειρά-4 που συχνά περιγράφεται ως η πιο «πολιτισμένη» των Seven, με κινητήρα Cosworth είναι γνωστή ως η «Super» Seven. Αν και η Lotus Seven αποδείχθηκε μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, η όλο και σοβαρότερη ενασχόληση της Lotus με αγώνες της Formula 1 και η στροφή προς πολυτελή σπορ αυτοκίνητα οδήγησε σε μια παύση της παραγωγής των Seven από την Lotus το 1973.

Αυτά ήταν σπαρακτικά νέα για τους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων, οπότε μια μικρή επιχείρηση με το όνομα Caterham Cars και έδρα την ομώνυμη πόλη στο Surrey, αγόρασε τις άδειες κατασκευής και πώλησης από τη Lotus και συνέχισε την παραγωγή αυτοκινήτων της Σειράς-4. Το 1974 η Caterham επέστρεψε στην παραγωγή αυτοκινήτων της Σειράς-3 και συνέχισε να παράγει αυτήν την εκδοχή, κρατώντας ωστόσο το επίθετο «Super» αλλά αναβαθμίζοντας την συνεχώς με σύγχρονη τεχνολογία. Το τότε κορυφαίο μοντέλο της γραμμής, το Super Seven BDR κυκλοφόρησε το 1986, χρησιμοποιώντας τον ισχυρό κινητήρα Cosworth BDR:



Αυτός ο υδρόψυκτος 4-κύλινδρος κινητήρας εν σειρά των 1690 κ.ε., 16-βάλβιδος με εκκεντροφόρο επί κεφαλής, αποδίδει 180 ίππους, παρέχοντας στο αυτοκίνητο των 600 κιλών μια τρομερή αναλογία ισχύος προς βάρος. Τα Seven επιτυγχάνουν αυτό το άκρως χαμηλό βάρος μέσω του ελαφρού πλαισίου και αμαξώματος αλλά και της απουσίας κάθε είδους κομφόρ και συστημάτων ασφαλείας όπως σκεπή, πόρτες, ραδιόφωνο, κλιματισμός, airbags, TSC, ABS, GPS ή cruise control. Προκειμένου το αυτοκίνητο να χρησιμοποιεί αυτή την ιπποδύναμη στο μάξιμουμ και να αγκαλιάζει τον δρόμο, η μπροστινή ανάρτηση έχει διπλά ψαλίδια με σταθεροποιητή, ενώ πίσω έχει σκληρούς άξονες De Dion. Από το 1988, το αυτοκίνητο έχει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Σήμερα το αυτοκίνητο εξακολουθεί να βασίζεται στην Σειρά-3 της Lotus Seven (αν και έχει εξελιχθεί σε σημείο που δεν έχει μείνει κανένα εξάρτημα από τις αρχικές Lotus) και προσφέρεται σε διάφορες εκδοχές της Σειράς-6, όπως π.χ. αυτό το Caterham Seven Signature που διατίθεται (συναρμολογημένο) στην τιμή των 74000 US$:



Η δυνατότητα ιδιοκατασκευής των Seven (Lotus ή Caterham) οδήγησε φυσικά σε άπειρες παραλλαγές τόσο του αμαξώματος και των χρωμάτων όσο και των μηχανικών στοιχείων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ιδιοκτήτης μπορούσε να διαλέξει τον κινητήρα της αρεσκείας του, κι έτσι βρίσκουμε Seven που εκτός από τους τυπικούς Ford και Cosworth, φορούν κινητήρες MG Rover και Vauxhall αλλά και Ford Zetec, Honda Fireblade, Honda Blackbird, Suzuki Hayabusa μέχρι και Mazda Rotary. Επακόλουθο της ποικιλότητας αυτής είναι και η σχετική έλλειψη «στάνταρ» φωτογραφιών αναφοράς στο διαδίκτυο.

Το κιτ της Tamiya είναι πιθανότατα το λεπτομερέστερο που προσφέρεται στην 1/12 για «πολιτικά» αυτοκίνητα (εκτός φόρμουλας) και αντιστοιχεί στην έκδοση του Caterham Super Seven BDR μετά το 1988, μιας και περιέχει 4 δισκόφρενα. Φημολογείται ότι είναι αντίγραφο του κιτ 1:1 σε μικρότερη κλίμακα. Απ’ ό,τι διάβασα, αυτό αληθεύει σχεδόν 100%, αν και μερικά λίγα κομμάτια του κιτ 1:1 δεν συμπεριλαμβάνονται στο κιτ 1/12. Αν κρίνουμε ωστόσο από τον αριθμό των κομματιών του κιτ (430+ κομμάτια και 260+ βίδες) και την ποικιλότητα των υλικών (πλαστικό, φύλλα αλουμινίου, χυτά μεταλλικά, ύφασμα, καουτσούκ, βινύλιο) ο ισχυρισμός περί ομοιότητας με το original κιτ ενισχύεται περισσότερο. Αξίζει να σημειωθεί ότι τέτοια λεπτομέρεια και ποικιλότητα δεν βρίσκεται καν σε πολλά μοντέλα της 1/8 (π.χ. της Revell αλλά και της σειράς Prestige της Pocher). Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που στην αγορά δεν υπάρχουν βελτιωτικά γι αυτό το μοντέλο.

Κλείνω αυτή την κάπως μακροσκελή εισαγωγή με τις συνηθισμένες φωτογραφίες του κουτιού και των περιεχομένων του και σας περιμένω σύντομα για το πρώτο update.


Αποσυνδεδεμένος Voroshilov

  • MC crew
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 3398
  • Age: 43
  • Τόπος: Ν.Φιλαδέλφεια
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 27, 2017, 06:36:55 μμ »
Και εμείς περιμένουμε με ανυπομονησία το πρώτο update σε μια ακόμη κατασκευή ενός ακόμη εικονικού οχήματος!!
Η εισαγωγή προϊδεάζει!!
Καλή αρχή, σε ένα από τα αγαπημένα οχήματα...

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 27, 2017, 07:32:24 μμ »
Να ΄σαι καλά στρατάρχα, ελπίζω να μην σας απογοητεύσω...

Αποσυνδεδεμένος arcadios

  • Ignorantia juris non excusat.
  • Διαχειριστης
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 7343
  • Age: 50
  • Τόπος: Athens-Downtown
    • MC Hellenic Modelling Community
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 01, 2017, 12:53:24 μμ »
καλη αρχη και απο μενα.

Αν μπορώ να προτείνω κατι, ειναι, αν μπορεις να χρησιμοποιήσεις το www.mchost.gr (το "δικό μας" hosting) για τις εικόνες.

Μην μας κανει καμια λαδιά η postimage στο μέλλον και χαθει το αναλυτικό κατασκευαστικό.

 ::salut::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 01, 2017, 08:22:19 μμ »
Ευχαριστώ Αρκάδιε!

Αν μπορώ να προτείνω κατι, ειναι, αν μπορεις να χρησιμοποιήσεις το www.mchost.gr (το "δικό μας" hosting) για τις εικόνες.

Δεν περίμενα την προτροπή, είχα αρχίσει να χρησιμοποιώ το mchost για την Ducati αλλά αντιμετώπισα ένα προβληματάκι και γι αυτό ξαναγύρισα στο postimage: Στο mchost υπάρχει όριο στο μέγεθος της εικόνας στα 3 ΜΒ. Μερικές από τις φωτογραφίες μου ξεπερνούν κατά λίγο αυτό το όριο (η μηχανή μου είναι 10 Mpixel) και το mchost μου τις πέταγε έξω. Δεν μπόρεσα να βρω στο mchost επιλογή για αυτόματη σμίκρυνση της φωτογραφίας και ομολογώ ότι βαριέμαι κάθε φορά να μπαίνω σε κάποιο έξτρα πρόγραμμα για να μικραίνω το μέγεθος. Αν προσθέστε στο μενού του mchost την δυνατότητα επιλογής του μεγέθους της φωτογραφίας που ποστάρεται (το postimage προβλέπει κάτι τέτοιο), επιστρέφω αμέσως!!!! :lol:

Κατά τα άλλα συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία απεξάρτησης από τα εμπορικά hosting! ::salut::

Αποσυνδεδεμένος alex83

  • IPMS HELLAS 1315
  • MC crew
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 2808
  • Age: 40
  • Τόπος: Aθηνα
  • Fail to prepare is prepare to fail...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 01, 2017, 09:50:39 μμ »
Ευχαριστώ Αρκάδιε!

Δεν περίμενα την προτροπή, είχα αρχίσει να χρησιμοποιώ το mchost για την Ducati αλλά αντιμετώπισα ένα προβληματάκι και γι αυτό ξαναγύρισα στο postimage: Στο mchost υπάρχει όριο στο μέγεθος της εικόνας στα 3 ΜΒ. Μερικές από τις φωτογραφίες μου ξεπερνούν κατά λίγο αυτό το όριο (η μηχανή μου είναι 10 Mpixel) και το mchost μου τις πέταγε έξω. Δεν μπόρεσα να βρω στο mchost επιλογή για αυτόματη σμίκρυνση της φωτογραφίας και ομολογώ ότι βαριέμαι κάθε φορά να μπαίνω σε κάποιο έξτρα πρόγραμμα για να μικραίνω το μέγεθος. Αν προσθέστε στο μενού του mchost την δυνατότητα επιλογής του μεγέθους της φωτογραφίας που ποστάρεται (το postimage προβλέπει κάτι τέτοιο), επιστρέφω αμέσως!!!! :lol:

Κατά τα άλλα συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία απεξάρτησης από τα εμπορικά hosting! ::salut::

Πρώτον, πολύ χαίρομαι που έπιασες τέτοιο πρωτότυπο-σπάνιο θέμα!Ωραία πράγματα θα δούμε... :mrgreen:
Δεύτερον, το ίδιο πρόβλημα είχα συναντήσει και εγώ αλλά νόμιζα ότι με πετούσε έξω λόγω κακής σύνδεσης (δεν το φαντάστηκα οτι θα ήταν το μέγεθος), οπότε έκατσα και τράβηξα φωτό με μία compact μηχανή χαμηλότερης ανάλυσης.
Καλή συνέχεια Κωνσταντίνε! ::salut::
Aλέξανδρος Μαρίνος
FB: AlexSMT
Instagram:alexscalemodeltherapy

Αποσυνδεδεμένος arcadios

  • Ignorantia juris non excusat.
  • Διαχειριστης
  • Scale 1/35
  • *****
  • Μηνύματα: 7343
  • Age: 50
  • Τόπος: Athens-Downtown
    • MC Hellenic Modelling Community
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #6 στις: Μάρτιος 01, 2017, 10:51:08 μμ »
Ευχαριστώ Αρκάδιε!

Δεν περίμενα την προτροπή, είχα αρχίσει να χρησιμοποιώ το mchost για την Ducati αλλά αντιμετώπισα ένα προβληματάκι και γι αυτό ξαναγύρισα στο postimage: Στο mchost υπάρχει όριο στο μέγεθος της εικόνας στα 3 ΜΒ. Μερικές από τις φωτογραφίες μου ξεπερνούν κατά λίγο αυτό το όριο (η μηχανή μου είναι 10 Mpixel) και το mchost μου τις πέταγε έξω. Δεν μπόρεσα να βρω στο mchost επιλογή για αυτόματη σμίκρυνση της φωτογραφίας και ομολογώ ότι βαριέμαι κάθε φορά να μπαίνω σε κάποιο έξτρα πρόγραμμα για να μικραίνω το μέγεθος. Αν προσθέστε στο μενού του mchost την δυνατότητα επιλογής του μεγέθους της φωτογραφίας που ποστάρεται (το postimage προβλέπει κάτι τέτοιο), επιστρέφω αμέσως!!!! :lol:

Κατά τα άλλα συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία απεξάρτησης από τα εμπορικά hosting! ::salut::

ολα φτιάχνονται, δες τα ΠΜ σου για να το ρυθμίσουμε σωστά. :wink:

Πρώτον, πολύ χαίρομαι που έπιασες τέτοιο πρωτότυπο-σπάνιο θέμα!Ωραία πράγματα θα δούμε... :mrgreen:
Δεύτερον, το ίδιο πρόβλημα είχα συναντήσει και εγώ αλλά νόμιζα ότι με πετούσε έξω λόγω κακής σύνδεσης (δεν το φαντάστηκα οτι θα ήταν το μέγεθος), οπότε έκατσα και τράβηξα φωτό με μία compact μηχανή χαμηλότερης ανάλυσης.
Καλή συνέχεια Κωνσταντίνε! ::salut::

να τα λέτε αυτά να τα λύνουμε,  :wink:

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #7 στις: Μάρτιος 02, 2017, 08:52:01 πμ »
Αλέξανδρε και Αρκάδιε σας ευχαριστώ για την ανταπόκριση στο "πρόβλημα"! Όσον αφορά στις μηχανές, και η κόμπακτ μου και η "σοβαρή" των 10 ΜΡ είναι... Και το σμάρτφον είναι των 16...

Στο ΠΜ του Αρκάδιου απάντησα.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 04, 2017, 07:26:24 μμ »
Καλησπέρα για το πρώτο update!

Με βάση τις οδηγίες της Tamiya η κατασκευή ξεκινάει με το πλαίσιο, το οποίο δίνεται ενιαίο σε μαύρο πλαστικό με ένα σωρό υποστηρίγματα και αγωγούς καλουπώματος που πρέπει να κοπούν. Κατόπιν τρίψιμο (στις κάμποσες ραφές και "τρύπες") και βάψιμο με semi gloss της Tamiya:



Στη συνέχεια μοντάρισμα του συστήματος κατεύθυνσης, όπου προστέθηκαν μπρούτζινα βραχιολάκια και αλουμινένιοι δακτύλιοι στους βραχίονες:



Κατόπιν προσθήκη του Χ της πλάτης, των υποστηριγμάτων των πίσω αμορτισέρ, του πίσω διαχωριστικού και της "πλάτης":





Οι γρατζουνιές που εμφανίζονται στο αλουμίνιο της πλάτης είναι αποτέλεσμα της πιστής υπακοής στις οδηγίες της Tamiya που προβλέπουν τρίψιμο με αλοιφή γυαλίσματος για να γινουν οι μεταλλικές επιφάνειες "σατινέ". Ε, λοιπόν φαίνεται ότι το παράκανα...  ::eusa_wall:: Ευτυχώς θα σκεπαστούν με τσόχα, αλλά ο παθός - μαθός, κυρίως για τις εξωτερικές επιφάνειες που θα ακολουθήσουν (πλαϊνά, καπό, κλπ.).

Τέλος προστέθηκαν τα πατώματα, επίσης από αλουμίνιο. Το μικρό χτύπημα που φαίνεται σε ένα από αυτά είναι από το κιτ - δεν με πειράζει, προσδίδει αληθοφάνεια στο do it yourself του πράγματος.
 


Καλό Σαββατοκύριακο!

Αποσυνδεδεμένος Faethonas

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 140
  • Age: 48
  • Τόπος: Athens/Greece
  • modelclub.gr
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 10, 2017, 10:52:13 μμ »
Θα γίνει αγριο αυτοκίνητο.....αλλά μου φαίνεται για δύσκολη κατασκευή...  τόσα beams στο πλαίσιο, πρέπει να δεσουν όλα ομοιόμορφα, φαντάζομαι έχει πολλά λεπτά κομμάτια.....ίσως δούμε τις περισσότερες σκρατσιές που θα έχεις κάνει ποτε σε αυτοκίνητο........ ::thumbleft::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 11, 2017, 11:05:17 πμ »
Θα ήταν πολύ δύσκολο αν δεν είχα αποκτήσει κάποια εμπειρία από τις Pocher... Ομολογουμένως χρειάζεται πολύ συχνά δουλειά με το μίνι σταυροκατσαβιδάκι. Αλλά το αποτέλεσμα αποζημιώνει! Όσο για τις σκρατσιές, λίγα πράγματα - μερικές καλωδιώσεις και σωληνώσεις επιπλέον και καμιά αλλαγή στα χρώματα - διότι το κιτ είναι υπερπλήρες!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #11 στις: Μάρτιος 11, 2017, 06:23:57 μμ »
Καλησπέρα σε όλους για το βδομαδιάτικο update!

Εισαγωγικά δυό λέξεις για τις μέχρι τώρα εντυπώσεις από το κιτ: Είναι ένα κιτ, που ως προς την τεχνολογία του καλουπώματος δείχνει την ηλικία του με μπόλικες ραφές και τρύπες που χρειάζονται επιμελές τρίψιμο και στοκάρισμα αντίστοιχα. Από την άλλη είναι εκπληκτική η ακρίβεια της συναρμολόγησης που μέχρι στιγμής δεν χρειάστηκε το παραμικρό τράβηγμα, σπρώξιμο και ακόμα λιγότερο "χειρουργική" παρέμβαση για να βρούν οι βίδες τις τρύπες τους. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι η χρήση ασταριού και χρώματος πρέπει να γίνεται με φειδώ γιατί τα εκατοστά του χιλιοστού "επιδρούν"...

Στα τετελεσθέντα τώρα: Προστέθηκαν (με αρκετή προσπάθεια για τα χοντροδάχτυλα μου) τα υποστηρίγματα των πάνω μπροστινών ψαλιδιών και κατόπιν φορέθηκαν τα πλαϊνά εξωτερικά αλουμινένια πάνελ:

      

Ετοιμάστηκαν τα κομμάτια της μπροστινής ανάρτησης (τα ελατήρια βάφτηκαν σε ένα όμορφο σμαραγδί - H46 της Mr. Hobby) και συναρμολογήθηκαν εκ δεξιών και εξ ευωνύμων:

            



Και τέλος ετοιμάστηκαν τα δισκόφρενα και προστέθηκαν κι αυτά στο σύνολο:

         

Και ιδού το τελικό αποτέλεσμα:

      

Στο επίπεδο της λεπτομέρειας ενθουσιάστηκα με τα μπουλόνια για τις ρόδες, κάτι που δεν έχω βρει τόσα χρόνια ούτε στην 1/8...

Καλή Κυριακή και τα λέμε από βδομάδα με την πίσω ανάρτηση.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #12 στις: Μάρτιος 18, 2017, 08:58:16 μμ »
Σάββατο κι απόβραδο και ασετυλίνη...

Και οπίσθια ανάρτηση! Κατ' αρχήν συναρμολογήθηκε το διαφορικό και συνδέθηκε με το πλαίσιο:

         

Τα κομμάτια της ανάρτησης συναρμολογήθηκαν και συνδέθηκαν με το πλαίσιο και το διαφορικό: 

         

      

Προστέθηκε το ρεζερβουάρ και ο πίσω σταθεροποιητής και το όλο έκλεισε με το πάτωμα του πορτμπαγκάζ και την πίσω ποδιά καθώς και το roll bar:

         

         

Καλή Κυριακή σε όλους!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 25, 2017, 06:18:18 μμ »
Λίγα πράγματα αυτή την εβδομάδα λόγω παπουδίστικων και άλλων υποχρεώσεων... Στην ουσία φτάχτηκαν τα κάτω μέρη από τις ζώνες και προστέθηκαν τα ταπέτα. Εξαιρετική η υφή των χαλιών και η αντιστοίχηση με την κλίμακα, λιγότερο ευχάριστη η τοποθέτηση τους, αφού από τη μια τείνουν να κολλάνε όπου να 'ναι κι από την άλλη έιναι κάπως μικρότερα από τις προς κάλυψη επιφάνειες, οπότε χρειάζεται τράβηγμα από 'δω, σπρώξιμο από 'κει... Άστα να πάνε  ::eusa_wall:: . Ευτυχώς οι εμπειρίες που έχω συλλέξει στα νιάτα μου από στρώσιμο μοκέτας φάνηκαν χρήσιμες!!! Επίσης προστέθηκαν η μπαταρία και το ρεζερβουάρ λαδιού.

Άνευ άλλων σχολίων λοιπόν ιδού η τεκμηρίωση των πεπραγμένων:

         

 

Καλή Κυριακή σε όλους και ραντεβού σε μια βδομάδα με πιο ενδιαφέροντα πράγματα μιας και ξεκινάει ο κινητήρας!

Αποσυνδεδεμένος Faethonas

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 140
  • Age: 48
  • Τόπος: Athens/Greece
  • modelclub.gr
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #14 στις: Μάρτιος 25, 2017, 10:12:04 μμ »
Φοβερή η μοκέτα...... ::hi::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #15 στις: Μάρτιος 27, 2017, 07:29:28 μμ »
Thanks, έστω και με καθυστέρηση Κυριάκο! Τι γίνεται η Ντουντούκα σου;;;

Αποσυνδεδεμένος Faethonas

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 140
  • Age: 48
  • Τόπος: Athens/Greece
  • modelclub.gr
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #16 στις: Μάρτιος 27, 2017, 08:03:20 μμ »
Thanks, έστω και με καθυστέρηση Κυριάκο! Τι γίνεται η Ντουντούκα σου;;;

Καλησπέρα. ..κοιμόμαστε μαζί και διαβάζουμε κάθε βράδυ τις οδηγίες του Paul. ...για την ώρα ....και κάτι ερωτήσεις έχουμε μαζέψει για εσάς!   Αλλά διπλό τσεκάρω ακόμα.
 Δέος είναι η μόνη σωστή λέξη!
Η πορτοκάλια έχει παραμερισθει και ζηλεύει, πρέπει να της δώσω μια ξαδέρφη για παρέα.
Και μαζί με μερικά άλλα κιτ και τα συναφή τους, θα μείνουμε στο τέλος όλοι μαζί στο ράφι, θα έχουμε περάσει όμως πολύ ωραία.!

Πιστεύω το ίδιο περνάς και εσύ με την lotus, μοιάζει φτωχή μπροστά στις pocher, έχει αυτο το κάτι ομως....

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #17 στις: Μάρτιος 28, 2017, 12:09:37 μμ »
Πιστεύω το ίδιο περνάς και εσύ με την lotus, μοιάζει φτωχή μπροστά στις pocher, έχει αυτο το κάτι ομως....

Δεν έχεις δίκιο... Έχω φτιάξει Pocher πολύ φτωχότερες (την Testarossa π.χ., ακόμα και με το transkit). Η Lotus είναι από τα πιο ευχάριστα κομμάτια που έχω φτιάξει, με μπόλικη λεπτομέρεια και άπειρες δυνατότητες για σκρατσιές (για όποιον θέλει...). Πολλά κομμάτια έχουν ακροδέκτες που στις οδηγίες της Tamiya μένουν κενοί, αλλά παρέχουν τη δυνατότητα για έξτρα καλωδίωση και σωλήνωση βάσει φωτογραφιών. Και κάτι άλλο: αν δεν έχεις εξασκηθεί πάνω στις Pocher στο 1:8, αυτό το 1:12 δεν βγαίνει!!!

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #18 στις: Απρίλιος 02, 2017, 05:53:07 μμ »
Η εβδομάδα που μας πέρασε καλύφθηκε παραγωγικά με τη συναρμολόγηση του κινητήρα. Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, με τις σκρατσιές να περιορίζονται σε μερικά έξτρα καλώδια, καθώς το κιτ προβλέπει τα περισσότερα απ' αυτά (και προβλέπει επίσης στα διάφορα κομμάτια ακροδέκτες για όσες σωληνώσεις και καλωδιώσεις δεν περιέχονται στις οδηγίες).

Κατ' αρχήν ετοιμάστηκαν το σώμα του κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το κάρτερ. Τα μπουζοκαλώδια που περιείχε το κιτ ήταν εκτός κλίμακος και αντικαταστάθηκαν με λεπτότερα:

         

      
     
Συναρμολογήθηκε κατόπιν το σύστημα συγχρονισμού με τα γρανάζια και τις τροχαλίες:

   

Προστέθηκε στο σώμα του κινητήρα όπως και το δυναμό, τα στηρίγματα του κινητήρα και κάποιες σωληνώσεις του ψυκτικού συστήματος:

         

Και το σύνολο ενώθηκε με το κιβώτιο ταχυτήτων και προστέθηκε η αντλία και το φίλτρο λαδιού:

         

 

Το όλο μαραφέτι δέθηκε πάνω στο πλαίσιο και προστέθηκαν οι εξαγωγές και η εξάτμιση, και το καπάκι του κινητήρα. Προστέθηκε ένα μπουλόνι για την εκροή του λαδιού από το κάρτερ... et voilà:

         

            

Καλή βδομάδα σε όλους!

Αποσυνδεδεμένος Faethonas

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 140
  • Age: 48
  • Τόπος: Athens/Greece
  • modelclub.gr
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #19 στις: Απρίλιος 02, 2017, 11:25:47 μμ »
Εντάξει...όχι πως το εννούσα αρκετά...παίρνω εντελώς πίσω το ''φτωχή'' σε σχέση με τις Pocher.....ο ιμάντας στους εκκεντροφόρους μήπως με λίγο ζέσταμα κάτσει καλύτερα, να κάτσει πιο καλά με τα γραναζια, νομίζω σηκώνεται προς τα πάνω κάπως ::keep_mod::

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #20 στις: Απρίλιος 03, 2017, 05:32:08 μμ »
Ευχαριστώ Κυριάκο, ευτυχώς που γράφεις κι εσύ δυο κουβέντες και αποδεικνύεις ότι δεν είμαι ο μόνος που ασχολείται με αυτοκίνητα σ' αυτό το φόρουμ...  :wink:

...ο ιμάντας στους εκκεντροφόρους μήπως με λίγο ζέσταμα κάτσει καλύτερα, να κάτσει πιο καλά με τα γραναζια, νομίζω σηκώνεται προς τα πάνω κάπως

Δεν σηκώνεται, είναι οπτική απάτη... Αυτό που συμβαίνει είναι ότι το πάχος του είναι εκτός κλίμακος και λίγο μεγαλύτερο απ' ό,τι θα έπρεπε, ιδίως σε σχέση με τη διάμετρο των γραναζιών. Τι να κάνουμε όμως; Έτσι τον δίνει το κιτ. Σε άλλα κιτ 1/12 της Tamiya (π.χ. Porsche, Ferrari Enzo) ο ιμάντας έρχεται σε ένα κομμάτι από σκληρό πλαστικό μαζί με τα γρανάζια και είναι λεπτότερος. Είναι όμως και πιο ρεαλιστικός;

Αποσυνδεδεμένος Faethonas

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 140
  • Age: 48
  • Τόπος: Athens/Greece
  • modelclub.gr
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #21 στις: Απρίλιος 03, 2017, 05:39:59 μμ »
Κάνουμε ότι μπορούμε, κάποιες φορές γράφω και επί τούτου!   Παραμένω αρχάριος ακόμα όμως.
Έχεις δίκιο τώρα που το ξανά σκέφτομαι πως η πραγματικότητα με την φωτογραφία σίγουρα διαφέρει.
Αφού είμαστε λίγο μόνοι μήπως να ρωτήσω κιόλας πως αναπαριστά κάνεις την μαύρη τσόντα./ gasket στα μπλόκ.  Ο Paul αναφέρει αφρώδη ταινία!  Ούτε και φαντάζομαι τι εννοεί.  Ο κινητήρας με λίγο βρωμισμα θα είναι κόσμημα, η προσαρμογή είναι φοβερή νομίζω.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #22 στις: Απρίλιος 03, 2017, 06:10:22 μμ »
Αφού είμαστε λίγο μόνοι μήπως να ρωτήσω κιόλας πως αναπαριστά κάνεις την μαύρη τσόντα./ gasket στα μπλόκ.  Ο Paul αναφέρει αφρώδη ταινία!  Ούτε και φαντάζομαι τι εννοεί. 

Επειδή έχω ξεφύγει πια λίγο από την Τεράστια, τι ακριβώς εννοείς; Δώσε μου τον αριθμό φωτογραφίας του Paul για να εντοπίσω το ζήτημα!

Αποσυνδεδεμένος Faethonas

  • Scale 1/144
  • *
  • Μηνύματα: 140
  • Age: 48
  • Τόπος: Athens/Greece
  • modelclub.gr
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #23 στις: Απρίλιος 03, 2017, 06:38:17 μμ »
Δεν μπορώ να βρω ακριβώς την φώτο με την οδηγία, αν δεις την Νο. Engine  (141) στο Basic, folder 1, φαίνεται η τσόντα που στο μοντέλο τα δύο ημικυκλια που εξέχουν βάφονται μαύρα, είναι για το πάνω καπάκι που είναι βαμμένο χρυσάφι.

Αποσυνδεδεμένος KonstantinF

  • Scale 1/35
  • *
  • Μηνύματα: 1261
  • Age: 75
  • Τόπος: Αθήνα
  • Κλίμακα 1/12 και άνω...
Απ: Caterham Super Seven BDR 1/12 by Tamiya
« Απάντηση #24 στις: Απρίλιος 03, 2017, 08:31:23 μμ »
Κατάλαβα τι εννοείς. Ωστόσο δεν είχα εντοπίσει κάποια οδηγία του Paul σχετικά μ' αυτήν την τσιμούχα ούτε στα basic ούτε στα super-detailing, κι οι φωτογραφίες που δείχνει από την δική του κατασκευή δεν την περιέχουν. Εκεί που φαίνεται είναι σε εργοστασιακές φωτογραφίες αναφοράς. Προσωπικά, εγώ δεν την πρόσθεσα. Αν θεσ ωστόσο να το κάνεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τω όντι αυτοκόλλητη αφρώδη ταινία (απ' αυτή που χρησιμοποιούμε για να μονώσουμε πορτοπαράθυρα) κατά προτίμηση μαύρη εξ αρχής ή βαμμένη μαύρη με σπρέι. Θα την κολλήσεις πάνω στην κεφαλή του κυλίνδρου, θα βιδώσεις τα καπάκια που βιδώνοντας θα τη συμπιέσουν και θα κόψεις ό,τι εξέχει προσεκτικά με ξυραφάκι (προσοχή! το καπάκι είναι πλαστικό!!!). Σε βεβαιώνω ωστόσο ότι στο τέλος δεν θα φαίνεται τίποτα από αυτά...  :?

Tags: