Για τους Maerkliνόφιλους
η ιστορία της Maerklin χάνεται στα βάθη των χρόνων. Η οικογένεια Maerklin δεν έχει δώσει ποτέ επίσημα στοιχεία για την ιστορία της. Οι απογονοί της ζουν σήμερα στην Ελβετία και νοσταλγούν την ανάληψη της εταιρείας. Σήμερα υπάρχουν μόνο προσωπικές εκτιμήσεις για τη διαδρομή της Maerklin, κάποια βιβλία και μεμονωμένα στοιχεία στο Διαδίκτυο. Αρχικά, η εταιρεία ασχολιόταν με κούκλες και μηχανικές κατασκευές τύπου Μεκανό. Η πρώτη ένδειξη για ένα κουρδιστό τρένο αναφέρεται το 1891, αργότερα κυκλοφόρησε το πρώτο ηλεκτρικό με το μεσαίο αγωγό σε μορφή ράγας, πάχους 1-2 χιλιοστών. Την έκπληξη έκανε η Maerklin στην έκθεση της Λειψίας (1952) που παρουσίασε γραμμή, όπου ο μεσαίος αγωγός αποτελείτο από δοντάκια, σχεδόν αδιαφανή συγκριτικά με την ράγα. Τα χριστούγεννα του ΄52 (σύμφωνα με αναφορές ιδιωτών) οι πολίτες αγόραζαν μόνο τρένα Maerklin. Αυτή η οδόντωση επικρατεί μέχρι σήμερα.
Η ερώτηση, γιατί αυτή η οδόντωση, μπορεί να απαντηθεί ως εξής: ΝΑΙ, υπάρχουν σιδηροδρομικά δίκτυα με τρίτο αγωγό (βλέπε ΗΣΑΠ, αγγλοσαξωνικά τρένα κλπ) μόνο που τον τρίτο αγωγό έχουν στο πλάι και όχι στη μέση. Τώρα, γιατί η Maerklin τον προτίμησε, θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι την εποχή εκείνη δεν υπήρχε μοντελισμός ή διοράματα παρά μόνο παιχνίδι. Ακόμη και σήμερα, η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα τρένα της είναι παιχνιδιάρικα..... αν λάβω υπόψη ότι το σημαντικό τότε ήταν να τρέχει το τρένο με αξιοπιστία και όχι στην εμφάνιση του διοράματος, τότε κατανοώ την ύπαρξη του μεσαίου αγωγού. Επειδή οι γερμανόφωνες χώρες αρέσκονται στην παράδοση, είναι νομίζω φυσιολογικό να κρατηθούν τα δοντάκια μέχρι σήμερα. Η Maerklin δεν έχει επενδύσει στο μοντελισμό, αλλά στην συλλογή των μοντέλων της από ιδιώτες. Αυτός είναι ο πρωταρχικός της σκοπός. Όχι όμως ο μοντελιστικός. Το παράδοξο είναι, ότι η Maerklin άρχισε πρώτη τον μοντελισμό, φτιάχνοντας παρελκόμενα (σπιτάκια, βουνά κλπ) και πάνω σε αυτήν την τακτική των πωλήσεων άντεξε στις δεκαετίας του Β πάγκοσμιου πολέμου, των μεταρρυθμίσεων, των μεγάλων απεργιών και της ανεργίας. Εφέτος παρουσίασε κέρδη άνω των 5 εκ. ευρώ. Αυτά τα λίγα και θα επανέλθω αναλυτικότερα.